Strikkeprosjekt: Kirkens Bymisjon

Etter at jeg la ut innlegget om å glede noen som gruer seg til jul, har jeg gått gjennom strikkeskuffen og sett hva jeg har av overskuddsgarn. Fant endel som kunne brukes, så har brukt ett par dager på å strikke litt. Jeg har aldri strikket hverken lue eller sokker, men en gang må jo være den første 🙂

1. Lue:

Lua ser veldig lilla ut her, men den er mer mørkerosa. Størrelse S/M…. Den er litt vid til meg, men er ganske sikker på at den vil passe noen andre. Hvis jeg skulle hatt alt håret under den (som jeg pleier) så passer den perfekt.
Lua er strikket med en tråd alpakka og en tråd fabel fra Drops. Pinne 3,5 (40 cm). Egentlig skulle hele luen vært i ribbestrikk, men jeg ble så utolmodig at det ble bare 4-5 cm med det nederst. Vurderer å sette i dusk, men tror ikke jeg gidder.

2. Ørevarmer

Ett par ørevarmer med knapper i. Ser kanskje litt smal ut, men den blir bred og fin når den kommer på hodet. Tykk ble den også, så den som får denne holder seg nok varm på ørene.
Knappene satt jeg på bare for å pynte opp litt. Prøvde å lage en blomst med å hekle, men siden jeg ikke kan hekle, ble det bare frustrerende. Men har lært meg å legge opp luftmasker da, så har kommet i gang 😛
Ørevarmeren er strikket med 2 tråder Lanett Superwash (100% merinoull) fra Sandnes garn. Ble supermyk og god.

Har mer garn å gå løs på, så kanskje ett par sokker eller votter blir neste prosjekt 🙂

Reklamer

4 thoughts on “Strikkeprosjekt: Kirkens Bymisjon

Twitter-bilde

Google+-bilde