I’m alive :-)

Joda, det er liv i meg. Det virker bare ikke sånn.
Har vært uten nett i noe som føles som en liten evighet, og for  være helt ærlig, så er det ikke pc og bogg som har stått i fokus når jeg har hatt nett. Jeg leser blogger (på tlf) mens jeg ammer eller minien sover, men jeg får meg liksom ikke til å kommentere. Kan skrive innlegg på tlf og for wordpress har en sånn fin app, men får liksom ikke helt «til» det heller. Må innrømme at jeg ikke skjønner hvordan småbarnsmødre klarer å skrive innlegg hver dag, og langt ifra flere innlegg om dagen.

Det er ikke det at vi har så innmari mye å gjøre på, men dagene går nå likevel. Også er jo jeg veldig glad i å bare sløve på sofaen med minien på fanget. Da koser vi oss nemlig. Snakker sammen om smått og stort, trener litt og sover litt. Minien nekter forresten å ligge i ro når hun er våken. Hun skal bare sitte, eller stå (ja, hun står på to strake bein og snakker med maleriet på veggen). Hun holder hodet sitt hele tiden uten å vingle og er sterk som en okse. Helsesøster var imponert i går.

Selv om vi ikke gjør så mye, så skjer det jo litt likevel.
Vi har begyne å forberede dåpen. Den er satt til 19. februar. Vi får lov til å døpe henne i annen kirke enn der vi sogner til, og det er vi glad for. Invitasjoner skal sendes ut ila morgendagen og lokaler er bestillt. Dåpskjolen er mer eller mindre ferdig og dåpsluen er heklet. Da gjenstår bare matbestilling, kaker og pynt. Det skal vi fikse.

På mandag var vi på vårt første politiske  møte. Da besøkte vi gruppemøtet til Lier AP. Flinke minien holdt ut i nesten 4 timer med politikk, lokalsaker og litt fjas. På søndag er det strategimøte, så da blir det enda mer. Tidlig krøkes og alt det der 🙂

På tirsdag var vi i banken og åpnet sparekonto. Her skal minien legge seg til gode vaner fra første stund. Siden jeg er kunde i DNB og storfornøyd med banken ble det opprettet Fox og Pia konto der. Mormor er jo banksjef (skryte skryte) der også, så da var det jo ikke noe spørsmål i grunn. Så på tirsdag satt vi snuten mot Lillestrøm for å levere papirene, besøke mormor på jobb og få utdelt sparebøsse. Lunsj på fin restaurant ble det også. Minien sjarmerte de to kelnermennene i senk til tross for at hun bare gråt. Tror ikke hun liker seg på plasser med hvite duker 😛
I går var vi på vårt første barseltreff. Jeg er ikke så veldig sosial av meg når det ikke handler om jobb, så vurderte sterkt å ikke reise, men jeg tok meg sammen og dro likevel. Hele gruppen består av 4 mødre, så vi er ikke mange. I går var vi bare 3, siden hun ene var syk. Er glad for at jeg reiste. Var superhyggelige begge de to andre og 2 søte, små barn 🙂 Lille Helene og Leopold. Minien min var jo smått en kjempe i forhold, men mest fordi hun er så oppvakt, følger med på alt rundt seg og «snakket» med alt og alle. De to andre lå mest på fanget til moren og suttet på hånden sin eller sov. Klart Thea er litt større i størrelsen også, hun var jo dobbelt så stor som Leopold ved fødselen. Hehe…. Neste treff er på mandag allerede, og jeg ser i grunnen frem til det.
Begge mødrene var superhyggelige. Hun ene kom opprinnelig fra Thailand, mens hun andre kom herifra. Tror jeg. Hun var iallefall like bleik som meg… Hehe….

Nå er det straks trilletur med naboene, så jeg får gjøre meg og minien klar for kulda. Får kanskje hente inn vognposen fra bilen, sånn at den ikke er iskald når hun skal puttes i den 🙂

Fornøyd mini i vippestolen sin 🙂

Skal prøve å skrive flere innlegg om ikke lenge 🙂

8 thoughts on “I’m alive :-)

  1. Det er som regel slik med ting man ikke har helt lyst å dra på, men så drar man likevel og innser at det var gøy likevel 🙂 Jeg kjenner meg veldig igjen der hvertfall.
    Høres ut som du har ei tålmodig jente. Vet ikke om jeg hadde holdt ut så lenge på møtet! Hehe.

  2. Så fin innvitasjon. Vi skal ha dåp den 18 Mats vi da, så har fremdeles litt tid igjen. Innvitasjoner er sendt ut, og nå venter vi bare på svar. Blir spennende å se hvor mange som kommer.

  3. Jeg trodde nesten at du hadde krabbet helt inn i ammetåken og bosatt deg.
    Men her både du og dragelille. Hun ser nydelig ut, Hvordan mamma’n ser ut, det må vi bare gjette oss til.
    Her flasser englene, så det er neppe noe hurra-på-tur-vær her.
    Ha en fin helg og koser på dragelille 🙂

    • Hehe… Neida, har bare vært litt uten nett og uten ork til å finne pc’n når jeg har hatt nett.
      Her flasser også englene, men tror jeg liker det hakket bedre enn deg 😉

      Klem på mormor fra dragelille og mammaen 🙂

  4. Ser ut som du har full kontroll på det meste 🙂 Så stor hun har blitt. Skikkelig fløte i puppen Nina 🙂 Blir kos med dåp og alt som hører til. Klemmer

Legg igjen en kommentar

