<3 Thea 3 måneder <3

På lørdag ble Thea 3 måneder. Vet jeg har sagt det før, men pokker som tiden flyr. Føles ikke ut som om jeg har gått hjemme i 4 mnd, men det har jeg altså. Tre av de sammen med verdens vakreste lille pike.

Og jeg har oppdaget at det er lite som kan måle seg med ett skikkelig vått babykyss på kinnet:

Bildet er tatt på hytta, der vi tilbrakte helgen. Thea feiret 3 mnd dagen sin med en spasertur i vogna, og masse hyttekos. Utrolig digg med en hytte hvor alle fasiliteter er på plass. For all del, den gamle hyttesjarmen er borte, men akk så mye lettere det er med innlagt vann, strøm, skikkelig dusj, do osv. Ikke minst er det enklere med en liten en på tur når det er sånn.

Mens jeg satt og tenkte på hva jeg skulle skrive i dette innlegget var det en ting som slo meg. Og det er den skrytekonkuransen vi mødre bevisst eller ubevisst gir oss ut på. Det er jo selvfølgelig ikke noe galt i å skryte av sitt eget barn, det er til og med sundt. Men jeg tar meg i å tenke på alle disse som skryter på barna sine en langt mer fremskredet utvikling enn hva som er i nærheten av normalt tatt alderen i betraktning. Har jo sett noen av videoene som ligger rundt forbi hvor mødrene mer eller mindre drar ungene rundt og sier «se barnet mitt går i en alder av 4 mnd». Det finnes sikkert mirakelbarn, men altså…

Selv kunne jeg skrevet masse om at Thea nesten krabbet i helgen. At bare hun lærer seg å flytte armene så er hun på full fres fremover. Det er en sannhet med modifikasjoner. Hun har riktignok krabbeteknikken inne med beina, men jeg er ganske sikker på at det tar en god stund til før hun kommer til å krabbe. Krype ja, men ikke krabbe riktig enda.
Hun står på to sterke bein, og har hun fast nok underlag, så står hun bittelitt alene også bare vi holder henne i hendene. Hun sitter nesten av seg selv, løfter hodet godt når hun ligger på magen og hun snur seg nesten rundt på egenhånd. I forhold til hvor langt hun skal være i utvklingen, tror jeg vi kan krysse av på de aller fleste punktene. Tror til og meg vi kan krysse av for noen lenger fremme også.

Det beste nå er at hun har funnet ut at babygymmen er spennende. Hun skravler i vei med dyrene før hun gir de en skikkelig dask på nesa. I tillegg har hun begynt å ta tak i ting. Hun klemmer og klyper og kaster leker rundt seg når de ikke er interessante mer. For ikke å snakke om at alt skal spises på. Det er ikke den ting som ikke finner veien inn i den lille munnen. Fingre, klær, leker, kluter osv. Det skjer ikke så rent skjelden heller at hun får tak i kluten etter at hun er ferdig med å spise og tørker seg rundt munnen. Altså, hun spiser på den, men det medfører at hun også tørker vek dråper med melk på avveie. Godt oppdratt 😛

Siden vi nå har skrytt litt av minien, så gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig så fin dag.
Vi skal leke og kose oss videre!

4 thoughts on “<3 Thea 3 måneder <3

Legg igjen en kommentar

