Klær, klær og mere klær….

Jeg vet, jeg vet….. Her skrives det bare om baby om dagen, og det er slettes ikke så spennende for dere. Men det er bare å hoppe over innlegget 🙂 Det er er nemlig sånn at det bare er to store ting som opptar hodet mitt om dagen, og det er bare en av de tingene jeg kan skrive om her.
Selvfølgelig er det annet som skjer både i hodet og verden ellers, og jeg lover å prøve å skrive om det også.

Nå som jeg har vært gressenke i noen dager, har jeg fått gjort masse, masse, masse her hjemme. Tror jeg er mest effektiv når jeg er alene… Hehe…. Jeg vet at begrepet gressenke egentlig handler om fruer forlatt til fordel for fotballkamper, men gubben er nå på tur og jeg syns ikke eksosenke høres like fint ut 🙂

Uansett, jeg fikk skrudd sammen resten av kommoden i dag, og tenkte som så at jeg like gjerne kunne gå løs på alle klærne vi har fått rundt omkring. Alle naboene i umiddelbare nærhet har fått jenter det siste året, så de har overøst oss med klær. Endelig har jeg fått ett sted å gjøre av det, så da kunne jeg gå gjennom å sortere.

I tillegg til det som vi har arvet fikk jeg/vi/babyen en stor pakke med klær av en venninne da jeg var i Bergen for en liten stund tilbake.
På bildet ser dere alt spredd utover. Prøvde å være såpass systematisk av jeg la det i hauger etter størrelse, for så å sortere i bukser, trøyer, kjoler osv etterpå. Greit å ha litt oversikt.
Av alle de posene vi fikk, så var det tre som går rett i søppla. Klærne var fine, det er ikke det, men jeg trenger ikke ta imot flekkete klær. Jeg har skjønt at bananflekker er omtrentlig umulig å fjerme, men man trenger jo ikke gi bort sånt. Nå virker jeg sikkert utakknemlig, men jeg ville nå selv ha gått gjennom klærne før jeg gav de bort og tatt ut det som var flekkete osv. Men for all del, jeg sender det bare i søppla jeg, så det er ikke noe stress.

Her har jeg prøvd å sortere størrelsene systematisk og lagt de i ulike skuffer. Jeg har nesten ingenting i de minste størrelsene, ei heller noe av luer, sokker, strømpebukser osv. Det står på handlelista. Str. 62-68 er det jeg har mest av, og endel 74. Skal sette meg ned å se litt på hva jeg trenger til å begynne med, så får vi se hva jeg handler selv.
Det er igjen to skuffer i kommoden, og de er reservet til håndklær, sengetøy, tepper og uteklær.

Sett bortifra at jeg mangler dyner,sengetøy og håndklær føler jeg egentlig at jeg er klar for å ta i mot lille baby. Alt praktisk som handler om bleier, smokker osv kan jeg jo sende gubben ut for å handle når jeg ligger på fødeavdelingen 🙂

20 thoughts on “Klær, klær og mere klær….

  1. De minste størrelsene blir veeldig fort for små, fant jeg ut, den gang da.
    Men luer og slikt er kjekt til liten vinterjente. 🙂

    System i sysakene, ser jeg 🙂
    Men det er morsomt når man kan pusle og systematisere og ikke minst, at man har tid til det.

    Flekkete klær skal ikke gis bort. Så enkelt er det.

    Ha en ustresset søndag 🙂

    • Kommer ikke til å investere så mye i de minste størrelsene, men må ha noe 🙂
      Spørs hvor lenge det blir orden i sysakene da. Har en lei mistanke om at det kommer til å se like ille ut i den kommoden, som det gjør i mitt eget skap etterhvert… hehe…

      Syns heller ikke man skal gi bort flekkete klær, men ikke alle som tenker sånn tydeligvis.

      Nå har jeg slått meg til på sofaen med strikketøyet, og der blir jeg resten av dagen 🙂
      Ha en flotters søndag 🙂

  2. Enig med deg, man gir ikke bort flekkete klær til hverken venner, loppis eller annet. Men som du sier er det jo bare å kaste! Og det er jo kjempefint å kunne arve klær – ja til gjenbruk 🙂

  3. Linda sier:

    Så moro å endelig få litt orden på sakene og få opp bebistingene! Blir liksom mer virkelig da!!!

    Tja, shoppinga i den minste størrelsen kan vi ta sammen 😀 Vet man får en del i barselgaver, men kommer til å spørre pent om at folket kan handle i litt større størrelser isteden… 🙂

    Og ja til gjenbruk! Men huff da, man gir da ikke vekk klær som er flekkete!!! Jeg ville nå vasket alt og gått igjennom først… Hadde følt meg skitten ellers…

    Det blir så fint på bebisrommet!!!

    • Ja, det var utrolig deilig å få det på plass.
      Litt mer ryddig i stua og nå som alle posene med klær er bortevekk 🙂

      Er klar for minishopping. Som du ser av størrelsene så har jeg fått mest i de litt større, så mangler helt nybegynnerklærne. Litt vanskelig når man ikke vet hvor stor babyen er 🙂

      Og nei, man gir ikke fra seg klær med flekker på 🙂

      Og du, gubben kom hjem fra kompistur med rosa pumasko til babyen. Og en elg-bamse 🙂

  4. Anonym sier:

    Hø, leste overskriften og tenkte umiddelbart: nå går vi mot feil årstid!
    Jaja, kunne jo vært det innlegget handlet om… 🙂

  5. Anonym sier:

    Ikke sant? Ble helt deprimert av tanken, jeg….
    Årstiden? Du mener den våte som startet rett eter 17.mai??
    Skulle emigrert til mer solfylte og varmere strøk for mange år siden!
    Kommer til å stemme på første parti som vil innføre sommerklima og-bekledning hele året 🙂

Legg igjen en kommentar

