Sophie er i hus.

Sophie er hverken hund, katt eller hamster. Her snakker vi giraff. En søt giraff med roser i kinnene brune prikker og som piper når du klemmer på henne.

Giraffen Sophie kommer egentlig fra Paris, men har funnet husrom over den ganske verden siden hun ble født i 1962. Eller var det 1961?

Dette er Sophie:

20120127-124633.jpg

Jeg har hørt så mye fint om henne at jeg syns Thea skulle få en også. Hun griper allerede rundt foten hennes. Ser riktignok bare dumt på giraffen når jeg klemmer så det piper, men det er grenser for hvor mye hun skal forstå allerede 🙂

Etter å ha vært på Babyshop og IKEA i går, bar det bed på byggeplassen til pappaen for å besøke ham. Vi hadde med boller til arbeidslaget, sånn at de kunne kose seg til kaffen. Mens vi var der oppdaget vi at øyet til Thea var vanvittig verkete og betent. Hun har hatt litt verk i det tidligere, men både morsmelk og steilt vann har fikset det. Nå var det så ille og hun hylskreik, så jeg heiv jentungen i bilen og ringte legen. De tok selvfølgelig ikke telefonen og siden legevakta var nærmere reiste vi dit. Orket ikke å bomkjøre på legekontoret.
Viste seg at Thea hadde fått øyekatarr som jeg trodde og vi fikk både salve og dråper som skulle hjelpe.

Alle dere som har barn fra før vet sikkert hvor enkelt det er å få en liten pike på 2 mnd til å ligge i ro for å få både dråper og salve inn på det. Stakar liten hylte som om jeg mishandlet henne og det mammahkertet mitt fikk binders og vinnere for hvert forsøk. Men vi fikk det til og i dag er øyet mye bedre.

Hvilestund på sofaen, i pysj med Sophie som vokter:

20120127-125519.jpg

I dag tar vi livet med knusende ro og bare later oss 🙂

6 thoughts on “Sophie er i hus.

  1. Trenger nok ro og hvile både dragelille og mamma.
    Pust ut og pust inn. Det blir noe panikkartet når man oppdager slikt. Og det er slett ikke lett å behandle små og meeget motvillige pasienter, hverken for mødre eller leger.
    Klemmer på dragelille og co

  2. Linda sier:

    Stakkars lille prinsessa! Ikke godt med øyekatarr… Liker ikke de dråpene selv jeg! Men kremen er grei nok siden man allikevel skal sove da 😀

    Håper på rask bedring og kos dere masse i sofakroken i dag! Det skal iallefall jeg!!! Bare 4 uker til termin jo… Kjipe er at armen krangler, så jeg får ikke gjort så mye… Men det er jo litt behagelig også da! Hehe…

    • Er veldig mye bedre i dag 🙂
      Som voksen ser jeg ikke problemet med dråpene, men skjønner godt at Thea ikke liker de. Hun skjønner jo ikke hva som skjer og hvorfor stakar.

      4 uker ja 🙂 Snart er dagen der 🙂
      Bare nyt resten av ukene du med å gjøre ingenting. Snart er «gjøre ingenting» dagene over 😉

      • Linda sier:

        Prøver å være flink til å ikke gjøre noe, er egentlig veldig god på det! Kunne sikkert sovet bort dagene uten problemer… Har et alt for godt sovehjerte har jeg funnet ut! Men får være litt flink, så har iallefall vasket klær i dag, og så skal jeg se om jeg får symaskina til å virke etterpå… Gjør litt vondt å kllippe og sånt, men må jo prøve! Har en liten underkjole som skal sys også 😀

Legg igjen en kommentar

