Meningsløs(t)

Jeg syns bloggen min har blitt ufattelig kjedelig i det siste. Det eneste jeg skriver om er strikkeprosjektene og den stadig voksende magen min. For all del, det er jo en stor del av hverdagen for tiden, men jeg er kjent for å ha meninger om det meste. Spørsmålet er bare, hvor har de blitt av?

Har jeg blitt meningsløs?
Har jeg sluttet å bry meg om det som skjer rundt meg?

Jeg liker ikke å være uten meninger.Jeg liker ikke å ikke bry meg om det som skjer rundt meg. Skjønt, jeg tror kanskje at omgivelsen mine er glad for at jeg ikke mener noe særlig om dagen. Så får de litt fred og ro.
Kanskje sparer jeg meg til kommunestyre- og gruppemøtene fremover? Mnjei…. Tror ikke det heller. Trenger skjelden å spare på meningene mine jeg.

Føler meg uengasjert. Blassert kanskje. Skjer det så mye «dritt» rundt i verden at jeg har sluttet å bry meg? At det skjer mye er jo sant, men jeg tror ikke at jeg har blitt så blassert. Det nekter jeg å være med på. Man må aldri slutte å bry seg, selv om det er mye som skjer.

Jeg vet jeg har gått inn i min egen lille svangerskapsbobble. Natrulig ja, men kjære vene…. Det må jo finnes noe annet å snakke om også. Kjenner at jeg begynner å bli litt lei meg selv, i så måte.

Kanskje jeg burde mene noe om lavkarbodietter og andre dietter? Nei, jeg spiser det jeg vil, når jeg vil og har ikke særlig med kilo til overs sånn at jeg trenger å tenke på det.
Trening? Næ, det er så mange andre som mener noe om det, og som kan noe om det ikke minst.
Krig, fred, religon, politikk og sånn? Ja, jeg kan seff mene noe om det. For det ville være helt i min ånd. Men akkurat nå kobbler hjernen ut. Statbudsjettet blir lagt frem nå, og kjenner jeg meg rett vil jeg mene noe om det. Jeg ville iallefall ha gjort det. Kanskje jeg ikke mener noe om det heller.

Jeg er ikke meg selv når jeg ikke mener noe, om noe. Kanskje jeg skal gå og legge meg, og håpe på at jeg mener noe i morgen?

18 thoughts on “Meningsløs(t)

  1. Hehe… Jeg nekter å tro at du ikke har meninger om samfunnet og det som skjer. Hvertfall permanent. Men at graviditeten og alt som følger med tar det meste av fokuset skjønner jeg.

    Med tid og stunder dukker det nok opp noen spreke innlegg med meninger her igjen 🙂

    Ikke det at du ikke er sprek som strikker, og å være gravid må jo være noe av det mest meningsfylte en kan gjøre, men du skjønner 😉 hehe…

    • Hehe… det kommer nok mye innlegg etterhvert skal du se. Men jeg føler meg skikkelig tom for tiden. Altså, tom for andre tanker enn det som angår akkurat meg selv. Kan kanskje si at jeg ikke liker å være selvsentrert 🙂

  2. Du får skylde på magen, det er ikke tull at oppmerksomheten snirkler seg innover når fødselen nærmer seg. Du har sikkert ikke sluttet å være engasjert, men gått i midlertidig dvale.

  3. Kjære noen. Er man nesten helt på slutten av graviditeten er det svært lite annet som får plass. Man er gravid, strikker og syr man, er opptatt med å skulle bli mor og lar seg ikke engasjere av så veldig mye annet. Bare vent, det gir seg.
    Men når man er vant til å mene mye, er det uvant å bli «meningsløs».
    Ta deg en lur, du.

    Ha en meningsløs kveld 🙂

  4. Du har jo mange meninger om mye, Nina Elisabeth.

    Men svangerskap og fødsler er til syvende og sist det mest grunnleggende i livet, uten gravide kvinner ville menneskeheten dø ut.
    Jeg for min del følger nå med på min yngste svigerdatters svangerskap. Hun har termin 3 .november, og det blir mitt første barnebarn.

    Selv om jeg likevel er opptatt av samfunnet rundt meg, kjenner jeg at tankene ofte sirkler rundt svigerdatterens svangerskap og barnet som skal komme, og jeg er IKKE gravid. 😉

    Men jeg husker likevel graviditetene og fødslene mine veldig godt. For meg var de det største i livet.

    Du mister verken dine meninger eller dine meningers mot selv om du nå er inne i en helt enestående fase i livet ditt.
    Politikken vil vente på deg.

    Lykke til videre i svangerskapet! 🙂

    • Har en følelse av at graviditet i nær omgangskrets påvirker de fleste sitt tankesett når det står på 🙂
      Jeg er strålende fornøyd med hverdagen, men det er litt uvant at alt i hodet mitt sirkler rundt meg selv hele tiden.
      Er glad for at jeg har en plass i kommunestyret som venter på meg, slik at jeg får delta i voksen tanker det kommende året også 🙂

      Lykke til med første barnebarnet. Regner med at du er like spent som min mor 🙂 Sender svigerdatteren din noen lykkeønskninger også 🙂

  5. Anonym sier:

    Hehe ikke rart at livet for en stor del dreier seg om graviditet, barn og alt som kommer rundt for øyeblikket.
    Etter en stund kommer du helt naturlig til å la litt fokus dreie seg over på «andre» ting rundt deg. Men foreløpig kan du bare kose deg med det viktigste akkurat nå: deg selv og situasjonen du er i 🙂
    Tipper trening blir litt mer interessant å mene noe om også etterhvert….du skal jo tilbake i form igjen, vet du.
    Ha en strålende dag, unge dame 🙂

    • Trening kommer aldri til å bli interesant nok til å skrive så mye om det. Men at jeg må bevege meg litt etterhvert er jo klart 🙂

      Ha en fortsatt fin dag 🙂
      Her har det gått i ett.

  6. Kos deg med ditt 🙂
    Du er plutselig tilbake med meningers mot om det meste. I mellomtiden mener vi at det er helt greit at svangerskapet ditt tar oppmerksomheten din, selv om det er uvant for deg.

  7. Meningene dine vil du vel alltid ha, og du kommer vel med nye meningner etter den lille er kommet til verden skal du se=)
    Og er det ikke _litt_ deilig å bare kunne bry seg om godmagen og strikking for en stund? =)

  8. sjøsjuk sier:

    Ingen fare! Du e bare havnet i dvalen 😉 Når du en gang er ferdig med alt det som skjer no framover, så are you back again! 🙂 På din nye vei 🙂

Legg igjen en kommentar

