Strikkeprosjekt 4

Siden jeg er hjemme fra jobb i dag fordi jeg er syk, har jeg fått gjort ferdig strikkeprosjekt 4 på morgenkvisten. Ingenting er som å holde oppkastet i sjakk ved å ha noe å ta tankene vekk med 🙂

Jeg la jo ut ett bilde i ett av de andre innleggene mine, hvor dere kunne gjette på hva det skulle bli. Renate var forsåvidt inne på det (iallefall i retning) og Magnar sin kommentar teller ikke, siden han etter all sannsynlighet satt på «inside information». Her er iallefall resultatet:

Begynnelsen. Litt usikker på hvordan dette kommer til å bli.

Det er første gangen jeg prøver meg på perlestrikk, og første gangen jeg skulle strikke med settpinner. Jeg er ikke den sløveste kniven i skuffen, men jeg er ikke den skarpeste heller. Brukte dermed vanvittig med tid på å skjønne hvordan jeg skulle legge opp og strikke sammen. Altså, legge opp var greit nok egentlig, men jeg skjønte ikke elt hvordan jeg skulle få det til å sitte sammen. Bare le dere, men logikk er ikke min sterkeste side 🙂
Perlestrikk (det hvite området) hadde jeg heller aldri gjort før, men det gikk greit. Riktignok måtte jeg gjøre det noen ganger, men det var fordi jeg balet med pinnene og det ikke ble stramt nok i «skjøten». Det gikk seg til etterhvert om ikke annet.

Ser betraktelig mye bedre ut enn jeg trodde det skulle bli.

Ser slettes ikke så ille ut nå. Eller hva?
Må innrømme at jeg vurderte sterkt å kaste hele prosjektet da jeg skulle ha begge beina over på rundpinne. Eller, ikke det å sette de over, men å fortsette å strikke. Det ble så jævlig trangt. Var redd jeg skulle ryke hele tråden. Men det gikk seg etterhvert til. Og selv om det ble lange tråder un der i skrittet, så skulle det jo sys sammen der likevel, så det gjorde jo ingenting.

Mangler bare mansjetter og hette.

Her den montert etter alle kunstens regler. Knappene er sydd fast og det ser da slettes ikke så ille ut. Det er mye jeg ikke er flink på enda, men det som gir meg størst utfordring i forhold til å få det pent i monteringen, er å ikke få så «slakke» masker når jeg legger opp nye i enden av pinnen. Når jeg skal strikke ermer for eksempel.
Så monteringen under ermene er kanske ikke det peneste på dette prosjektet, men shit la gå.

Ferdig resultat 😀

Ferdig nissedrakt. Og jeg er så fornøyd. Syns den ble utrolig fin. Og jeg er bare nybegynner altså…. Hehe…. Kanksje mønster er det neste nå.
Ser for meg lille baby i denne på julekortene til familie og venner. Det er da slettes ikke ett ille syn 🙂

Takket være DropsDesign, Linda og en porsjon tålmodighet så har jeg lært meg masse nytt:

1. Strikke med settpinner
2. Perlestrikk
3. Å strikke opp. Her hetten og mansjettene på ermen.

Reklamer

12 thoughts on “Strikkeprosjekt 4

  1. Jeg er stum av beundring..og kjenner på en ørliten uro. Er jeg et dårligere menneske siden jeg ikke strikker? Eller syr? jeg synes ale rundt meg lager fine ting med hendene dine. Jeg kan nesten ikke strikke engang!
    Du kvalifiser til StrikkeBlogg fra nå av 🙂

  2. Linda sier:

    Den ble bare NYDELIG Nina!!!

    Og for å ha det på det rene, jeg hadde IKKE fortalt noe til Magnar 😀 Han fant det ut HELT av seg selv 😉

    Gleder meg til å se neste prosjekt!!!

  3. Oj, du er flink! En hel drakt faktisk! Den var kjempefin 🙂
    Jeg blir så inspirert og har planer om å prøve meg på ullbukse når jeg bare blir ferdig med pulsvarmerne jeg holder på med.

    • Hihi… jeg er litt stolt av meg selv. Syns det så litt vanskelig ut, men det var det ikke. Eller, jeg hadde mine problemer, men det var mer teknisk enn noe annet 🙂
      Masse spennende å prøve seg på der ute, så bare å sette igang 🙂

  4. Nå tenker jeg lilledamen blir praktfull i desember. 🙂
    Det er utrolig hva man får til, når hormonene sier: Du skal. 😆
    Har du laget «sov i pose», den finnes også på DROPS i alpakka. Hendig sak 🙂
    Jeg synes du er flink, jeg.

    Ha en avslappet dag med egenpleie og slikt 🙂

    • Har strikket kjørepose, men den er uten hull til selene, så det blir mer sov-i-pose. Se strikkeprosjekt 3 i kategorien strikking.

      Jeg tror det kan bli ett fint julekort om ikke annet. Er vldig stolt av meg selv. Syns den ble knallfin egentlig 🙂

      Ha en strålende dag!

  5. Magnar sier:

    Det gjorde eg ikkje teink!!!!! Eg var faktisk bare JÆVLA dyktig på å sjå kva dette skulle bli… Så det så!!!!!

Twitter-bilde

Google+-bilde