Uke 40: 3 dager til termin

Sitter her og venter jeg. Jepp, ikke så mye annet å gjøre 🙂

Hadde forsåvidt egentlig ikke tro på at jeg ville føde for tiden, så jeg er ikke utålmodig. Ikke så veldig iallefall. Men jeg vil veldig gjerne møte lille baby som romsterer rundt i magen min snart. Gleder meg mer og mer for hver dag som går. Og jeg merker på samboeren at han også gleder seg. Selv om han ikke sier det høyt. Klarer ikke sette fingeren på hva det er, men det er noe med ham iallefall. På den positive måten 🙂

Samtidig som jeg prøver å slå ihjel tiden med dvd’er, huslige sysler, litt shopping, strikking osv så raser det inn med tekstmeldinger fra familie og venner som også venter i spenning. Svigermor sender melding nesten daglig for å si at de venter i spenning, mamma snakker jeg med hver dag, pappa ringer innimellom for å høre om det skjer noe snart osv. At jeg snakker med mamma daglig er jo ikke noe rart egentlig. At svigermor sjekker innom nesten daglig er kjempehyggelig. De har jo ett barnebarn fra før (søsteren til samboeren), så har hele tiden tenkt at dette ikke er like stas for de som det er for mine foreldre som får første barnebarnet. Men det ser ut til at jeg tar feil der. Og det setter jeg veldig stor pris på 🙂

I går tok jeg turen innom IKEA siden jeg var i området uansett. Digger å rusle rundt der å se på alt jeg ikke trenger, men som jeg bare mååååå ha. Hehe…. Jeg skulle ha badebalje til babyen og visste jeg hadde sett det der før. Jeg har nemlig kommet til den konklusjonen at jeg ikke gidder kjøpe badebalje på Babyshop eller andre steder til flere hundrelapper, når jeg får den på Ikea for kr. 79,-. For å ape etter jarlsberg reklamen: «plast er plast». Det viktigste er jo at den hadde sklisikkert belegg i bunnen og under. Hverken jeg eller babyen trenger balje med bamser og annet trykk på utsiden. Selv om de er aldri så søte 🙂

Blir nok ren og pen i denne skal du se. Kjedelig ja, men det får så være 🙂

Jeg hadde min siste kontroll hos legen på tirsdag. Litt rart egentlig. Har fått time på sykehuset neste fredag, dersom jeg ikke har født før det. Fikk beskjed av jordmoren sist at jeg måtte passe på at legen bestilte «overtidskontroll» til meg, og det var jammen bra at hun sa. For legen hadde ikke fått med seg at det var endring i reglene som gjorde at lege/jordmor (alt ettersom hvem som hadde siste ordinære kontroll) måtte forhåndsbestille time på sykehuset. Han trodde ikke helt på meg, men etter å ha konsultert med ei eller annen dame, så viste det seg at jeg hadde rett. Mohahaha….. Jeg håper jeg slipper å gå på den timen, men man vet aldri.
Uansett, kontrollen forløp nå som vanlig og alt stod bra til med både meg og babyen. Jeg har riktignok ikke gått opp i vekt den siste måneden, det viser seg at jeg faktisk har gått litt ned, men det var ikke noe grunn til bekymring. Har lagt på meg akkurat passe gjennom hele svangerskapet, og siden vi nå er ved veis ende, så var det greit.

Rent bortsett fra at jeg skal ommøblere stuen i dag (jadda, møblene får stå til samboeren er hjemme igjen fra jobb) så lurer jeg på om jeg skal teste ut noen av disse kjærringrådene som finnes for å sette i gang en fødsel. Ikke at jeg har tro på at de fungerer, men det er jo lov å prøve. Litt sterk mat og vinduspuss er jo uskyldig nok om ikke annet 😉

Neste gang jeg skriver ett babyinnlegg, håper jeg det er med bilde av lille tulla 🙂

12 thoughts on “Uke 40: 3 dager til termin

    • Ønsker meg jo egentlig i morgen jeg da, sånn siden det blir 11.11.11, men det er veeeldig lite som tyder på det 🙂

      Kanksje jeg skal gjøre som deg, og la folk gjette på når babyen kommer 🙂

  1. Linda sier:

    Du vet at klistremerker gjør underverker! Badebaljen blir fancy av sånt 😀

    Spennende tid nå! Og superkoselig at alle er så interesserte, også de som venter barnebarn nr 2!!!!

    Venter i spenning her vi også, og håper at du ved middagstider begynner med alle kjerringråd som er der ute! Var min kjære som påpekte at du ikke måtte begynne for tidlig, for da risikerer du å føde 10.11.11! Hehehe…

    Gleder oss til innlegg om den lille snuppa! Og jaggu gleder jeg meg ikke til bake også! 😉

    • Skal nok få balja mer spennende hvis jeg føler for det etterhvert 🙂
      Nå er jo denne dagen snart over (øhhhh), og mamma brukte uhorvelig mange timer på å klemme ut meg, så jeg bør kanskje vurdere å starte med kjærringrådene nå 😉
      Men det er iallefall mulig jeg må bytte ut kjøttkakene jeg har planlagt med en råsterk kebab 🙂

      Magen har sunket ganske godt, så noe skjer vel etterhvert 🙂

      Gleder meg til å skrive det innlegget. Må finne ut av hva som gjør at jeg ikke fåt lastet opp bilder på WP fra mobilen, for jeg må jo blogge mens jeg er på sykehuset 😛

      • Linda sier:

        Hehe… start med kjerringråd nå! 🙂

        Du må fikse bilde-app ja! Må jo få se bilder av snuppa! Dog hvis mammaen ikke er så utslitt at hun helst kanskje vil sove noen dager 😀 hvilket jeg regner med at hun vil etter fødselen 🙂

          • Linda sier:

            Bare å prøve å finne ut av det snarest, helst før kebaben inntas 😀 Og jeg jobber med å bli frisk! Sånn at jeg er klar til snuppa di er ute og du har slappet av en stund, klar for kakebesøk 😀

            • Skal laste inn igjen appen på nytt. Ikke annet å gjøre tror jeg 🙂
              Revurderer kebaben i øyeblikket. Tror kanskje det blir taco med ekstra sterkt krydder og veeeldig sterk salsa 🙂

  2. Så lenge ungen blir ren og baljen fungerer er det vel uten betydning hvordan den ser ut! Og det er fullt mulig å pynte på den om man ønsker det 🙂
    Håper du slipper å gå på overtid, eller hvertfall at du slipper å gå så lenge på overtid. Min sønn kom 14 dager før tiden så jeg vet ikke egentlig hva det vil si å vente, men kan se for meg at det er kjipt!

    • Har ikke ventefølelsen helt enda, men jeg kjenner jo at jeg håper det skjer snart likevel 🙂
      Tar gulvvasken nå og håper det setter i gang noe, også blir det sterk kebab til middag 🙂

      Jo, er ganske sikker på at hun blir ren i den balja der også 🙂

Legg igjen en kommentar

