Uke 37: Også den vordende far har begynt redebyggingen….

Det er tre uker igjen til termin. Tre uker og noen dager skal man telle helt riktig. Det e rskremmende og det er stort. Jeg gleder meg heldigvis mest 🙂
Man kan jo lese i alle infobøker, nettsider osv at mor nå begynner redebyggingen og virkelig gjøre klart til at barnet skal komme. Her i huset har også far begynt med dette nå. Mer om det kommer under.

Vekt: 3200 g
CRL: 34 cm
Full lengde: 48 cm
Dager igjen til termin: 24
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Sliten, men ved godt mot. Kynnerne blir mer merkbare for hver dag som går, men det er vel ikke så rart. Sover ikke fullt så godt om natten lenger, men det står jeg over. Snart kan jeg jo ta meg en blund når jeg måtte føle for det frem til fødselen. Armen er fortsatt vondt, litt tendens til «menssmerter», men ikke noe store greier.
Cravings
: Nei. Lurer på om jeg må finne på noe bare for moro skyld 😛
Utstyr i havn siden sist: Nå har jeg alt tror jeg. Iallefall alt jeg må ha. Forresten, mangler flasker og sånt, men det tar jeg når permisjonen starter.
Tegn til liv i magen
: Jeppsipepsi. Og takk gode guder for det. Etter forrige ukes skremmende stillhet, tar jeg imot alle former for spark og kroppsruller.

Fødebaggen: Emmm…. nei, ikke pakket. Men jeg tenker på det 😛 Skal gjøre det i dag faktisk.
Babyen ligger: Hun har snudd seg. Ligger med hodet ned, men om det er festet vet jeg ikke. Skal til jordmor etterpå, så får sikkert svar på det da 🙂
Redd for å føde: ikke enda. Tror ikke jeg kommer til å bli det heller, men når det begynner å nærme seg så kan det hende det kommer noen nerver. Er vel naturlig det :-)
Smertestillende: Hadde jordmorsamtale og omvisning på føden i går og fikk notert ned at jeg ønsker alternativ smertelindring (akupunktur, vann osv) før jeg hiver meg over epiduralen. Hyggelig jordmor forøvrig.

Så var det dette med redebyggingen da. At jeg er klar som ett egg og alt er på stell, er vel ikke så rart. Jeg har jo hatt god tid på å forberede meg. Og jeg har spredd utgiftene utover hele svangerskapet, slik en ansvarlig person ville gjort. (Kunne jo latt alle pengen ståt på egen konto, men altså….).
Men så er det far i huset da. Han har også havnet i redebyggerstadiet.Bare se her:

Barnesetet er på plass i bilen

Barnesetet er pent montert og satt på plass. Til og med gjort en vurdering på hvilken side det er tryggest å ha setet, dersom det skulle skje noe. Pledd har han lagt under, for å beskytte  setet også. Joda, mannen har begynt sin måte å forberede seg 🙂
I tilleg har han skiftet dekk på bilen, sånn at den er skodd til vinteren. Vi kjører selvfølgelig piggfritt, så da var det bare å legge om. Forsåvidt greit nok det, siden frosten sniker seg på og det kan være glatt på kveld/natt/tidlig morgen.

Så må vi ikke glemme at han har ryddet plass i garasjen til bilen. Dere skjønner det, at her som så mange andre plasser, rommer garasjen alt annet enn bil. Nå derimot er det plass til både bil og sykkel. Ja, også barnevogn da 😉

Fiiine bilen har fått hus for vinteren 🙂

Det er plass til en bil til når alle terassebord og diverse annet materiale blir ryddet helt bort, men firmabilen får stå ute i vinter. Den tåler det. Hadde forsåvdit fiiiinebilen gjort og. Særlig siden jeg bare kan sende en sms til bilen og si at den skal varmes opp fra det og det klokkeslettet. Så kan jeg bare valse ut i ferdig oppvarmet bil når tiden er inne 🙂 Herlig 😉
Var en duppeditt jeg ikke trodde jeg trengte da vi bestillte bilen, men som gubben sverget på at var smart å ha når babyen kommer til verden. Jeg tror han har rett… hehe….

Så som dere skjønner, er vi begge to kommet i redebyggerfasen. Hver på vår måte, men dog. Nå er det straks klart for fødselsforberedende kurs på helsestasjonen, så da får vi se hva som kommre ut av det. Ryktene sier at jordmor viser en gammel VHS-film fra 70-tallet med en hjemmefødsel osv. Juppi….. Hehe….
Dere skal få rapport 🙂

14 thoughts on “Uke 37: Også den vordende far har begynt redebyggingen….

  1. Linda sier:

    Så koselig at han bygger rede han også! Og superviktig med sikkerhet i bilen for barnet og vinterskodd bil! Flinke mannen!!! Så nå er det bare å pakke bagen, sette seg i sofaen og vente på at noe spennende skal skje!!!

    Kjenner jeg fikk litt lyst til å begynne å bygge rede jeg også… Hehehe…

    • Jepp… og nå har vi vært på fødselsforberedende kurs også, så da er alt på stell… Hehe…

      Bare begynn og bygge du. Greit å fordele det litt utover 🙂 Også er det så moro at man gjerne vil bruke litt tid på det… hehe

  2. Bare 24 dager igjen! Eller det er kanskje ikke bare for deg, men da er du snart ferdig og skal begynne på neste fase 🙂 Spennende…
    Deilig å ha bilen i garasjen ja. Slipper snø og is :-S

    • Vet du, det svangerskapet her har gått så fort at det er BARE 24 dager igjen. Skummelt hvor tiden har løpt av gårde 🙂
      Men jeg gleder meg, så står over siste tiden og 🙂

      Veldig deilig å ha bil i garasjen, selv om jeg bare kunne ha sendt den en sms og sagt at den skulle være ferdig varm til da og da. Herlig med denne teknologien 😉

  3. Der kan man se. nå manden bygger rede er det ikke lenge til.
    Det er greit å ha skodd om bilen om du/dere skal frese avgårde til sykehuset på en halv snei.
    Bagen ferdigpakket? Husk lesestoff.

    Ha en fin kveld og nyt at dere er to, snart er dere tre 🙂

    • Hehe… nei, det er kanskje ett sikkert tegn på at ting nærmer seg med stormskritt 🙂
      Han fulgte legens råd om at det er for sent å legge om når riene er kommet godt i gang.

      Ha en strålende dag i morgen. Sove godt !!

  4. Fått plass til bilen i garasjen og greier, nå ble jeg imponert 🙂

    Dere merker nok begge at det nærmer seg raskt, og redet klargjøres. Blir spennende 🙂

  5. Anne merete sier:

    Spennende og moro 🙂 kom over bloggen din i dag, og her skal jeg følge med. Er ikke mer enn fem måneder siden vi var der du er nå, og læringskurven er bratt :-)) masse lykke til..

    • Så hyggelig å se nye fjes på bloggen 🙂
      Har overhodet ikke peiling på hva jeg begir meg ut på, og tror gjerne på at læringskurven er bratt 🙂 Gleder meg iallefall utrolig masse til å ta fatt på det nye livet 🙂

Legg igjen en kommentar

