Strikkeprosjekt 5

Jeg må jo bare innrømme at jeg er blitt skikkelig bitt av strikkebasillen. Koser meg på sofaen med de hovne beina høyt, gubben på den andre sofaen og ett eller annet på tv’n. Nissedrakta ble jo kjempefin (overrasket over meg selv ja), og neste prosjekt måtte bare settes igang rett etterpå. Da Linda hadde ryddet og sortert i garnet sitt, satt jeg plutselig med masse nytt, fint og rosa garn.

Tenkte så det knakte, besøkte Drops sine sider og etter litt rådføring med inspirator og mentor Linda, endte jeg opp med ett nytt prosjekt. Resultatet ble dette:

De vordende besteforeldre holder på å bygge seg ny hytte som skal stå ferdig i desember. Buksa er strikket i str. 6-9 mnd, og tanken er at lille baby tross alt må ha noe å «krabbe» rundt i når vi besøker de der etter nyttår. Hun vil jo være for liten til å gjøre så mye med en gang, så vi får håpe den passer når «krabbetaktene» slår inn. Den er ganske tykk og dermed muligens ganske slitesterk, og passer dermed utmerket til en passe kald vinterdag på fjellet 🙂

Reklamer

18 thoughts on “Strikkeprosjekt 5

  1. Rett og slett en reser… hehe….
    Brukte Babydrops 20-7 (får ikke limt inn linken av en eller annen grunn). Egentlig delight garn, men jeg brukte de jeg fikk av deg, siden det skulle gå overens 🙂

    • Linda sier:

      Flink jeg er til å kjøpe garn!! 🙂

      Tror nesten jeg må prøve en sånn bukse senere… Vurderer å begynne på en Marius-dress i str 1 år… Men har ikke helt bestemt meg enda…

      • Ja, du er veldig flink til å kjøpe garn 🙂 Jeg har fortsatt ikke fått beksjed om hva du skal ha for det da.
        Resten blir ullsokker til meg selv, for det er jo ingen andre som vil strikke det til meg… hehe…

        Har bestilt Mariusdress av svigermor. Men må nok strikke en selv etterhvert også. Ikke så sikker på om det kommer til å gå bra, men jeg kan jo prøve 🙂

        • Linda sier:

          Det kommer til å gå helt strålende! Ellers har jeg også oppskrift på en nydelig Marius-kjole/-tunika som er VELDIG lett å strikke 😀

          • Jo, men det er fortsatt mønster. Og det er det jeg kvier meg litt for…. Må jo begynne å tenke også da. Hehe….
            Hvis jeg skal strikke selv så blir det hvit bunn og mønster i rødt og blått… vil ha orginalfargene, men i omvendt rekkefølge 🙂

  2. Strikkeprosjektene fyker unna? Det er bra.
    Legger en link til Monsterbusker til deg 🙂 Fin for bleiestumper 🙂
    Det er «litt mønster» med det meste syes med maskesting etter på. Eller du kan la være.
    Skikkelig racer med pinner. 😆

    Ha en fin dag 🙂

  3. Hvorfor i all verdens dager funker ikke linken? Skriver istedet: minenterprise på blogspot com
    Du fikser det?

    Ha en strikkedag til 🙂

  4. Ikke sant. Raske å strikke er de også.
    Jeg har strikket noen av dem og variert etter eget forgodtbefinnende.
    Varme også.

    Ha en fin kveld :-).

  5. Strikking??? Det sluttet jeg med etter at jeg ble tvunget til å strikke sokker i 4. klasse i håndarbeid. Når jeg ikke fikk sløyd kunne det være det samma!!!! 🙂 aldri lært det siden, men kan se du er flink da 🙂

    • Jeg har ikke strikket siden ungdomsskolen. Lå aldri for meg. Men nå derimot… Strikker så det står etter.
      Kankje aller mest fornøyd med strikkeprosjekt 4 så langt 😀

Twitter-bilde

Google+-bilde