Uke 29: forsinket oppdatering og listemani.

Tiden går så altfor fort når man har 1000-ting å gjøre. I tillegg føler jeg meg ikke helt i form i dag, så går kanskje og brygger på noe.
Eller, jeg er sikkert bare sliten, men får noen kvalmebyer og svimmelhetsanfall innimellom. Burde kanskje sjekke jernlageret mitt…..

Skulle skrevet en ukesoppdatering på torsdag, men da var jeg i Bergen på jobb og glemte det helt. Kan jo skrive innleggene på forhånd og sette publiseringsdato, men har ikke hatt tid til det heller. Har selvfølgelig wordpress-appen, men glemmer av og til å bruke den. Enda så genial den er 🙂

Uke 29:
Dager til termin: 75
Vekt: 1350g
Lengde: 35 cm
CRL: 25,5 cm

Resten av lista får vente til neste gang, da jeg skriver dette på WP-appen og jeg ikke gidder å lete etter ett annet innlegg å hente «tilstandsrapporten» fra 🙂

Listemani står det i overskriften her. Jepp, jeg har kommet dit. Har lister på nesten alt. Som førstegangsfødende er det ett virvar av informasjon der ute og man kan bli gal av mindre. I tillegg er det ikke alltid mye hjelp i å spørre andre om hva man trenger siden behovene er ulike.
Så jeg lager lister. Jeg har bestemt meg for at det ikke er alt jeg må ha. Noen ting er en en selvfølgelighet, andre ting er «jeg vil» og til sist har vi gruppen trenger ikke og skal ikke ha. Prøver å være fornuftig, men det er ikke alltid like enkelt. Jeg stryker ting fra lista når fornuften tar meg. Heldigvis 🙂

Lista pr. 29.08.2011 ser slik ut:
– Kommode
– stellebord
– oppbevaringsbokser
– teppe gulv
– gardiner
– dyne
– sengesett
– laken
– tisselaken
– helseteppe
– kluter
– håndklær
– leketeppe (babygym)
– smokker (skal prøve å unngå bruk, men greit å ha i bakhånd)
– flaske
– uro seng/stellebord/vogn
– voksipose

Mye jeg sikkert har glemt, men det er da en stund til enda, selv om panikken tar meg av og til 😛

Ting jeg har:
– seng og madrass
– vattert kant til å ha i senga
– bilsete
– vippestol
– vogn
– bleiebøtte
– småtteri av klær
– bamse
– reiseseng
– baby-bjorn bæresele

Hmm… Tror jeg har mer, for det der så altfor lite ut. Vel, hukommelsen er ikke tilstedeværende, så dere får bare unskylde 🙂

Bilde av magen får vente til torsdag 🙂 Men dere kan få ett bilde av barnerommet som er under oppussing:

20110829-041433.jpg

Det ser litt vel rosa ut, men den fargen er veldig fin og skal bare være på en vegg 🙂

24 thoughts on “Uke 29: forsinket oppdatering og listemani.

  1. Den så veldig rosa ut ja! Men regner med det blir fint 🙂
    Om det er noe du ikke har fått med deg på må ha listen går det nok bra likevel 😉

    • Lover at den ikke er fullt så rosa. Uansett så blir det ikke veldig dominerende når resten er hvitt 🙂

      Ganske sikker på at jeg klarer meg selv om jeg glemmer å sette noe på listen 🙂

  2. Huups. Blir nok bra, tenker jeg.
    Lister i hytt og gevir? Hører med det også.

    Fint at det går bra. Grønn og kvalm hørtes lite hyggelig elle var du kvalm og trett?

    Går over det. Hvis ikke doktor neste.Kan nok være de 1000, vet du.
    Ta vare på dere da.

    Ha en fin dag. 🙂

  3. Linda sier:

    Listemani ja! Skriver under på den 🙂 Har allerede skrevet lister på hva jeg må handle, hvem som skal inviteres i dåpen… hehe…

    Gleder meg til oppdateringen 🙂

    • Du har dåp noen mnd senere enn meg og er allerede klar med invitasjonen… Plutselig følte jeg meg veldig sent ute… hehe…
      Lister er bra å ha. Iallefall når hodet ikke er på plass 😀

      • Linda sier:

        Ingen grunn til panikk! Jeg må bare ha ting å gjøre mens jeg venter på å forhåpentligvis få vite kjønn 🙂 Da begynner listene over hvilke stoffer som skal kjøpes i hvilke farger, klær som må i hus, interiørting i ulike farger osv… Dessuten så har jeg bare lista over antall som kommer, tenk hvor ille det blir når alle invitasjonene skal LAGES! Og maten… Herremin, skjønner ikke hvordan dette skal gå!

        Men lister er morsomt!

          • Linda sier:

            Blir jo helt sprø av å ikke vite! Utrolig hvor mye mer synbart alt med bebiser plutselig er når man blir gravid! Hehe… Det er mager og vogner over alt!!! Og så har jeg jo bare såååååå lyst til å kjøpe noe til den lille spira i magen, men prøver så godt jeg kan å vente! Er bare tre uker igjen i dag til vi skal på UL! 😀

            • Hehe… skjønner at du er utolmodig, men tre uker klarer du å vente med shoppingen 🙂
              At alle amgene og vognene blir mer synlig når man er gravid selv kan jeg skrive under på 🙂 Det florerer av de…

    • Det er bra, det er bra 🙂
      Forresten så leste jeg ett sted (tror det var på sykehuset sine sider) at de setter igang etter en uke over tiden. Sånn siden du var bekymret for å måtte gå enda lenger.

Legg igjen en kommentar

