Uke 30: Ti uker igjen.

Ti uker…. Det er bare ti uker igjen. Hvordan i alle dager skal jeg rekke å bli ferdig med alt?
Kjenner panikken tar meg av og til, men jeg innser at det ikke er noen grunn til det. Jeg har allerede masse utstyr, og det lille som er igjen klarer jeg strengt tatt å ta i løpet av de ti ukene. Ingen krise, liker bare å ha alt på stell 🙂

Her er status på vei inn i uke 30:

Vekt: 1600 g
CRL: 26,5 cm
Full lengde: 36 cm
Dager igjen til termin: 72
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Veldig fin form. Altså, har fått en liten forkjølelse, men ingen har dødd av det i moderne tid.
Cravings
: Nope
Utstyr i havn siden sist: Emmmmm…. Ingenting. Har ligget lavt på shoppingfronten. Men rommet er nesten ferdig malt.
Tegn til liv i magen
: En kålorm som vrir seg rundt der inne. Det bukter og presser mot magen. Kan ikke kalle alt for spark, siden det kjennes mer ut som om hun drar en fot eller hånd over magen min. Tror av og til at hun prøver å komme ut av magen.

Tja, ellers er det ikke så mye å skrive om. Jeg er stort sett opptatt med valgkamp og jobb. Har vært på reise, skal jobbe hele helgen og reise igjen neste uke og siste innspurt av valgkampen. Det er stort sett det livet mitt dreier seg om. Ja, også må jeg jo krype inn i armkroken til samboeren når jeg er hjemme. Må få litt oppmerksomhet han også 🙂

Her er forresten magen min i skrivende stund:

På jobb påstår de at jeg blir større og større for hver dag som går. Jeg vet ikke om det stemmer, men den synes da godt iallefall 🙂
Egentlig burde jeg fått laget en slags graf som viser fremgangen, men aner ikke hvordan jeg skulle fått til det. Og da burde jeg kanskje startet litt før 😛

I følge enkelte så har jeg typisk jentemage. Bærer lavt og er rund. At jeg bærer lavt ser dere på bildet, menfor å se at jeg er rund, må dere nesten se meg forran ifra. Har mistet innsvingen i livet for å si det sånn… Hehe….
På mandag skal jeg til jordmor og må si jeg ser frem til det. Har foreløbig bare gått til legen, men har vel bestemt meg for å følge jordmor resten av svangerskapet. Jeg er ikke så flink til å spørre legen om ting og tang, fordi jeg ikke vet hva jeg eventuelt skal spørre om. Jordmor har vel den erfaringen hun trenger for å fortelle meg det jeg bør vite, men som jeg ikke vet at jeg bør vite. Det er forøvrig en «gammel» dame jeg skal til. Må si at jeg har litt mer tiltro til de, enn de som kommer rett fra jordmorskolen. (Heter det jordmorskolen?) Ikke at de gamle damene nødvendigvis er noe flinkere, men de har iallefall opplevd endel oppgejnnom tiden. Og forhåpentligvis så er de oppdatert på nye ting også. All respekt for nyutdannede jordmødre altså, men det er som med bestemødre, de skal være gamle, småtykke og full av erfaring og kunnskap 🙂 Tillitt ❤

20 thoughts on “Uke 30: Ti uker igjen.

  1. Awww, du har nydelig mage<3
    Ikke alltid så lett å komme på/vite hva en skal spørre om nei. Men om du kommer på ting du lurer på kan det være greit å skrive det ned og ta med spørsmålene på neste kontroll 🙂

    • Takke takk…. jeg lliker den veldig godt selv 🙂
      Har tenkt at jeg burde skrive det ned, men når jeg får noen spm så virker de så platte at jeg avskriver de i samme stund. Må skjerpe meg 🙂

  2. Så fin en mage 🙂
    To og en halv måned igjen. Hun rekker julefeiringen.den lille damen 😆
    Håper det går like greit fremover.
    Ha en fin valgkamp 🙂

    Og en vakker kveld 🙂

    • Det gjør hun med god margin. Og jeg gleder meg til å pynte og stelle med en liten en i hus. Hennes første jul, selv om hun ikke får det med seg 🙂

      Takk for valgkampønsker. Vi gjør så godt vi kan 🙂

      En fin fin dag og strålende helg 🙂

  3. Anonym sier:

    Var det en ting som manglet, så var det den slappe-av-biten….
    Jøss, tror jeg er allergisk mot kollegene mine, for så sliten har jeg ikke vært på lenge!
    Tusen takk, du er nå snill…men du trenger vel energien din selv, så jeg nøyer meg med klemmen…mmm 🙂

    • Jeg har masse energi etter en super kurshelg med helt fantastiske mennsker. Ingen sak å være leder når man har så mye fine folk rundt seg 🙂
      Så bare behold den ekstra energien du, jeg har masse å ta av 🙂

      Allergisk mot kollegaer ja, kjenner til den der. Men pokker så godt det er å ha en gjeng som man kan ha det bra sammen med 🙂

  4. Anonym sier:

    Joda, det var en utrolig gjeng…vi var totalt 80 stk på turen 🙂
    Lattermusklene er totalt ødelagt, kroppen er støl og utslitt, og hodet…vel, kommer liksom ikke helt i gang her i dag 🙂
    Godt det er lenge til neste gang, for dette orker jeg ikke mer av på en stund!
    Du får bare fortsette å sende, for ellers må jeg finne startkabler her 😉

    • 80 stk ja… det er jo igrunnen litt folk og det 🙂
      Høres ut som om du har hatt en strålende helg iallefall. Og det er lov og ikke minst legitimt å være sliten på jobb etter å ha vært på tur med kollegaer 😀

Legg igjen en kommentar

