Bitt av basillen….

Jeg har lenge hatt en fasinasjon for diverse vampyrserier osv. De nabsolutte favoritten er vel Buffy, the vampire slayer, mens Angel følger ganske tett på. Ikke fordi sistnevnte serie nødvendigvis er så veldig bra, men David Boreanaz som spiller hovedrollen, er jo bare yummy. En vampyrs bekjennelser, filmen fra 1994 med Brad Pitt, Tom Cruise, Antonio Banderas og Kirsten Dunst er helt fantastisk. Sistnevnte er jo basert på boken til Ann Rice, men jeg har aldri lest den. Når det kommer til vampyrer, så leser jeg skjelden det, jeg ser det heller på film.

Sist ut for min del var Twilight-sagaen. Jeg vet det er mange som mener mye om den, men jeg elsker filmene. Kjemien mellom Belle og Edward er jo bare helt nydelig. De har klart å formidle en slik kjemi som de fleste av oss drømmer om å oppleve en gang i livet. Noen er så heldig å få oppleve det 🙂 Jeg har ikke lest bøkene, så skal ikke si noe om hvor nørt innpå filmen kommer, men jeg elsker iallefall filmene 🙂 Evig optimist og romantisk til min død 🙂

Så har det seg jo sånn at jeg har registrert at det er en serie på tv som heter True Blood. Jeg fikk aldri rotet meg til å se den. Men her i sommer så fikk jeg tilbud om å låne sesong 1 av en bekjent, og med gode intensjoner om å få sett den, tok jeg den med meg. Dette er altså noen måneder siden, og først i går fikk jeg satt meg ned for å se første episoden. Jeg kan vel trygt si at jeg ble bitt av den basillen. Så tre episoder i samme slengen, og hadde det ikke vært for at vi skulle få besøk, så hadde jeg jammen meg sett hele sesongen i ett drag tror jeg.

Siden jeg nå bare skal henge på sofaen og gjøre mest mulig av ingenting frem til babyen bestemer seg for å komme ut, skal jeg fortsette på episode fire i dag. Rekker vel hele sesongen tenker jeg, så da blir prosjekt tirsdag å skaffe sesong 2 😉

Vet forresten ikke helt hva det er som fasinerer med med disse vampyrseriene, men noe er det. Liker selvfølgelig bare de snille vampyrene, men de onde må være med de også. Rar jeg? Jo, helt sikkert… Men særlig vi jenter har jo en sans for det gode, i spedd en stoooor dose kjærlighet 😉

Ha en strålende dag alle sammen. Med eller uten hoggtenner 🙂

17 thoughts on “Bitt av basillen….

    • Anbefales på det varmeste…. Episode 5 nå og jeg er fullstendig hekta 🙂
      HAr bare sesong 1 av Buffy, men fikk med meg hele serien da det gikk på Bliss her for ikke lenge siden 🙂

  1. Anonym sier:

    hehe jenter digger disse «bad-guy» karakterene….
    Sånn er det ofte både på film og i virkeligheten. Snille gutter er ikke like fascinerende. Er jeg inne på noe her, tro? 🙂

Legg igjen en kommentar

