Fototema: Ett bilde av deg og din beste venn.

HildFrøya er ute med nytt fototema. Denne gangen dreier det seg om ett bilde av deg og din bestevenn. Akkurat der får jeg ett kjempeproblem med å velge ett enkelt bilde. Rett og slett fordi jeg har flere mennesker å «velge» i. Alle er bestevenner for meg, om enn på hver sin måte. Så derfor jukser jeg litt og legger ut flere bilder…. Moha…..

Dette er Frode. Den snilleste mannen i hele verden. En person jeg overhodet ikke kunne klart meg uten. Iallefall ikke når han først har tråkket inn i livet mitt. Vi har ledd, grått, snakket, ikke snakket og danset oss gjennom de årene vi har kjent hverandre. Mye alvor og mye moro. Det er ingen som kjenner meg så godt som Frode. Det på både godt og vondt 🙂
Ingen av oss husket helt når vi møttes første gang, men det begynner å bli noen år siden, og vi vet det var i forbindelse med ett eller annet dansearrangement hos Kom og Dans. Bildet er forøvrig tatt på en låvefest i regi av KoD Larvik.

Dette er Elin. Vi møttes også gjennom dansen. Vi gikk begge på linedance-kurs hos Kom og Dans i Bergen og det som først bare vare ett bekjentskap, utviklet seg til å bli ett varmt og nært vennskap. Danseturer, byturer, skravlekvelder osv. Herrejemini så mye moro vi har hatt.
Vi sees desverre altfor skjelden etter at jeg flyttet østover igjen. Desverre er det min feil, men jeg håper på å bli flinkere. Både til å kikke innom når hun er på dans her østpå, bare er på besøk eller ved å reise over og besøke henne. Ikke at ting blir enklere nå som vi har en liten baby her, men…… Bildet er forøvrig tatt på Mjøsrock på Hamar. Selvfølgelig ett arrangement i regi av KoD 🙂
Savner deg vanvittig mye vennen. Vi har hatt mye moro opp gjennom årene. *mimre-mimre*

Dette er Hanne. Bildet er tatt på morgenen den dagen hun giftet seg, i frisørsalongen. Altså, hun giftet seg ikke i frisørsalongen, men vi fikk ordnet hår og sminke der. Jeg var så heldig å få være forlover på den store dagen.
Hanne og jeg stiftet bekjentskap på Posten. Vi fikk mange kallenavn vi to etterhvert. Det var skjelden den ene ble sett uten den andre. Gikk gjetord om at vi var sveiset sammen ved hofta 😛
Det var Hanne jeg begynte å danse line-dance sammen med, men det var altså på jobb vi møttes og ble kjent. Danseturer til Figgjo med overnatting i en gammel togvogn overfylt av edderkopper og annet rask, blåturer med jobben, fester med den harde Postenkjernen osv. Vi har hatt vår del av moro vi og.

Sist, men ikke minst, har vi Linda. Jeg har egentlig ikke kjent deg lenge nok til å kunne kalle deg bestevenn, men jeg syns jeg måtte ta deg med likevel. Det er vel ingen jeg har snakket så mye med det siste året som deg. Jeg er ikke den som går så veldig lett overens med andre jenter, men med deg klikket det ganske bra med en gang 🙂
Veldig glad for at din kjære fant deg, og at han er kompis med min samboer, for hvis ikke hadde jeg aldri fått gleden av å bli kjent med deg.
Bildet er tatt i London, der vi fire var på tur sammen. Nå som vi fire (ok, vi fem), snart blir seks, så håper jeg vi kan få flere sånne flotte turer sammen. Både med og uten de to små 🙂

12 thoughts on “Fototema: Ett bilde av deg og din beste venn.

  1. Hannemor sier:

    ÅÅÅÅ så koselig vennen… Masse varme tanker og gode ord tilbake til deg også. Er ikke uten grund ungene kaller deg for tante Nina 🙂
    Når det gjelder de edderkoppene så var de STORE og over allt. Vognen var jo stor i seg selv den, men vi sov i midten i håp om at de ikke ville komme nær oss hehe.
    Tusen hjertelig takk for at du ville vere forlover og hjelpe meg å vere nær på den største dagen i mitt liv (hvis du ser bort ifra da ungene ble født da) hadde ikke klart det uten deg… Kan anbefalle deg til andre som trenger hjelp med ja ting som blir VELDIG mye vanskeligere når du har stor brudekjole på hehe
    Kjempe glad i deg venne og savner deg utrolig masse. Gleder meg til å få treffe den nydelige prinsessen (dragen) deres å håper å få mange kosestunder sammen med dere alle 3 ❤ ❤ ❤

    • Hehe…. kan ikke helt skjønne at de gjør det, for det er ikke så mye jeg har sett til de. Men koselig er det at de gjør det uansett 🙂

      Kunne ikke falt meg inn å si nei til å være forlover. Var meg en stor ære. Selv om det var litt trælete å arrangere utdrikningslag fra Oslo… hehe….
      Hadde vel ett par opplevelser den dagen jeg ikke trenger å gjenta, men hva gjør man ikke for bruden. Første og siste gangen jeg er oppunder skjørtet på en jente i allefall…. hehe….

      Kjempeglad i deg og vennen. Skulle gjerne bodd litt nærmere, men da må dere flytte 😛
      Klemmer på <3<3

    • Syns du løste oppgaven veldig bra jeg 🙂
      Dragen klemmer tilbake 🙂

      Vi har vært på julegaveshopping. La oss bare si at det ikke er alle butikker som er egnet for vogn 😀 (Neida, jeg hverken rev ned eller knuste noe)

  2. Glimrende løsning å legge ut flere bilder, og det er ikke juks å ha flere bestevenner, bare bra det 🙂 Og hyggelig å lese også, om alle sammen 🙂

    Og takk for godord, veldig glad for å ha truffet deg også, og vet du alltid stiller opp. Mange gode samtaler 🙂

    Prøvde å finne ut mer når vi møttes, men er litt usikker. Vi kjente hverandre hvertfall da jeg var i Bergen våren 2006, men ikke våren 2005, og ganske sikker på at jeg ble kjent med deg første gang på en temahelg i Oslo, så da må det være november 2005 eller februar 2006. Uansett ca. 6 år siden – som tida flyr 🙂 Men føler jeg alltid har kjent deg da 😉

    Stor klem 🙂

    • Tror jeg burde ha fortsatt med dagbokskrivingen, for da hadde det garantert sått der 🙂
      Uansett, så er jeg veldig glad for at vi møttes. Også er jeg vldig glad for at du har møtt Lise. Det ser ut som om dere har det veldig bra sammen. Og du fortjener bare det beste 🙂

      Og du har rett, har kjent deg hele livet. Føles det som… hehe 🙂

      Klemmer….

  3. Linda sier:

    Tusen takk for den store æren det er å få være på din «bestevenn»-liste! Jeg pleier å komme godt overens med de fleste, men sjelden møter jeg noen som egentlig er veldig forskjellig fra meg, emn allikevel så utrolig lik!!! Stortrives i ditt selskap og det syns vel også på meldingene og chatten som går konstant 🙂

    Er strålende fornøyd med at du er sammen med din kjære, at min kjære er god venn med din kjære, og at min kjære fant meg!

    Gleder meg masse til fremtidige turer både som småbarnsfamilier på tur, men også som vennepar på tur!!!

    Setter utrolig stor pris på deg Nina, og vær den du er for alltid!!!

    STOR klem!

    • Kommer nok ikke til å forandre meg stort, men jeg tilpasser meg omgivelsene 🙂
      Går forsåvidt overens med de fleste jeg og, men det er ikke alle jeg blir venner med. Jeg er for lat og trives for godt i eget selskap til å gidde å anstrenge meg. Men av og til kommer det noen inn i livet ens som er verdt anstrengelsen vet du 🙂

      Vi kommer nok til å få mye moro fremover. Alle sammen.

      Stor klem til deg og 🙂

Legg igjen en kommentar

