En herlig morgen…

Må si jeg nyter morgener som det her altså.

Thea sover stort sett hele natten. Enten skal hun ha mat i 01-02 tiden, eller så drøyer hun til rundt 06.00. Uansett så sovner hun igjen etterpå og gløtter på øynene i 9-tiden. På barselgruppen får jeg nesten dårlig samvittighet over å snakke om hvor heldig jeg er, når de andre legger ut om både gråting, og mating natten lang.

I dag våknet jeg av at hun lå og pludret og snakket med seg selv i sengen. Hun sover på eget rom (har hun gjort nesten fra første stund), så jeg våkner som regel av at hun lager lyder. Til mitt forsvar skal det sies at jeg er skikkelig b-menneske, våkner av alle lyder hun lager og at jeg både titt og ofte er oppe før hun rekker å våkne. Puh…. Ingen dårlig mor nei…. Hehe….
Da jeg kom inn til henne i dag, så lysnet hun opp i ett svært smil og ble enda ivrigere på å pludre. Det varmer om hjertet vet du 🙂

Gubben var en tur i Sverige i går, sammen med lærlingen i bedriften. Kom hjem med alskens «svenskevarer», blant annet godt pålegg. Men hadde man brød i hus til å kunne nyte dette pålegget i dag tidlig mon tro? Nope…. Så da ble løsningen på akutt sult dette:

"Amerikanske" pannekaker 🙂

Kan vel ikke akkurat si at vi har lagt oss til noen form for rutine her i huset enda, men i den grad vi har det, så er det at minien sstort sett tar seg en formiddagshvil rundt klokken 11.00. Da har hun fått mat og sovner som regel på puppen. I grunnen greit det, for da er det bare å flytte henne i andre enden av sofaen og og tulle pleddet rundt henne. Gidder ikke dille med å få henne i seng eller andre steder når hun likevel sover.
Så der ligger hun til hun våkner noen timer senere. Timer som jeg kan bruke på å gjøre helt andre ting. Hun sover heldigvis så rolig at jeg trygt kan la henne ligge der uten å måtte sitte pal ved siden av. Spørs hvor lenge det varer, men enn så lenge får hun ligge der.

Mens minien sov fikk jeg bestilt de siste kakene til dåpen. Greit å ha gjort unna alt sånt før det er for sent. I tillegg har jeg fått gjort litt mer på strikkeprosjektet mitt. Jeg har aldri strikket mønster før, så var litt spent på hvordan det kom til å gå. Her er foreløbig resultat:

Stolt ja 🙂

Har forøvrig registrert at enkelte klager over at kvinnelige bloggere i dette landet bare skriver om hus, hjem og barn. Ja, også mote da. Har ikke tenkt til å gå inn i den diskusjonen, men de fleste av oss skriver vel om det som opptar oss, enten det er politikk eller hjemmelige syssler. Personlig så er det jo bare en ting som skjer i livet mitt om dagen og det er minien, så det er ikke rart det blir mange innlegg som omhandler henne.  Så får jo bare folk lese det de liker å lese, og holde seg unna det de ikke liker. Er vel ikke værre enn som så tenker jeg 🙂

Ha en strålende ettermiddag 🙂

12 thoughts on “En herlig morgen…

  1. Høres ut som fine dagen – og netter 🙂
    Hva en skriver om på sin egen blogg får vel være opp til den som eier bloggen, så får de lese det de som vil! Jeg trodde nå hvertfall det var slik det skulle være…
    Og jeg skjønner fortsatt ikke hva du strikker.. :-S

  2. Bare bra du skriver om det som opptar deg, for som regel det som interesserer 🙂 Hyggelig å få med seg litt mini-nytt også, når det er sjelden en sees 😉

  3. Høres ut som du har noen deilige dager=D
    At noen ligger å pludrer og smiler når de ser deg, smelter nok enhver=D
    Glad å lese at ting står bra til

Legg igjen en kommentar

