Overtidskontroll…

I dag er jeg 5 dager over termin og det var tid for kontroll på sykehuset. Visttnok skulle jeg ikke vært inne før på mandag, men jeg hadde nå fått time i dag.

Først ble jeg vist inn til jordmor, som festet elektroder på magen for å ta en såkalt sparkeprøve. Jeg skulle trykke på en knapp når jeg kjente bevegelse, men maskinen skulle nå registrere alt uansett. Lå der i en liten evighet og småsnakket med jordmora. Hun var stadig bortom maskin og påpekte at alt så perfekt ut. Kan jo ikke klage over det 🙂

Etter at jordmora hadde gjort jobben sin, bar det inn til legen for videre undersøkelse. Der var det forsåvidt bare en vanlig ultralyd som ventet meg, men det var jo riktig så trivelig å få se babyen igjen. Når hun ikke vil komme ut mener jeg 😉
Hun er jo så stor der inne at det ikke går ann å se noe skikkelig, men man får da se bit for bit. Hjertet slo som bare det, fikk høre på lyden av navlestrengen, så at hun øvde seg på å puste, fant veske i magen, nok fostervann osv. Lærte til og med ett og annet. Hadde hun ikke trivdes der inne, så hadde hun ikke brukt krefter på å trene lungene sine feks. Fostervannet i magen hennes, var ett tegn på at hun øvde seg på å svelge. Det var ett par organer vi ikke fikk sett på, for hun var så vilter at hun snodde på seg hele tiden. I tillegg lå hun med ryggen opp, sånn at ryggraden kastet skygge for ultralyden. Hehe…. var egentlig litt merkelig å se.

Uansett, jenta har det bra og jeg må bare smøre meg med tålmodighet. Dersom det ikke skjer noe av seg selv, har jeg fått time torsdag 24.11 kl. 09.00 for igangsettelse. Da er jeg 42+0 og får ikke gå lenger.
Jeg krysser fingrene for at hun kommer før det 🙂

12 thoughts on “Overtidskontroll…

  1. Så fint at alt er perfekt, og nå er det uansett ikke lenge igjen.

    Jeg ble bestemor sist lørdag, 12. november, og da de satte igang fødselen, var mammaen 9 dager på overtid.

    Lykke til med fødselen og gled deg! 🙂

    • Veldig glad for at alt er bra 🙂
      Var innom og leste velkomstinnlegget ditt til barnebarnet, men fikk ikke lagt igjen kommentar. Gratulerer så mye som bestemor 🙂

      Gleder oss veldig til det som ligger forran oss 😄

    • Mora til ei venninne av meg gikk en mnd over tiden. Det er leeeenge det.
      Er og veldig glad for at de har tatt til fornuften og setter igang. Nekter å tro at det er bra for noen å gå for lenge over tiden :-/

      Håper det skjer av seg selv jeg og, men….. 🙂

  2. Skjønner du er utålmodig kjære vennen, men stol på at de har kontroll og at du blir ivaretatt. Det heter seg jo at så lenge babyen har det bra så er det ingen hast. Tiden er nok snart inne, jeg kan føle det på meg 🙂

    • Jeg har full tillitt til sykehuset i Drammen jeg. Ingen fare for noe annet 🙂
      Hun kommer når hun kommer, men senest på torsdag 🙂 Godt at de ikke lar folk gå altfor langt over tiden 🙂

  3. Hun vil nok bare øke spenning litt skal du se 😉 Bare vent, hun kommer nok snart! Gleder meg masse til du får hilse på lille prinsessen din, tenk så fort det har gått!

Legg igjen en kommentar

