Ett heller mislykket strikkeprosjekt.

Man kan ikke lykkes med alt her i livet heller. Men jeg har prøvd og forhåpentligvis lært 🙂

Jeg var innom Europris på jakt etter strikkepinne (har ikke strikkebutikk i nærheten, så da blir det Europris), og rasket med meg noe garn i samme slengen. Endte opp med Trysilgarn sportsgarn i to ulike farger. Trodde jeg iallefall. Jeg ser jo nå at det slettes ikke var riktig. Altså, jeg hadde plukket med meg sportsgarn altså, meeeeen……
Anyway… Googlet garnet og kom over en tøffeloppskrift. Den så jo superenkel ut, så jeg satt i gang. 8 lapper i samme størrelse skulle strikkes i en L-form.

Ser ikke ut som om laåppene er like, men de er det altså 🙂

Etter å ha strikket to sånne, stod monteringen for tur. Det var ikke bare bare. Jeg finnes jo ikke logisk på en flekk, så det tok litt prøving og feiling til før jeg skjønte prinsippet.
Jeg tror forresten jeg må lære meg en måte å få mindre løse tråder på…. Var jo ett hav av tråder å feste. En ting var at jeg kunne bruke noen av trådene å feste med, men det var jo en haug til som måtte festes rundt forbi. Og jeg er elendig på å feste tråder.
Men, etter samensyingen, så iallefall tøfflene slik ut:

Greit, de ser litt snåle ut, men de skal jo i maskinen for toving. Så jeg heiv de i maskinen og de kom ut slik:

Noen som ser en feil eller fire her??

Ja, nettopp. Det er bare det lysegrå som har tovet seg. Og hvorfor det? Jo, fordi jeg hadde rasket med meg to typer garn og jeg måtte strikke og tove begge de j»#&¤¤#%/% tøfflene for å skjønne det 🙂
For all del, jeg kjente jo at det mørkegrå garnet var noe anderledes enn det lyse, men jeg tenkte seriøst ikke noe mer over det. Men da de kom ut av maskinen så jeg jo at dette ikke stemte. Viser seg at det mørkegrå er superwash ull, ikke sportsgarn. Men det lå i samme skuffen på butikken og dum som jeg er, så tenke jeg jo ikke mer over det.

Men, skal man se det positive i det, så kan jeg nå strikke tøffler til toving. Formen ble fin, selv om de ikke kan brukes. Helt bortkastet har det med andre ord ikke vært.
Forresten, de hadde raknet litt i sømmen (på det mørkegrå) så jeg må bare lære meg å feste bedre 🙂

Reklamer

14 thoughts on “Ett heller mislykket strikkeprosjekt.

  1. Linda sier:

    Hehehe… Høres kjent ut! Utrolig kjipt at du fikk forskjellig garn! Men kanskje da godt at de allikevel gikk opp i syinga?!?

    Bedre lykke neste gang, for de så veldig stilige ut!!! 🙂

    • Hehe…. Jeg burde jo ha sjekket, siden jeg faktisk kjente at det var forskjell på de. Men jeg tenkte ikke så langt 🙂
      Neste gang skal jeg sjekke at det er samme kvalitet 🙂

      Enkle å strikke, og jeg tror de blir fine ja. Når det blir riktig… hehe….

  2. Huff, så kjipt… Men man må vel ha noen mislykkede prosjekter innimellom! Det positive er jo at nå vet du hvordan du ska lage og montere de 😉

  3. Anonym sier:

    Jøssenavn da….må komme i gang, og bli ferdig med dette nå 🙂 hehe
    Jaja, det går sin gang…..
    Får «kose» deg mens du venter 🙂
    klem

  4. Jeg synes du har vært superflink! Jeg hadde tenkt å strikke lue til noen som fryser.. men det er altfor vanskelig. Tøfler,derimot,ser ut som noe jeg kan få til..særlig etter å ha lest om ditt forsøk nr 1!
    Ha veldig fin dag.. 🙂

    • Hehe…. Tøfflene er superenkle og når man bruker riktig garn så blir det fint. Ull hele veien er bra 🙂
      Forklaringen på hvordan de skal syes sammen er ganske grei for de som er litt mer logisk enn meg, så det fikser du helt fint. Det er godt forklart der jeg fant oppskriften (lenken ligger ved) 🙂
      En fin dag til deg og, Bente 🙂