Strikkeprosjekt 3

Det er nesten så jeg tror at strikking kommer med hormonene. Jeg har aldri vært flink til sånt før, men nå går alt så mye bedre. Gjør fortsatt feil, men de er ikke så store lenger. Og de feilen jeg gjør, klarer jeg stort sett å rette opp i. Iallefall gjøre noenlunde usynlige.

Strikkeprosjekt nr. 3 var en «kjørepose» fra Drops Design. Jeg har ikke lagd hull i den til selen i setet, så den vil jo ikke bli brukt som kjørepose, men den er fin å ligge å sprelle i og sånt.
I tillegg så skal det være hette på den, men den har jeg ikke laget enda. Jeg blir alltid litt lei når det går mot sluttet av prosjektet. Særlig hvis jeg har ett nytt ett på vent.
Sendte sms til svigermor i går med bildet av posen, Hun syns jeg hadde vært flink. Svigermor er nemlig superduper flink til å strikke, så jeg måtte jo skryte litt av meg selv. Om hun var ærlig med tilbakemeldingen vet jeg ikke, men det spiller jo ingen rolle, siden jeg er superfornøyd selv.

Her er iallefall prosjekt 3:

Og her er en smakebit på prosjekt nr. 4:

Noen som vil gjette på hva det skal bli?
(Nei Linda, du vet hva det blir så du får ikke gjette…. hehe)

12 thoughts on “Strikkeprosjekt 3

  1. Strikking er jo så gøy! Især når man får til å lage noe som faktisk kan brukes 🙂
    Posen var kjemefin, flinka 🙂 Men jeg tror jeg holder meg unna gjettingen…

  2. Linda sier:

    Men jeg får vel lov til å si at jeg syns du har vært superflink!!! Håper jeg får like strikkedilla som deg snart! Kanskje den kommer etter UL neste uke?! Er lov å håpe!

    Gleder meg til å se strikkeprosjekt 4 også! Den er jo bare såååååå nydelig!!!! 😀

    • Hehe… Det skal du få lov til å si 🙂 Og takke takk. Det er din fortjeneste at jeg fant strikkelysten, og det er jo deg jeg tyter høl i huet på når jeg lurer på ett eller annet. Så all ære til deg for at du holder ut alle dumme spørsmål 🙂

      Ja, altså strikkeprosjekt 4 er jeg litt spent på. Akkurat nå har jeg lagt settpinner for hat, selv om det går bedre nå som jeg har kommet noen runder. Men fyttirakker’n som jeg slet med å skjønne hvordan jeg skulle legge opp og strikke sammen første og siste pinne. Logikk? Ikke for meg…. hehe…

      Du finner nok igjen strikkelysten skal du se. Og tipper på at UL neste uke kommer til gjøre susen. Spesiellt hvis dere får vite kjønn 🙂

      • Linda sier:

        Syns ikke du har spørt noen dumme spørsmål jeg! Syns nesten det har kommet litt vel lite spørsmål i forhold til at du er newbie! 🙂 Så utrolig imponert over hvor flink du er og hvor avansert du plutselig er!!!

        Tror neste prosjekt blir veldig bra jeg! Det er ikke bare bare med alle disse små pinnene… Jeg hater de, og unngår de derfor! Så jeg strikker ermene rett frem og tilbake, og syr heller etterpå 🙂 Men syns dine ser veldig bra ut!!!

        Regner med at jeg kanskje blir litt mer gira hvis vi får vite kjønn ja! Men så har jeg funnet ut at de fleste ting jeg vil strikke nå egner seg best når de begynner å stå oppreist og gå litt 🙂 Så da har jeg noe å drive med senere 🙂 Kanskje det derfor blir mer søm framover!!!

        • Jeg syns jeg stiller bare teite spørsmål, men er uansett evig takknemlig for at du svarer 🙂
          Mønster har jeg ikke tenkt å begi meg utpå enda. For da må jeg plutselig telle litt mer… Hehe…
          Skjønt, var hos naboen i går og bestemora til babyen hadde strikket en nydelig dress i Fana-mønster. En gang skal jeg få til slikt og 🙂

          Søm ja… Du er jo en mulitikunstner i håndverk, så tviler ikke på at du finner masse fint å drive med fremover 🙂

          • Linda sier:

            Mønster er lettere enn settpinner 😉

            Og jeg har et LETT mønster på Marius-kjole 😉

            Jo takk! Jeg KAN ikke mye, men hopper uti det for det er jo litt moro da! Blir mye banning og tårer underveis, men som oftest et resultat jeg er fornøyd med 🙂 Så noen sparkebukser og kjoler skal det bli! Og en aldri så liten vognpose må jeg jo begi meg ut på! 😀

            • Tja, vet nå ikke helt jeg… Hehe….
              Du får sende over mønsteret så kanskje jeg kan klare å ha en sånn ferdig til neste høst 🙂

              Du har jo sydd en knallflott kjole…. Jeg er imponert over hva du klarer.
              Banning og tårer hører med…. Hehe

  3. Den kjøreposen ble dødsfin! Synes selv at det er veldig avslappende og deilig å strikke, men holder meg til skjerf, det er alt jeg klarer 😛

    Kanskje det skal bli en lue? 🙂

    • Takk for det. Jeg er veldig fornøyd selv 🙂
      Men vet du, jeg er nybegynner i det her. Klarer du skjerf klarer du garantert denne her også 🙂

      Ingen lue 🙂

      (Hvis du ikke har vært innom før, så anbefaler jeg http://www.dropsdesign.no masse enkle oppskrifter, som er lette å skjønne, og i tillegg er det strikkevideoer der som forklarer veldig godt 🙂 )

Legg igjen en kommentar

