Uke 32: Åtte uker igjen

Valget er over, jeg er ny kommunestyrerepresentant i kommunen og livet går fremover i stormfart.
Gubben har reist på «guttetur» med en kompis og jeg er overlatt til meg selv i noen dager. Unner ham virkelig turen, men hormonene mine er ikke helt enig. Hehe…. Uansett, det tar jeg ikke ut over ham altså. Han skal få være på tur uten å ha dårlig samvittighet for meg 🙂

Jeg vokser og gror for hver dag som går. Ukens mål er som følger:
Vekt
: 1800 g
CRL: 28 cm
Full lengde: 38 cm
Dager igjen til termin: 58
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Den er fin-fin. Har noen dager hvor jeg er voldsomt sliten, men det løser seg med hjemmekontor og det å ta det litt rolig.
Cravings
: Nope.
Utstyr i havn siden sist: Stellebord, kommode, voksipose og litt mer klær/ting fra naboene.
Tegn til liv i magen
: Begynner å bli merkbart mindre plass der inne. Mye romstering på den plassen som er. I tillegg er det mye hikking i perioder. Tror babyen er glupsk av seg 😛

Siden gubben nå er bortreist, så får jeg gjort veldig mye mer hjemme. Når han er der, er det mye mer hyggelig å bare sløve på sofaen med film eller noe etter middag. Det er ikke fullt så kos alene. Så i går fikk jeg fikset opp litt. I tillegg til en sårt trengt runde med støvsugeren og litt klesvask, så gikk jeg løs på barnerommet. Det har stått ferdig malt en stund, men resten har manglet. Og siden møblementet er fra Ikea, så klarer jeg å få skrudd det sammen helt alene. Eller, det hadde jeg klart uansett, er tross alt jeg som har skrudd opp alt på stua og, men det er litt kjappere med Ikea.

Ikke helt tomme hyller.....

Kontrastvegg, med umontert seng...

 

Senga, fiks ferdig

Stelle og sovekrok

Jeg er selvfølgelig ikke helt ferdig. Kommoden til klærne skal opp i dag, mangler gardiner, uro, sengetøy og litt sånn pjatt til å myke opp den rosa veggen. Men det drar seg til og jeg syns egentlig at jeg har vært flink jeg. Hva var det man skulle med mannfolk, sa du? Hehe… Hadde ikke klart meg uten min kjære, selv om jeg er aldri så handy. Er noe med kosen ved å være to tross alt 🙂
Fikk forresten melding av ham i dag tidlig: «Jeg har handlet noe til babyen». Hehe… Syns han er søt jeg. Er tross alt på guttetur 😛

Magebilde blir lagt til senere i dag. Glemte å ta det i dag tidlig 🙂

14 thoughts on “Uke 32: Åtte uker igjen

  1. Flink har du vært. Det skal sies.
    Hvor mange like umbrakonøkler har du nå?

    Gleder meg til magebilde, fikk jo ett fra valgvaken, men det var på sidelinjen.

    Ha en flott dag 🙂

  2. Linda sier:

    Hva man skal med mannfolk?!? Tja… Si det… Ikke alltid lett å skjønne! 🙂 Men de var jo snille og gjorde oss gravide da! Og er vi riktig så heldige så tar de noen runder med nattevåk også! 😀

    Syns du har vært superflink!!! Nesten så jeg får litt prestasjonsangst, men heldigvis en stund til jeg trenger tenke på barnerommet! 😀 Nå er det bare kaos der inne… Hehe…

    Gleder meg til å se ferdig resultat! Og ikke minst magebilde!!!

    • Hehe…. klart vi trenger de til mer enn bare kosen. Men av og til kan man jo lurer. Kanskje vi egentlig bare er blitt for flinke tilå klare oss selv 🙂

      Jeg er gangske stolt av meg selv også. Kommoede opp i dag, litt shopping når jeg har fått på plass klærne, så er det bare igjen å vente på babyen 🙂

      • Linda sier:

        Du har all grunn til å være stolt! Ting går mye fortere når vi gjør som vi vil og fikser selv 😀

        Fikk du opp kommoden?! Jeg er klar for shopping etter neste torsdag altså!!! For da kan jeg kanskje handle litt selv også 😉

          • Linda sier:

            Vi drar vel rett til Sogndal på torsdag for å leite etter små ulldotter i skogheimen! Hehe… Vet ikke helt åssen det skal gå, for prøvde turbuksa i dag og det kan jeg bare glemme! Den er litt høy i livet, så gikk ikke ann å dytte den under valken heller… Hehe… Så må nok se i M sitt skap! 😀

            Siden vi er borte, hva med uka etter? Jeg kan mandagen feks… 😀

            Har nemlig vært innom Bennetton… Fy så mye stilig de har der! Til en ganske så høy pris… Hehe…

            • Hehe… jeg er klar for shopping any day jeg 🙂 Har forsåvidt det meste jeg trenger, så tenkte bare å holde deg med selskap 🙂

              Kjenner igjen det med turbukse ja… Skulle ha på meg regnbuksa en gang her i sommer (før magen syntes skikkelig). Det ble med åpen knapp for å si det sånn 🙂

              • Linda sier:

                Hadde det bare gått ann å ha knappen åpen! Hehe… Men i og med at det er høyt liv er knappen så høyt over glidelåsen at jeg må sagge skikkelig! Hehe… Tror nesten jeg må gå til innkjøp av en ny en… Hehe…

                Fint med selskap på shopping! På en måte vil jeg jo gå amokk i butikkene, på en annen måte så er jeg litt redd for å handle for mye enda… Hehe… Dessuten så er jo mye av handlinga morsomst når vi er på trilletur i shoppingmekka!!! 🙂 Når størrelsene holder mer enn to uker på en måte… Hehe…

                • Hvis det blir jente på dere, så har jeg gararntert noen klær som vi ikke rekker å bruke, eller som vår har vokst ut av og som dere kan arve. I tillegg så kommer jo alle med klær i barselgave, så det man trenger er egentlig bare basic-klærne. Derfor prøver jeg å ikke gå altfor amok… Hehe….

                  Og som du sier, det blir mye artigere med shopping til sommeren, når klærne holder litt lenger.

                  Meeeeen…. det er masse annet fint der ute å bruke pengene på 🙂

                  • Linda sier:

                    Derfor er gaven til snuppa di kjøpt inn i str sommer!!! Og et lite håp om kanskje å arve den er jo tilstede hvis jeg får ei snuppe også… Hehe…

                    Oh, yes! MYE vi trenger! Og jeg trenger meg nok en prøve-vogner tur eller fler igjen… Er vanskelig å velge altså!!! Håper på salg denne høsten også 🙂

  3. Gratulerer med plass i kommunestyret!

    Er så artig med mannfolkene når de skal bli fedre, samtidig som de skal være tøffe så kjøper de ting/klær til babyen helt uten at noen har sakt de bør gjøre det 🙂 Er så koselig<3

    • Takk for det. Gleder meg til å ta fatt på lange møter 😛

      Ja, det er rart med de. Han sier at han ikke helt klarer å forhiolde seg til det (enda), men likevel så følger han ganske godt med. Leser ukesoppdatering i boken han har fått og stiller spm. Men når han shopper til babyen mens han er på tur med en kompis (uten barn), så blir det ekstra koselig,,,, hehe

Legg igjen en kommentar

