Forslag mottas med takk!!

Det snør, det snør,
tiddeli bom
det er det det gjør,
tiddeli bom
Nå snør det mye mer enn før,
tiddeli bom – og huttemeg tu.

Jeg sitter inne i varmen, med Thea på fanget og ute laver det ned. Tidligere i dag var det bare sludd som kom, men nå er det fin, hvit snø 🙂 Deilig å bare slve på sofaen når kvelden siger på.

Tidligere i dag snakket jeg med kirkekontoret på Kongsberg og fikk vite at vi er hjertelig velkomne til å døpe vesla der, selv om vi sogner til annen menighet. Grunnen til at vi velger Kongsberg er kort fortalt at gubben er født, døpt og oppvokst der. Personlig kunne jeg ha tenkt meg å døpe henne i Østre Gausdal, der jeg er døpt, men man kan ikke vinne alle slag heller 🙂
Fremover blir det dermed fullt opp med å finne lokale til dåpsfesten (tror forresten det er i boks), bestille mat, kaker og ikke minst sende ut invitasjoner. Dåpskjolen er i boks. Den har min gamle, superflinke bestemor på 84 år heklet til oldebarnet sitt. Snille Linda skal sy underkjolen og svigermor hekler lua. Faddere er også mer eller mindre i boks 🙂 Egentlig er det meste i boks der det ut som…. Hehe….

Jeg har forøvrig bestemt me for å gå løs på heldress i Fana-mønster til vesla. Sånn ca str påske 🙂 Tror jeg skal klare det. Kanskje… Hehe….

Men tilbake til overskriften.
Jeg vil gjerne ha noen ideer til hva jeg skal skrive om. Jeg lider ikke av skrivesperre, bare idetørke 🙂 Etter at magen forsvant, så ble det liksom litt stille i hodet mitt. Jeg skriver ikke eventyr, men utover det så kan jeg mene noe om det meste.

Hva kan dere tenke dere å lese om hos meg?

Jeg er mottagelig for temaer av alle slag,  «hva mener du om …», utfordringer… Ja, alt egentlig……

8 thoughts on “Forslag mottas med takk!!

      • Ser fram til det. Du kan gjøre det til en utfordring dersom du brått skulle få kontakt med det vante engasjementet ditt, kan sette det inn i en større sammenheng om du vil.

        Gi meg et hint når du skriver om det, da, er ikke alltid jeg får med meg alle innleggene til andre, men følger noenlunne med hos meg selv, hehe..

  1. Dragen, helsekontroller, daglig strev med barn og tanketomhet. 🙂
    Hva kan man gjøre for å beholde kontakten med den man var…………
    Da er jeg tom 🙂

  2. Jeg ble sjokkert og lei meg over den her:
    http://www.seher.no/886420/sarah-burge-ga-datteren-7-fettsuging-i-julegave

    Nå er jo ikke alt som det skrives om i media sant, eller helt sant. Men kroppsfikseringen er stor blant dagens befolkning. Og jeg sitter og funderer litt på hvordan vi som voksne kan være med å påvirke i positiv retning. Sånn som det er nå, så sammenligner vi oss ofte med supermodeller som har retusjerte kropper, på den ene eller andre måten. Jeg tenker vi trenger et sunnere og mer normalt forbilde jeg da… Og vi er jo så utrolig forskjellige, og flotte på hver vår måte. Hvorfor skal det ene være bedre enn det andre? Trenger vi ikke mangfold, også blant kroppene våre? 😀

    • Fy f****. Enkelte foreldre burde bli fratatt barna sine. Jeg blir dirrekte kvalm og dårlig av å lese om sånne ting.
      En 7-åring har da virkelig ikke brukt for fettsuging. Dette kan jeg fint mene noe om i ett innlegg 🙂

Legg igjen en kommentar

