Uke 38: I permisjon…

Denne uken har jeg begynt permisjonen min. Rart å tenke på at jeg ikke skal tilbake på jobb igjen før november 2012. Jeg som alltid har levd og åndet for jobben. Sånn omtrent iallefall. Må innrømme at selv om jeg gleder meg masse til babyen kommer og til få tilbringe ett helt år med henne uten å måtte gjøre noe annet, så har jeg litt vondt for å slippe jobben. Men det er vel ganske naturlig 🙂 Så istedet for å hoppe rett i permisjonen, har jeg hatt en slags tilvenning denne uken. Litt sånn som unga som skal i barnehage for første gang 🙂 Noen timer innom jobb i morgen (for å si hadet-på-badet), og så er det slutt. Da legger jeg inn årene for en stakket stund 🙂

Vekt: 3400 g
CRL: 35 cm
Full lengde: 49 cm
Dager igjen til termin: 17
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Syns formen min er fin jeg. Armen hangler fortsatt, lysken begynner å stivne, og mensmurringene har tiltatt. Med unntak av armen så er vel alt dette helt normalt. Det er tross alt bare 2 1/2 uke igjen 😉 Det gjør forøvrig direkte vondt å snu seg i sengen. Kjennes ut som noen stikker meg med kniv når jeg vender om. Ikke godt, men det gir seg med en gang jeg har fått snudd meg, så tipper at det ikke er noe skummelt.
Cravings
: Nei, men fikk vanvittig lyst på kebab i går. Jeg liker ikke kebab.
Utstyr i havn siden sist: Har alt jeg trenger. Noe må vi jo ønske oss til jul også 🙂
Tegn til liv i magen
: Åja…. Jeg opplever stadig at hun stikke en arm ut i den ene siden og skyter rygg ut i den andre. Ubehagelig på en behagelig måte omere skjønner. Hun har også begynt å skyve på ribbeinet, det merkes.
Aller mest aktiv på… Ehh…. nei, veldig aktiv stort sett hele tiden.

Fødebaggen: Nå er den pakket. Mangler en lader til iPad og telefon, og kameraet må jeg hive oppi, men ellers er allt på plass. Klær til mor, litt stasj til babyen og iPad til far. Da skulle vi klare oss imellom riene. Hehe…
Babyen ligger: Hodet er ikke helt festet, men hun ligger godt nede. Viktigste er at hun ligger riktig vei.
Redd for å føde: I grunnen ikke. Jeg må jo gjennom det, så like greit å se positivt på det jeg skal gjennom.
Smertestillende: Fortsatt bestemt på at epidural ikke er aktuelt og at akupunktur er det jeg skal ha.

Så var det magen da. Syns nesten jeg ser litt trinn ut  (tykk) på bildet, men det går over. Jeg er forresten fæl til å gå i joggebukse når jeg bare skal være hjemme og det hjelper jo ikke akkurat på figuren 😉

Selv om jeg er i permisjon, betyr jo ikke det at jeg har ligget på latsiden. På mandag var det «jobb» og gruppemøte i partiet, tirsdag møte i planutvalget, i dag er det formannskapsmøte og i morgen en liten tur innom jobb. Hardt å være politiker… hehe… Men det er supermoro og det har vært veldig gøy å bli bedre kjent med mine egne partifeller, ungutta fra partiet jeg skal lede i planutvalget og resten av utvalget. Jeg er bare vara til formannskapet, men når man er 1. vara betyr jo det at man stort sett får møte.
Gleder meg til resten av dagen i dag.

Til tross for at jeg er riktig så positivt innstilt til livet som står forran meg, så kjenner jeg at frykten for å gjøre noe galt sniker seg innpå. Altså, jeg tror ikke at jeg kan gjøre noe galt, men tanker om hva skal jeg gjøre når hun gråter, kommer jeg til å skjønne når hun er sulten (jada, gråt er ett godt tegn), klarer jeg å skifte bleie, kommer jeg til å huske at hun er der, kommer jeg til å glemme igjen henne på butikken, osv sniker seg innpå. Jeg vet at dette er irrasjonelle tanker, men jeg er ganske sikker på at noen av dere som leser har hatt de også 🙂
Heldigvis har jeg mange rundt meg jeg kan spørre. Men jeg synes synd på de som må slite med sånne tanker helt alene, som ikke har noen rundt de kan spørre osv. Joda, man har alltids helsepersonell, men terskelen for å stille «dumme» spørsmål er lavere når man har venner og familie rundt seg 🙂

Herregud, det er bare 17 dager igjen!!!

Jeg GLEDER meg så sinnsykt!!!

30 thoughts on “Uke 38: I permisjon…

  1. Linda sier:

    Syns du begynner å bli stor jeg Nina!!! Klæra passer jo ikke jo 😉 Neida, NYDELIG er du!!!

    Gleder meg masse til snuppa di kommer jeg også! Og selv om jeg ikke er så langt som deg så kjenner jeg igjen alle de skremmende tankene… Tror helt fint jeg skal klare å skifte bleie, det har jeg jo gjort før. Men syns det er rart at jeg skal klare å vri og vende på stillinger å holde ungen i like naturlig som jeg ser andre mødre gjøre… Nå må jeg jo bruke noen minutter på å planlegge hvordan jeg skal få vridd henda på andre måter uten å miste ungen eller gi slipp på nakken… Hehe… Men, det ligger vel i genene våre og skrus på når vi får våre egne!

    Moro med nedtelling, 17 dager er jaggu ikke lenge! Og hvem vet, kanskje hun finner det for godt å komme tidligere?!?!?!

    • Det er helt riktig det du…. De passer ikke lenger…. Hehe…. Selv om singlettene mine er lange nok til å komme over magen og vel så det, så vil de ikke legge seg intil igjen under. Problematisk når det blåser ute og magen ikke kommer innenfor jakka…. hehe…

      Tror også at jeg skal klare å skifte bleie altså. Og som jordmora sa, det gjør ingenting om den sitter litt skjevt på, så lenge den er tett 😉
      Vet du, jeg tror dette med holding osv kommer veldig naturlig når ungen kommer. Jeg også sliter med å «flytte» på unger jeg holder når de er helt små. Men det er kanskje mest fordi jeg er redd for at de skal gå i stykker?? Jeg tror vi fikser dette glatt jeg. Du kan øver på babyen min når hun kommer, og når din kommer er jeg godt vant… hihi….

  2. Utrolig spennende.. Gleder meg til å lese at du har blitt mamma. Det kan du jo fatisk bli hvilken dag som helst nå.. Massevis av lykke til i innspurten..

    PS: Sandrine er ei super JM som jobber på Drammen.. Håper du får henne 🙂

    • Gleder meg til å kunne skrive det også…. hehe.
      Alt kan skje nå, og jeg er glad for at alt er på stell, sånn at jeg bare kan nyte dagene og la det stå til 🙂

      Vi får satse på at Sandrine er på jobb når jeg kommer inn og at hun blir tildelt meg da 🙂 Har møtt noen av de, men jeg husker jo ikke navn. Hyggelig er de iallefall alle sammen 🙂

  3. Anonym sier:

    Det får jeg da håpe, så man får se den fantastiske prosessen dere vakre gravide damer går igjennom.
    Bemerkelsesverdig å se vekten forsvinne igjen, og de nydelige damene dukke opp igjen 🙂
    Ser for meg at bikinien passer fint om bare noen måneder 😉 hehe

  4. Anonym sier:

    Hoisann…det var jo helt klart en tanke….kreativ er du, for det hadde jeg ikke tenkt på en gang 🙂
    Men ok, da sier vi det sånn!

  5. Gleder meg til «Bikini i snøen», det blir …… , det blir det, det!
    Du kommer nok til å bli minnet på det utsagnet, tro meg.
    Klær? Passe? Glem det. Magen var fin og nei, du er ikke trinn 🙂

    17 knøttsmå dager igjen, så er dere tre.
    Du kommer neppe til å glemme henne noen steder, tror jeg.
    Men det kan hende du glemmer deg selv, innimellom 😆

    Ha en fin tid og en fin dag 🙂

    • Stygt redd for at jeg blir minnet på den der ja. Men kan jeg unskylde meg med at jeg ikke bør bli holdt til noe jeg har sagt sånn ca fra nå?? hehe….

      17 knøttsmå dager som kan bli færre dager eller flere. Alt kan jo skje fremover. Gleder oss gjør vi iallefall.
      Tror heller ikke jeg kommer til å glemme henne igjen, men du kjenner sikkert til følelsen 🙂

  6. Hvis du glemmer henne på butikken tror jeg kanskje du burde ha med deg støtte neste gang! Hehe. Neida, alt kommer til å gå bra selv om det er litt skummelt 🙂
    Godt å høre at du har pakket baggen, for nå tenker jeg at alt kan skje og da er det greit å ha den klar.
    Ingen som sier at man må glemme jobben helt selv om man har permisjon bare det ikke blir for mye 😉

    • Hehe… hvis jeg glemmer henne på butikken, kan jeg love deg at jeg ikke kommer til å gå tilbake noensinne. Og iallefall ikke alene 🙂
      Neida, tror også det kommer til å gå bra, men det er jo litt skummelt. Og noen tanker gjør man seg jo 🙂

      Baggen er klar, jeg er så klar som jeg kan få blitt og gubben… tja…. han prøver så godt han kan 🙂

      Glemme jobben klarer jeg ikke uansett, men det skal bli hardt å ikke gå dit hver dag. Tipper likevel at jeg kommer til å sette pris på hjemmetilværelsen rimelig kjapt :-p

  7. Camilla sier:

    Du får ha masse lykke til med permisjonen din =) Gleder jeg til å lese videre når du har fått barnet 🙂

  8. Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine magen din 🙂 Jeg ønsker deg all mulig lykke til NE. Dette blir en helt ny hverdag for dere men det blir fint 🙂 🙂 Varm klem

Legg igjen en kommentar

