Vakre lille Thea-dragen vår….

Vår aller nydeligste Thea har blitt 6 dager og jeg klarer fortsatt ikke helt fatte at hun endelig har kommet.

Fra hun kom til verden på fredag frem til mandag tilbragte vi all tiden vår på sykehuset. Ikke akkurat verdens mest spennende sted, men iallefall trygt og godt for en nybakt mamma for første gang. Ble plassert på ett firemannsrom, og selv om jeg kunne tenkt meg enerom, så var det egentlig godt med litt folk rundt seg. Fikk den ene kvelden alene der inne og det var egentlig litt ensomt…. hehe.

Samboeren var på besøk stort sett hele tiden, men det er jo ikke så mye å gjøre på ett sykehus annet enn å vente, så han fikk invilget permisjon noen timer innimellom 😛
I Drammen så er det bare besteforeldre og søsken som får komme på besøk på sykehuset. Så begge settene med besteforeldre troppet opp lørdag ettermiddag. Stolte som noen haner og høner alle sammen. Riktignok så sov Thea seg gjennom hele besøket, men de fikk jo likevel hilst på henne.

Den stolte pappaen som ikke visste helt hva han følte før jenta kom til verden klarer ikke slutte å smile ser det ut som. Han er noen timer på jobb om dagen, men ringer hjem for å høre hvordan hun har det. Gir henne en suss på kinnet før han går og har blitt en ivrig bleieskifter. Faktisk er det sånn at det er han som klarer å skifte bleie uten at hun begynner å gråte. Jeg derimot… Næ… det er ikke populært… Hehe… Men det er egentlig fint at han får føle at han mestrer dette bedre på noen områder enn hva jeg gjør og.

Jeg har alltid ledd litt av de som sier at de ikke får gjort noe med en liten baby i hus. Rett og slett fordi de ikke klarer å slutte å stirre på de. Nå vet jeg hva de mener. Tar meg selv i å bare sitte å se på henne. Se på alle grimasene, hendene som vifter og beina som spreller.
Nå har det seg sånn at hun har litt gulsott og dermed sover stort sett hele tiden. Må vekke henne for å gi henne mat og vekke henne bare for at hun skal være litt våken. Heldigvis var verdiene på vei ned igjen i går, så skal ikke på ny kontroll før i morgen, men frem til nå så har hun stort sett bare ligget der i sin egen lille søvn. I natt har hun derimot gitt beskjed om når hun vil ha mat, og hun har vært mer våken på formiddagen enn de andre dagene, så håper vi er kvitt alt til i morgen. Hun har til og med blitt hvit igjen i øynene, så det er iallefall håp.

Vi hadde forøvrig besøk av en stolt nybakt onkel og filletante i går. Riktignok så hylte hun etter kort tid i armene hans, men en så stolt onkel tror jeg du skal lete lenge etter 🙂

Så er det sikkert noen som lurer på hvorfor jeg skriver «dragen vår» i overskriften.
Jo, det er så enkelt at hun høres ut som en drage med startvansker av og til. Når hun sover så flikker hun med tunga og lager en sånn lyd som gjør at det høres ut som en drage som ikke klarer å få start på ilden sin. Hehe… Høres sikkert rart ut, men det er veldig morsomt å høre på.

Jeg hadde tenkt å ta meg en tur ut med vogna i dag, men det kan jeg jo bare glemme. Det blåser noe som sikkert kan klasifiseres til liten storm og regner som besatt. Hvor blir det egentlig av snøen?? Det er 1. desember er det ikke??

Ønsker alle en strålende dag. Her hjemme er det vekking og mating som står på agendaen 🙂

24 thoughts on “Vakre lille Thea-dragen vår….

  1. Noe så nydelig<3 Jeg blir jo helt babysjuk av dette… Hehe.
    Tenker dere er stolte både den ene og den andre 🙂 Finnes ikke noe finere i verden enn ditt eget barn. Kos dere og nyt tiden fremover 🙂

    • Jeg tror faktisk følelsen jeg sitter med kan sidestilles med å være forelsket. Selvfølgelig er hun det nydeligste vi har sett, men vi er jo ikke helt habile i spørsmålet. Hehe….
      Vi koser oss i massevis vi. Bare venter på at hun skal bli litt mer våken så vi kan bli bedre kjent 🙂

  2. Vakre lille dragen.
    Takk for titten og gi henne en liten klem fra meg.
    Så godt at gulsotten er på tilbaketur.

    Ha en flott dag, selv om det blåser og regner. 🙂

  3. Linda sier:

    Så skjønn!!!!

    Deilig å høre at verdiene er blitt bedre!

    Kos dere masse framover med dragen! Og nyt det mens pappa syns bleiene er stas 😉

    Klem til dere alle tre!

  4. Fint å lese at alt er bra! Ser på bildet at hun har litt gulsott, men søvn, mat og lys er gode greier! har jobbet på barselavdelingen så har målt endel småtasser for gulsott! =D

  5. Hun er jo bare gullegod og ufattlig nydelig 🙂 og jeg ler når du skriver hva slags lyder hun lager 🙂 og jeg ler enda mer når jeg leser at du har blitt akkurat som alle oss andre mammaene, noe du helt sikkert bestemte deg for at du ikke skulle bli 🙂 🙂 skjønn er du vennen!!

    Kos deg og nyt tiden fremover. Lær deg å kjenne henne og hun deg 🙂 Dere vil for alltid være knyttet til hverandre på en helt spesiell måte 🙂

    • Selvfølgelig skulle jeg ikke bli som alle andre mammaer som ikke klarte å gjøre noe annet enn å fulle med babyen 😛 Oh well….. Sånn kan det gå…. Hehe….

      Hun lager masse rare lyder, men den morsomste er helt klart dragelyden…. Hehe

  6. Anonym sier:

    hehe de er nå søte når de er så små. Nesten synd de blir store etterhvert 🙂
    Og jada, ALLE mener de har det vakreste barnet i verden!

    • Selvfølgelig mener alle det 🙂
      Og de aller fleste nyfødte er jo nydelige.

      Skulle gjerne beholdt henne så liten for evig og alltid, men det er jo litt mer artig når de forstår ting rundt seg 🙂

  7. Anonym sier:

    Bare ikke gjør min tabbe…de skulle lære å snakke så tidlig som mulig, for det er jo kjekt når de kommuniserer…
    Vel, når en 5-åring kan argumentere deg i senk i stort sett enhver diskusjon…hm, da begynner man å lure på hvor smart man var i utgangspunktet! 🙂

Legg igjen en kommentar

