Går spennende tider i møte på flere områder.

Det er nemlig ikke bare på babyfronten jeg går spennende tider i møte.

Valget er jo som kjent over, og jeg fikk min plass i kommunestyret. Jeg stod på 9.plass før valget, men takket være en haug med personstemmer, rykket jeg opp til 5. plass. Det får sin betydning.
I går var jeg på møte med den nye kommunestyregruppen min. Da handlet det om plassering inn i komiteer og utvalg. Dette var ett internt møte i partiet, så ingenting er endelig bestemt. Men vi hadde på forhånd fått komme med ønsker for hvor vi vil være de neste 4 årene.

Med erfaring fra tidligere kommunestyre har jeg hele tiden vært klar på at jeg ønsket meg til planutvalget. Eventuellt miljøutvalget. Det er der alle de spennende sakene ligger etter min mening. Vei, vann og avløp som jeg pleier å si når noen spør hva det handler om. I lIer er komiteene bygd opp litt anderledes enn hva jeg er vant med, så det er ikke helt samme innholdet, men uansett.

Kom på møtet i går og fikk se på forslaget over hvems om skulle være hvor. Ikke overraskende hadde jeg fått valget mitt. Jeg var innstilt i planutvalget. Større var overraskelsen da jeg så at de hadde foreslått meg som utvalgsleder. Jeg er tross alt relativt ny i kommunen, ung og ikke minst jente. Og unge jenter leder ikke noe så traust og mandig som plautvalget… Hehe… Jeg er partiet mitt evig takknemlig for at de tør å satse iallefall.

Instillingen skal gjennom på medlemsmøtet på mandag, så vi får se hva de sier der. I tillegg så er det jo igjen forhandlinger med de andre partiene om hvem som skal lede hvilke utvalg. At jeg får plass i planuvalget tror jeg nok. Men det er jo ikke sikkert at de andre godtar meg som utvalgsleder. Det får vi jo se på etterhvert. Spennende blir det iallefall.

For de av dere som lurer på hva det innebærer å sitte i planutvalget, så handler det om reguleringsplaner, byggesaker, utnyttelsesgrader av tomt osv, arealplaner (tror jeg også er innunder i denne kommunen). Det høres traust ut, men er innmari artig 🙂

Krysser iallefall fingrene for at jeg blir valgt inn i planutvalget. Tar gjerne på meg jobben som utvalgsleder også, men det viktigste er at jeg havner i den kommiteen 😀

18 thoughts on “Går spennende tider i møte på flere områder.

  1. Så fint at du ble valgt inn. Og enda bedre at du er satt i planutvalget. Jeg tror det er viktig og sunt at alle tanker om hvor damer og menn passer, legges bort. På den måten tror jeg vi kan få spennende løsninger vi kanskje ikke ville fått med de tradisjonelle manns- og kvinne inndelingen.
    Lykke til med både baby og planutvalg 🙂

    • Takk for det 🙂
      Jeg ville jo dit selv, både fordi jeg har sittet der før (da også etter eget valg) og fordi jeg syns det er spennende.
      Gjenstår bare å se om jeg får plass der 🙂

  2. Skal vi se, krysser fingre, ræt,armer og ben for at du kommer inn. Skal også holde tomler, når jeg får viklet meg ut.
    Lykke til ❗

    Ha en flott dag 🙂

  3. Hyggelig du fikk så mange personstemmer i tillegg 🙂

    Planutvalget synes jeg også høres ut som det mest spennende, og hadde garantert gått for det jeg også, om jeg hadde vært i kommunestyret. Kanskje en gang i fremtiden 😉

    Uansett; lykke til 😀

    • Ja, syns jo det. Til å ikke kjenne noen omtrent, så er det jo bra med rett i underkant av 100 personstemmer.
      Planutvalget og miljøutvalget er to spennende utvalg. Jeg hadde ikke orket tjenesteutvalget feks. Men det er nok av de som ønsker seg dit, så det går jo bra 🙂

Legg igjen en kommentar

