Din kommune -ditt valg

I går var det valgkampstart i Lier. Endelig er vi gang. Jeg har selvfølgelig ingen problemer med å forstå at vi alle valgte å utsette den, men desto bedre er det å nå være i gang 🙂

20110823-090202.jpg

Strålende sol, godt humør og en god gjeng med kampvillige folk. Alle partiene var representert og tonen var god.
Alle ordførerkandidatene holdt hver sin apell og fridde til de få tilfeldig forbipasserende. Skal ikke aklirat skryte på oss at det var mange folk som kom for å snakke med oss, men det får være.

Her er vår ordførerkandidat (jadda, ikke ett godt bilde, men er tatt med iPhonen i motlys).

20110823-091009.jpg

Faktisk så er det nesten bare kvinnelige ordførerkandidater i Lier. En mann og resten damer 🙂

Dagen i dag startet litt vel tidlig etter min smak. Var satt opp på togaksjon kl 06.00. Flinke jenta var oppe 04.45, kokte to kanner med kaffe og møtte presis kl 6 smilende og klar for dyst 🙂
mulig jeg gikk i søvne, men pytt sann 😉

20110823-091448.jpg

Dette er første gangen jeg har vært med på en sånn type aksjon, og jeg må si at det var veldig moro.
Folk er veldig glade for å få en kopp kaffe servert mens de venter på toget. Småkjølig var det også, så det smakte nok godt.
Alle tok i mot programmet også. Gikk nok endel rett i første søppeldunk, men sånn er det. Man har aldri noen garantier 🙂

Artig var det iallefall 🙂

Nå er det natti natt. Har vært en 13 timers arbeidsdag, så er bittelitt sliten 🙂

20 thoughts on “Din kommune -ditt valg

    • Jepp, det var godt å finne sofaen til slutt 🙂
      Men det var såååå verdt det. Kjempeartig å treffe så mye hyggelig folk på den tiden av døgnet 🙂

      En fin dag!

  1. Når man holder på med noe man er ineressert i kan en få til de utroligste ting – som å stå opp «midt på natta» og jobbe i mangemange timer! Søvnen er deg vel fortjent 🙂

    • Ja, hadde aldri fått opp meg på den tiden hvis det ikke var for noe spesiellt 🙂
      Sov veldig godt i natt, nesten så jeg ikke fikk med meg klokken som ringte i dag tidlig.

  2. Anonym sier:

    Du skal være glad du ikke traff meg på den tiden av døgnet….lite mottagelig før jeg har fått i meg opptil flere runder kaffe!
    Imponerende innsats, for øvrig 🙂

  3. Anonym sier:

    Pøh, nyter å sitte mutters alene i bilen med morrakaffen, skal jeg si deg….
    Ingen som prater og forstyrrer meg i morgengrettenheten(?) min 🙂
    Men å få servert kaffe av en smilende blid og vakker Nina litt senere på dagen….javisst! 😉

    • Hehe….. Sånn kan det gå 🙂
      Skal forøvrig ikke skryte på meg å være den mest vennligsinnede kl. 06.00 om morgenen, men det er bare hjemme. Utenfor huset fire vegger er jeg strålende blid. Og altfor pratsom ifølge enkelte 😉

  4. Anonym sier:

    Du bør vel være relativt utadvendt i sånne sammenhenger, vil jeg tro!
    Vi andre får holde oss unna, inntil vi våkner 🙂

  5. Anonym sier:

    Har vel egentlig observert såpass, ja 😉
    Men kjekt for oss som sniker i skyggene og er sjenerte…hehe

    • Hehe…. Du sjenert? Ja, det er kanske derfor du skjuler deg bak nicket anonym 😛
      Jeg er egentlig det jeg og, men ingen som får det med seg. Mest fordi jeg unngår situasjoner jeg syns er vanskelig 🙂

  6. Anonym sier:

    Jepp, kjempesjenert….soler meg f.eks bare toppløs når ingen ser på 😉
    Nei, snodig nok har jeg ikke helt fått det der til å stemme, altså…at du er sjenert, mener jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

