Til julenissen!

Det politisk korrekte er vel å ønske seg fred og snille barn. Men vi vet alle at det første er umulig og det andre fordrer at lille baby snart kryper ut av magen. Samtidig så er det bare en ting jeg egentlig ønsker meg, og det er at lille baby snart skal se dagens lys. Det er den beste førjulsgaven jeg kan få. Men det er nå sånn at hun er vanskelig å legge under treet når alt kommer til alt, og det er andre som ønsker å gi meg/oss ting til jul.
Selv om vi egentlig har det vi trenger og ellers kan kjøpe oss det vi vil, så er det jo greit å kunne ønske seg noe også.

Legger ut ønskelisten min for i år her, så kan familien begynne å handle allerede nå hvis de føler for det 🙂

Både jeg og samboeren liker Rosendahl sin Grand Cru serie. Alt dere ser over er derfra. Har noe, men det er masse mer å ønske seg derfra. Ikke er det avskrekkende dyrt heller, så det føles egentlig veldig fornuftig. Jeg er nemlig ikke fan av at folk skal blakke seg til jul. Alt handler ikke om pris og det å bruke mest mulig penger. Gubben fikk cognac-glassene i fjor, vi har long-drink glassene samt kaffekopper m/skål, så det er egentlig bare å fortsette samlingen.

I tillegg så ønsker jeg meg bæremeis fra Bergans. Mamma og pappa har jo hytte, så har store planer om å besøke den med knøttet. Og da er det greit å ha bæremeis. Ellers så ønsker jeg med en sånn familieramme hvor jeg kan ha bilde av den nye familien, scrapbook-stuff sånn at jeg kan lage fint babyalbum til veslejenta, snopskålene i svart, gavekort (universal) sånn at jeg kan kjøpe meg noen nye klær når magen er borte og smykker. Ønsker meg særlig ett armbånd i svart skinn/lær med charms på. I grunnen litt sånn som det på bildet.

Ikke minst ønsker jeg meg en Kenwood kjøkkenmaskin. Jeg trenger ikke den største av de største, men jeg trenger at den klarer å dra en litt tung gjærdeig. Også må den være i rustfritt stål/grå.

Ja, også er det en ting til jeg ønsker meg, som jeg glemte å finne bilder av: strikkepinner og garn. Eventuellt gavekort på en sånn butikk. Jeg har ikke pinner over nr. 5 og det hender seg jo at man trenger det. Så tjukke strikkepinner ønsker jeg meg. Og ullsokker. Ferdig strikket altså… Hehe…..

Hva ønsker du deg til jul?

8 thoughts on “Til julenissen!

  1. Fred på jord og snille barn
    Det siste har jeg tre stykker av, og det første har jeg faktisk tro for at skal være mulig.

    Også ønsker jeg meg en mer strukturert hjerne, med mindre dødtid mellom arbeidsøktene

    • Vet ikke om jeg har helt tro på. Fred på jord. Til det er mennesket for selvsentrerte.
      Snille barn er jo en velsignelse, men som jeg pleier å si til mamma: det har du jo allerede 😉

  2. Jeg ønsker meg en fredelig jul, med barn og barnebarn, ingen gaver som ikke kan leses og veeeeldig lite sne.
    For din del ønsker jeg Theasmil og masse skitne bleier 🙂

    Ha en fin dag 🙂

    ps. Treg denna jenta eller???? Snart jul og blir det nærmere nå får hun bare en present Kombinert lule- og fødselsdags-present 🙂

    • En fredelig jul med barn og barnebarn er slettes ikke ett dårlig ønske 🙂

      Treig ja. Uten tvil. Har vært på kontroll i dag, alt er bra med babyen, hun trives godt. Har fått dato og klokkeslett for igangsetting neste uke, dersom hun ikke kommer av seg selv 🙂
      Jeg har forøvrig bursdag 21. desember og har aldri opplevd å få kombinert bursdags- og julepresang 🙂

  3. Dette høres sikkert flåsete ut, men jeg ønsker meg ingen ting. Snille barn har jeg, fred på jord fikser verken nissen eller Gud eller andre og jeg har alt jeg trenger. Til fam. har seg sagt at de kan bruke pengene sine på egne barn og heller komme en tur på besøk i julen. DET er gave nok for meg. Jeg har verken gods eller gull, men jeg har det jeg trenger for å klare meg 🙂

    Jeg er vel kjedelig vel 🙂

    • Næ, du er ikke kjedelig. Du er bare som alle andre foreldre 😛
      Har noen år igjen før jeg ikke finner noe å ønske meg. Og som du ser av listen (med unntak av kjøkkenmaskinen) så er det ingenting som er overveldende dyrt eller bare en ting. Pratisk er alt 🙂

Legg igjen en kommentar

