Uke 31: Ni uker igjen

Nå har jeg begynt nedtellingen. Det er BARE 9 uker igjen. Har gått så fort at jeg nesten ikke klarer å forstå det. Egentlig har det gått litt for fort. Tipper at det kommer til å endre seg når jeg går over termin, eller når det nærmer seg i det store og hele, men når jeg ser tilbake på tiden som har fått, så er det jammen ikke mer enn en mnd siden jeg testet positivt. Det føles iallefall sånn. Får ett innslag av panikk innimellom. Tanken på om jeg klarer dette og at «jeg har bundet meg opp for 18 år minimum» slår pusten ut av meg av og til. Det er litt overveldende innimellom. Samtidig så gleder jeg meg så vanvittig mye at panikken fort går over 🙂

Vekt: 1750 g
CRL: 27,5 cm
Full lengde: 37 cm
Dager igjen til termin: 65
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Fortsatt litt forkjølet, men det går bra. Har blitt ordentlig støl mellom beina (som om noen har sparket meg midt i greiene), men det er vel bare ett tegn på at noe holder på å skje.
Cravings
: Nope
Utstyr i havn siden sist: Fortsatt ikke noe nytt. Men har jo det meste, så mangler bare litt småting og tang. Naboen kom på døra med enda to poser med klær, så trenger vel ikke shoppe mer av det.
Babyens bevegelser:
Det snor seg rundt der inne. Hun hikker, noe som vistnok er tegn på en sunn og frisk baby. Ellers å går jeg bare og venter på at det skal komme en fot til syne på magen min. Sånn som hun presser mot innimellom, så er det rart det ikke har skjedd allerede. Hehe….
Vektøkning: 13 kg fra første gang jeg var hos legen i begynnelsen av mars til i går. Alt har lagt seg på magen og puppene 🙂 (Ok, kanskje en kg befinner seg på rumpa 😛 )
Strekkmerker: Ingen
Humør: jeg tar lett til tårene, men utover det så tror jeg at humøret mitt er upåklagelig. Har noen dager som er helt ræva, men siden jeg er klar over at det er hormonene som svinger rundt, så prøver jeg iallefall å ikke la det gå utover andre.

Babyens plassering: I følge legen (kontroll i går) så har hun begynt å snu seg med hodet ned. Jeg kjenner fortsatt mest bevegelse fra navelen og ned, så hun er nok ikke helt på plass enda. Men det er god tid. Vistnok begynner de ikke med «snuhjelp» før i uke 36 og utover.
Redd for å føde: nei, egentlig ikke. Jeg er klar over at det ikke blir en behagelig opplevelse, men jeg kan ikke si at jeg hverken er redd eller gruer meg.
Smertestillende under fødsel: Nei. Eller ja. Vi får se. Det jeg har bestemt meg for er at jeg skal holde meg langt unna epidural. Den skremmer med noe vanvittig. Skal snakke litt med jordmor når jeg skal dit, men holder en knapp på akupunktur. Jeg vil gjerne kjenne fødselen, men det er greit om de klarer å ta toppene. Ryktene sier iallefall at akupunktur er fint til det, så hvis de tilbyr det i Drammen, så blir det sånn. Så får vi se hvor mye jeg hyler etter smertestillende når jeg kommer så langt. Hehe….


24 thoughts on “Uke 31: Ni uker igjen

  1. Anonym sier:

    Hehehe kan ikke annet enn å flire litt her…13 kg på magen og puppene???
    Tror nå det meste ligger på magen da….selv om litt havner lenger oppe 😉
    Synes du har en flott figur, jeg! Alt har da plassert seg slik det bør, såvidt jeg kan bedømme 🙂

  2. Anonym sier:

    Joda, litt større er de nok…tviler ikke på det. Ble bare litt voldsomt med de 13 kiloene 😉
    Dobbel F eller noe….
    Du får meg stadig til å smile, lille venn 🙂
    Ha en fortsatt struttende dag, både oppe og nede 😉 hehe

  3. Anonym sier:

    Hallo! Jeg er mann…sånt leser vi mellom linjene, må du da skjønne 😉
    Takk for at du får meg til å smile mellom regnbygene!
    klem

  4. De har alle former for smertestillende i Drammen, med unntak av lystgass. Men det vil jeg ikke anbefale uansett. Mitt elskede «våpen» mot riene heter epidural. He he. Har fått det begge gangene, og ville absolutt ikke ha vært foruten.

    SV: Du trykker på av/på knappen og tilbake knappen samtidig. Det tok evigheter før jeg fant det ut. He he.

    • Aha…. sånn mang gjør det ja. Da må jeg teste ut det… hehe….

      Epidural vil jeg bare ikke ha. Men det er lett å si når jeg sitter her i sofaen 🙂 Lystgass ville jeg ikke hatt heller, så satser på at akupunktur funker.

  5. Fine magen 🙂
    Det kan nok hende at litt har havnet på stumpen også, kiloene altså 😆
    Forberedelser er en fin ting, snart over, bare noen få uker igjen.

    Fint at du har det godt 🙂

    Ha en god dag 🙂
    Godt valg, ferdig med mitt . 🙂

    • Tror nok kanskje bittelitt har havnet der også ja… hehe….
      Men det er helt greit 🙂 Ser fortsatt slank ut…. 🙂

      Bra du har vært og stemt. I morgen er siste valgkampstand og det blir spennende å se på mandag hvordan det har gått 🙂
      Ha en fin-fin dag 🙂

  6. Skikkelig fin mage på deg nå 😀 Jeg er forresten veldig enig, det har gått veldig fort, er ikke så lenge siden du fortalte det synes jeg! Synes du er tøff som ikke vil ha smertestillende, jeg vil være dopa tror jeg 😛

  7. Anonym sier:

    Personlig tror jeg det er så vondt at det blir glemt mellom hver gang…
    Hjernen blokker ut hele prosessen etterpå.
    Men det er jo et vakkert eventyr for oss på sidelinjen 🙂

    • Ikke umulig 🙂
      I følge en venninne av meg (som har to), så er det som du sier en vondt man glemmer når det er over. Og det er kanskje like greit?
      Vet nå ikke om det er så vakkert for dere på sidelinjen heller jeg da. Men dere slipper iallefall den fysiske smerten 😉

  8. Anonym sier:

    Joda, vakkert er det…men ikke helt fritt for smerte for oss heller.
    Tro meg, skviste fingre etter dødsgrep, sjokkerende utskjellinger, og mentale arr for livet 🙂

    Men like fullt, en vakker opplevelse! hehe

    • Hehe…. har faktisk sagt at min kjære skal få slippe å være med hvis han absolutt ikke vil. Blir ikke bra for noen av oss hvis han tvinges 🙂
      Men han får pent stille opp i begynnelsen 🙂

  9. Anonym sier:

    Det løftet kommer du garantert ikke til å huske når det gjelder 😉
    Han får nok bare begynne å innstille seg på at dette ikke er frivillig…hehe
    Nei, ha en god helg, o’ struttende 🙂

    • Kan jo alltids tvinge ham under påskuddet om at «det er like mye hans feil at jeg ligger der», meeeen….
      Har allerede mamma i beredskap i tilfelle han feiger ut 😀

      Ha en strålende helg du også 🙂

  10. Bare litt over to måneder igjen? Snakk om at tida går fort ja… Men blir spennende, håper det holder med akupunkturen, og håper typen finner ut at han har lyst til å være med på hele fødselen 🙂

    • Hihi… ja, det går veldig fort 🙂

      Vi får satse på at det holder og A kommer nok til å være med på hele. Du kjenner ham. Litt tøff og skal bestemme alt selv i forkant og mykner igrunnen veldig når alt kommer til alt 😀
      Men hskulle han virkelig sette seg på bakbeina, så har jeg mamma i reserve. Hehe…

Legg igjen en kommentar

