Uke 39: snart ved veis ende….

 

Hvor blir tiden av? Det er ikke lenge siden jeg lettere nervøs tisset på pinnen, livredd for at den skulle være negativ. Denne gangen også. Det er vel en kjent følelse for alle som har gjort det noen ganger. Man håper og håper, blir skuffet gang på gang. Den gangen i februar ble derimot alt snudd på hodet. Nå har snart hele året gått og vi nærmer oss slutten på denne lange og fantastiske reisen. Den kunne gjerne har vart lenger, men samtidig er det godt at den snart er over. En æra er forbi, en annet kommer seilende 🙂

Vekt: 3600 g
CRL: 36 cm
Full lengde: 51 cm
Dager igjen til termin: 10
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Fin, men har begynt å få litt vondt når jeg går. Fått vaggegangen, selv om jeg prøver å gå normalt. Ikke like enkelt alltid 🙂 Opplever til stadighet murringer i nedre del av magen, så JM tror modningen er i gang. Ryggen har også begynt å verke litt. Ellers er jeg smilende fornøyd og lever livet 🙂
Utstyr i havn siden sist: Har ikke handlet noe mer. Skal ut å kjøpe badebalje en dag, men det tar jeg når jeg orker.
Tegn til liv i magen
: En rett høyre med påfølgende spark i ribbeinet har blitt en vane 🙂
Vann i kroppen: ja, men det er ikke mye. Hovner litt opp på beina (hadde ikke ankler forrige dagen), men det hører med. JM satt bare 0-1+ i kortet mitt, så det er nok ikke noe å snakke om.
Vekt: 80,5 kg (JM) 82 kg (lege). Har ikke gått opp noe den siste måneden, så fikk masse spørsmål om jeg spiste osv. Og det gjør jeg jo. Siden jeg har lagt på meg tilstrekkelig hele veien, så var ikke JM bekymret for akkurat det.

Fødebaggen: fortsatt klar, men etter JM timen i går må jeg kanskje pakke om litt. Har tatt med noen klær til babyen, men siden JM tror at dette blir en 54 cm baby, får jeg vel ta med noe bittelitt større å kle på tøtta om det skulle stemme.
Babyen ligger: Med hodet ned og det har festet seg 🙂
Redd for å føde: Nei, det ser jeg ikke poenget i å være. Ble litt skremt ett øyeblikk da jeg leste en fødselshistorie her om dagen, men det gikk over da jeg leste resten 🙂
Smertestillende: Fortsatt bestemt på at epidural ikke er aktuelt og at akupunktur er det jeg skal ha.

Besteforeldre klare: Åja, på begge sider ser det ut som 🙂
Er vi klar: JA….. gleder oss masse til å møte lille baby. Er så forberedt som vi kan bli, alt annet tar vi som det kommer 🙂

Jeg må jo innrømme at jeg kjeder meg litt her jeg henger på sofaen. Siden armen ikke er helt god, så blir det ikke så mye strikking heller. Har begynt på ett nytt teppe, men siden jeg må ta pause for hver pinne (nesten) så tar det litt tid. Men det blir fint når det er ferdig. Er forferdelig bedagelig anlagt, så selv om formen er fin og jeg ha rting jeg kan gjøre her hjemme, blir det til at sofaen frister mest. Det gjør kanskje ikke noe, siden jeg visstnok skal samle krefter til den forestående jobben, men selv jeg syns det er litt kjedelig i lengden. Får kanskje finne på noe i morgen 😛

Har laget en liten montasje av magebildene jeg har lagt ut. Det står ikke uketall på alle bildene, men man ser iallefall progresjonen fra uke 17 og frem til nå 🙂

Selv om jeg kommer til å savne magen, sparkene og alt livet der inne, så gleder jeg meg vanvittig til å få tilbake før uke 17 magen. Ikke bare fordi jeg da er tilbake i normalmodus, men også fordi jeg kan begynne å innta favoritt sovestillingen: på magen, med begge armene under meg 🙂
Nå skal jeg uansett hive meg i dusjen og ta meg en tur på butikken. Må ha middag i dag også, og når jeg nå likevel går hjemme kan jeg jo ha den klar til mannen kommer hjem fra jobb 😀

 

 

 

26 thoughts on “Uke 39: snart ved veis ende….

  1. Linda sier:

    Tiden flyr skremmende fort! Den dagen med positiv pinne er jaggu ikke lenge siden!!! Og nå er det plutselig snart tid for å hilse på snuppa!!!! WOW!!!

    Syns sofa høres lurt ut jeg, du trenger nok den hvilen du kan få!

    Hehe… Den blggen var litt skremmende å lese ja, men når jeg kom til slutten av innlegget hadde jeg allerede glemt hvor vondt hun hadde hatt det, så redselen forsvant like fort som de sier at smertene forsvinner etter fødselen! Så tror ikke vi har noe å frykte! Det er en spennende opplevelse bare!

    Skjønner at du gleder deg til å få kroppen tilbake… Jeg er også avhengig av å ligge på magen!!! Men det begynner å bli vanskeligere og vanskeligere 🙂 Så nå henger jeg over min kjære så jeg sånn halvveis klarer å få magen nedi madrassen 😀

    Skal jeg være ærlig så håper jeg denne siste tiden din går like fort som alle de andre ukene! For da er det ikke lenge igjen før lille mirakel popper ut og møter den store verden! Skal blir stor stas å møte henne, og få troppe opp med muffins til den nybakte mammaen! Og til pappaen da hvis han vil smake 😀

    • Huff, tiden har løpt altfor fort egentlig. Men bare vent, snart sitter du i uke 39 og lurer på hvor tiden har blitt av 🙂
      Tipper at resten av denne uken og deler av neste går fort. Etter termindato kommer det nok til å gå sakte. Håper egentlig hun kommer litt før… hehe. Har jo egentlig bestilt henne til den 11.

      Liker all oppmerksomheten jeg får med magen (merkelig…. hehe), men det skal bli godt å få kroppen tilbake.
      Ikke minst få sove godt når jeg får sove 🙂 Er litt tungt å snu seg rundt for tiden.

      Takker ja til muffins jeg. Og gubben kommer garantert til å spise han og… hehe

      • Linda sier:

        Ja, plutselig er dagen der! Hadde jo vært stas med 11.11.11! Lett å huske iallefall 😀

        Hehe, ja, rart hvor positivt det er å få stor mage!

        Muffins skal bli, må jo sørge for at magen ikke forsvinner HELT med en gang, jeg vil jo ikke være ensom heller 😀 Nå gleder jeg meg voldsomt til å bake merker jeg!!!

        • Jeg får gyve løs på alle kjerringråd som finnes, med sterk mat, husvask, vindusvask, lange gåturer osv… så kanskje det går 😛

          Ser frem til muffinsene dine 🙂 Og magen forsvinner nok ikke helt av seg selv, så du får nok selskap en liten stund til 🙂

  2. Nina Elisabeth
    Først litt malurt i begeret.
    Du får ikke kroppen din tilbake. slik den var før du ble gravid.
    Joda, du får mindre i fronten, men ikke helt. 🙂
    Så er det bare å vente.
    Å vente…………………..
    Ha en fin ventetid 🙂

    • Hehe… neida, jeg er klar over det…. Men jeg får iallefall sove på magen, og blir litt lettere. Dette sliter på slitne håndballknær nemlig 🙂
      Forventer ikke så mye mer 🙂

  3. sjøsjuk sier:

    Det e bare noen få ord! Det er snart tid 🙂 Ønsker deg og kallen tll lykke, når barnet kjem 🙂 🙂
    God helg 😉

  4. Hvis du samler alt du har av dyner i en haug på senga kan du få til å ligge på magen selv om den er stor.

    Alle disse bloggpostene om svangerskapet og tankene rundt det kan bli en fin liten minnebok til deg selv eller babyen, har du tenkt på det?

    Ønsker deg en fin helg!

  5. du ser jo fantastisk ut. slik så ikke jeg ut 10 dager før termin, å nehænei 🙂 du virker helt klar ser jeg. Ønsker masse lykke til.
    Plutselig er det gått 15 år uten at du forstår hva som skjedde 🙂

    Nyt tiden, gled deg og kos deg. Denne tiden får du aldri tilbake. Varm klem

    Jeg fortsatte å skrive dagbok 1 år etter fødselen, og gjett om ungene satt pris på dagboken til konfirmasjon. Jeg skrev om det meste og limte inn litt bilder også. En koselig og minnerik gave til de begge to 🙂

    • Takk for det vennen 🙂 Syns igrunnen jeg har holdt meg ganske godt frem til nå.
      Redd for at årene fremover kommer til å fly ja, så har bestemt meg for å nyte de mest mulig… hehe

      Både jeg og broderen har hvert vårt album med bilder og minner fra det første året, og det tenkte jeg å føre videre 🙂 Tenkte å ta med noen utklipp herifra, bilder og andre minner underveis 🙂

  6. Anonym sier:

    Ikke lenge igjen nå, lille venn 🙂
    Artig å se bildene samlet, og se utviklingen! Dere er noen forunderlige vesener 🙂 tror aldri jeg blir lei av å se en gravid mage vokse. Hos andre, vel og merke! Selv er vi ferdige!
    Nå må du bare kose deg i månedene som kommer, og nyte denne perioden.
    Og så har vi en avtale i snøen litt senere 😉
    klem

    • Nærmer seg med stormskritt ja. Har hatt siste ordinære kontroll i dag, så denne æraen går mot slutten 🙂
      Koser meg med vampyrer på tv og tar dagene med ro.

      Jajo, altså… Er spådd lite snø i år 😉
      Klem

  7. Anonym sier:

    hehehe ikke prøv deg….snø er snø…ble vel ikke definert noen minimumsmengde, som jeg kan huske! 😉
    Dette gleder jeg meg til, kan du tro!

  8. En stund siden jeg har vært her nå, du er jo blitt stor 😀 (dette er vel eneste gangen man kan si den setningen med god samvittighet?). Du ser kjempeflott ut og jeg tror jeg gleder meg nesten like mye som dere 🙂 Flott bloggdesign har du fått også, likte dette bedre enn det forrige, mye mer oversiktlig!

    • Hehe… ja, dette er vel eneste gangen det er lov å si at noen er blitt stor uten at det ligger noe negativt bak. Hvilke gutta på jobb har benyttet seg av til gangs 🙂
      Jo, takk… er veldig fornøyd med det nye utseende. Mekka sjæl… hehe…. Litt freshere iallefall 🙂

Legg igjen en kommentar

