Uke 34: 6 uker igjen

Da er det dags for oppdatering igjen. Det er bare 6 uker igjen til termin. 4 uker til jeg går ut i permisjon. Det er avklart hvem som skal ta over for meg mens jeg er borte, og jeg bør vel strengt tatt begynne med litt filoverføringer osv. Selv om jeg har all verdens med intensjoner om å være her de 4 ukene, så kan det jo strengt tatt hende at babyen ikke er av sammen mening. Det er greit å være forberedt på at alt kan skje fremover.
Alt er forsåvidt i boks hjemme, så det er bare jobben som gjenstår. Det meste er kalrt her og, men det er litt igjen. Må gjøres det og 🙂

Vekt: 2300 g
CRL: 30 cm
Full lengde: 41 cm
Dager igjen til termin: 44
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Fortsatt fin form. Litt problemer med å shave leggene og knyte sko, men det er fordi det er litt upraktisk å bøye seg :-D Begynner å kjenne det litt i ryggen, men det er ikke plagsomt mye.
Cravings
: Nope. Men når jeg får lyst på noe, så blir det en liten besettelse frem til det er fortært.
Utstyr i havn siden sist: Klær i str. 56 er handlet inn, så dersom det jeg ikke har i 50 skulle passe (vil uansett passe bare en liten stund), så er det iallefall noe å velge i  før jeg havner på 60 str’elsene.
Tegn til liv i magen
: Hun bukter seg som en liten orm. Det er ikke så mye spark å snakke om, men hun beveger seg rundt der inne iallefall. En merkelig deilig følelse å kjenne at det beveger seg. Hun har en tendens til å trefe samme punktet gang på gang, så det kjennes nesten ut som om jeg har blåmerke på innsiden av magen 🙂
Andre «plager»: Begynner  å bli kvalm om kvelden og nettene, samt at jeg nå må opp stort sett to ganger om natten for å gå på do. Ikke veldig palgsomt, men det er nå det det er.

La ikke ut noe bilde forrige gang, så her kommer to stykker denne gangen. Begge tatt i dag tidlig. Hvis det er lov å skryte av seg selv (gjør det uansett jeg), så må jeg si at jeg slettes ikke har noen dårlig kropp til å være 34 uker på vei 😀
Blir spennende å se på kontroll neste uke hvor mye jeg har gått opp. Kan med kors på halsen si at jeg aldri noensinne har veid så mye tidligere iallefall 🙂

Etter å ha sett gjennom bildene jeg har tatt underveis, så må jeg lage en collage uke for uke når jeg er ferdig med svangerskapet. Rett og slett bare for å se på fremgangen. Og den er stooor ser jeg… Hehe…
Magen min har egentlig sunket mer enn hva det ser ut som på bildet, men det synes bedre om kvelden.

Har ikke stort mer å oppdatere om denne uken. Tiden flyr, det skjer store ting og jeg irriterer meg over alle KrF’erne som er ute og mener noe om abort igjen. Har gjort ett ærlig forsøk på å skrive ett innlegg om det selv, som en kontrast, men jeg klarer ikke å holde det på ett saklig grunnlag. Kanskje det kommer, kanskje ikke 🙂

Korrigering: etter nylig inntatt lunsj har jeg nå oppdaget at jeg har begynt å reagere på enkelte lukter. I dag var det syltagurken til sidemannen som nesten sendte meg i dørken. Måtte komme før eller siden 😛

18 thoughts on “Uke 34: 6 uker igjen

  1. Nydelig mave.
    Krf mener alltid noe om abort (de fleste av dem er menn) og fortjener de egentlig et saklig svar.
    De er neimen ikke mye saklige.

    Ha en vakker dag, og ikke irritere deg for mye over KrF og tanketom tale :-).

    • Joda, de har alltid ment noe om det. Og det er alltid mennene som mener det. Men denne gangen etterlyste en av de en mer nyansert debatt. Uten å selv komme noen nyanser. Blæh…

      Ha en strålende dag du også 🙂

  2. Anonym sier:

    Du har en flott kropp! Magen er jo selvsagt nydelig, men du har da holdt formen(-e) fantastisk godt disse månedene. Bra jobba 🙂
    Du kan godt være stolt og fornøyd med deg selv, og hvordan du ser ut 😉

    En collage ja, det hørtes ut som en morsom ide. Flere som burde tenkt på det….hm!
    *klaske panna*

    Ha en fin dag, du frodige 😉

    • Jeg er ganske fornøyd jeg…. hehe….
      Har inntrykk av at det er flere som er det og 😛

      Collage kommer nok skal du se. Du kan jo lage en du og 😉

      En strålende dag til deg og!!

  3. Anonym sier:

    Klart du skal være fornøyd! På god vei til å bli en hot mama, jo 🙂

    Skal jeg lage collage? Av hva da…min utvikling de siste 15 år?
    Ikke et syn du vil se, tro meg 🙂 hehe

  4. Linda sier:

    Fy som tiden flyr!!! Skremmende!

    Nydelig mage forresten! Og hmmm… Ingen tvil om at det er jente eller?!?! Ingen midje å se i mils omkrets 😀 Skulle ønske jeg fikk like fin mage! Men nå må jeg legge meg på ryggen for å skyve unna valkene så kulen syns! hehe… Et syn for gudene 😀

    • Nope… det er nok en jentemage ja. Ingen midje og kulerund 🙂

      Din mage kommer også til å vokse seg fin og rund. Men du får nok beholde midjen din. Ser av bildene mine fra uke 18, at det ikke var mye mage å skryte av der heller. Hehe…

  5. Jeg angrer sånn på at jeg ikke tok magebilder når jeg gikk gravid! (Jeg var 19 og sjenert) Skal gjøre det neste gang for det er jo så flott å se på. Du ser fantastisk ut! 🙂

    • Takk for det 🙂

      Jeg skal ikke akkurat skryte på meg å legge ut så mye lettkledde bilder av meg andre steder. Men akkruat dette må bare dokumenteres. Også er det jo veldig hyggelig med alle positive kommetnarer. Fint å ta frem når humøret er synkende 🙂

  6. Prøver å sende deg en hilsen, men nå skal vi se om det går denne gangen. 4. forsøket 🙂
    Du ser fantastisk ut 🙂

    Jeg lagde et form for minne bok til mine to. Litt bilder, noen tanker fra tiden før, under og etter og det fikk de til sin konfirmasjon 🙂 Moro for dem .

    Jeg har flyttet til mitt eget domene som du ser 🙂 Varm klem og jeg sender deg lykke-til-tanker.

    • Tusen takk for det 🙂 Føler iallefall selv at jeg ser bra ut… Hehe

      Minnebok blir det. Det lagde mamma til meg og lillebror også, så den tradisjonen skal følges 🙂

      Skal kikke innom den mye bloggen din også 🙂

      Stor klem til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

