Hjemmeværende husmor eller hjernedød amøbe?

Dette er spørsmålet jeg stiller meg om dagen.
Jeg er jo hjemmeværende husmor, i barselperminsjon. Men jeg tror faktisk jeg er en hjernedød amøbe også.

Lammelåret  svarte på innlegget mitt hvor jeg spurte om hva jeg skulle skrive om. Hun ville gjerne høre noe om mine forventninger til barselperioden. Og det er i denne sammenhengen jeg kom til å se på meg selv som en hjernedød amøbe. I allefall holder jeg på å bli en om ikke annet.

Det har seg nemlig sånn at jeg bestemt meg for før minien kom til verden at jeg skulle bruke dette året på å kose meg. Kose meg og bli kjent med dette lille mennesket som skulle se verdens lys. I motsetning til «alle» andre skulle jeg ta livet med ro og ikke planlegge særlig mye. Sistnevnte skyldes rett og slett at jeg kan være litt for flink til å være med på alt. Og det kommer det jo ikke noe godt ut av når man skal bli kjent med dette lille nye mennesket.

Nå faller det seg egentlig ganske lett å ikke planlegge for mye i barselperioden. Hittil iallefall. Det har seg sånn at jeg ikke har det aller største nettverket rundt meg av venner. Og med ett par unntak, er de jeg har mer enn ett steinkast unna. I tillegg så jobber de jo tross alt. Familie har jeg jo, men kan ikke renne ned dørene der heller. Har noen naboer som går hjemme, men det er grenser for hvor mye jeg gidder å henge med de også. De er superherlige mennesker, så det er ikke det. Det er meg det er noe «galt» med.

Men dette resulterer jo i at når minien sover, så blir jeg sittende å rote rundt på nett, strikke, sove eller se på tv. Og det er sistnevnte som får meg til å føle meg som en hjernedød amøbe. For makan til tanketomme programmer som går på dagtid skal man jammen meg lete lenge etter. Her snakker vi «ungkarskvinnen», «Real housewives (…)», og såpeserier ad mass.
Føler at jeg har gått fra å være ei oppegående dame med mye meninger, til å ikke mene noe om noe og med en hjerne som forvittrer for hver dag som går. Jeg kan faktisk forstå av i damer blir hengende litt etter både i samfunnet og i jobb etter å ha vært hjemme en periode.

Jeg leser fortsatt aviser og følger med på nyhetene. Men jeg får jo ikke diskutert eller utvekslet meninger med noen. Joda, jeg kan jo skrive om det her, men av og til er det den muntlige diskusjonene som er best. Og selv om jeg og Thea har noen fine samtaler hver dag, så går det mest i lyder og regler. Blir ikke de helt store diskusjonene av det. Ikke enda i allefall.

Mine forventninger til barseltiden var absolutt ikke å bli en hjernedød amøbe, men det kjennes ut som om det er dit jeg er på vei. Derimot oppfyller jeg tanken om å kose meg sammen med minien, for det gjør jeg virkelig. Bare det å få følge utviklingen hennes hver dag er fantastisk. Det vil jeg ikke bytte bort, uansett hvor mye amøbe jeg måtte finne på å bli ellers!

13 thoughts on “Hjemmeværende husmor eller hjernedød amøbe?

  1. Hehe. Huffda, du får slå av TV og sette på radioen istede så kan du strikke samtidig 🙂
    Må si jeg kjenner meg litt igjen i det du sier nå når jeg går hjemme og ikke har jobb/skole. Bare det at jeg har ikke satt på TV enda, men sitter å blar i uendelige blogger eller spiller dume spill på Internett…
    Vi skulle bodd litt nærmere hverandre 😀

    • Hehe… Vi skulle nok det 🙂
      Nå om dagen har jeg blitt opphengt i Hidden Chronicles på Facebook. Hjelper ikke akkurat på amøbefaktoren det heller.

      Vet du, av en eller annen grunn har jeg ikke radio. Må se om jeg finner noen kanaler på tv,n. Radiokanaler altså 🙂

  2. Mange bra radiokanaler på tv.
    Bare så det er sagt 🙂
    Slutter med amøbe om en stund, tenker jeg 🙂
    Men det er godt å ha noen å snakke med, slik ansikt til ansikt.
    Ha en fin kveld alle tre 🙂

  3. Anonym sier:

    hehehe at du blir noe satt utenfor kan jeg tro, men at du skal bli en amøbe…nei, vet De hva frk….det har jeg ingen tro på! 🙂
    Diskusjoner og debatter blir det helt sikkert nok av etterhvert, skal du se.
    Håper alt ellers går fint?
    PS! Nå er det blitt mars måned….hihi

  4. Hehe… og snøen er «borte» 😛
    Ellers går alt fint. Koser seg i solen om dagen 🙂

    Lenge siden jeg har «sett» deg. Trodde nesten du hadde gått i dvale 🙂

    • Anonym sier:

      Pøh….feig holdning 😉
      Neida, dvale har man ikke tid til…her er det så travelt at døgnet ikke strekker til…sukk….
      Men jeg har da vært innom, bare ikke vært så flink til å kommentere 🙂

  5. Jeg tviler ikke på at det blir noen dager med lite «fornuftig» innhold, men at du skal bli hjernedød tror jeg ikke det er noen overhengende fare for 🙂 Nyt dager som er litt annerledes, du kommer raskt nok tilbake til hverdagens mas og jag 😛

  6. sjøsjuk sier:

    Du må ikke sitte inne! Ta jenta med, ut og prat. For det er ingenting som e bedre en diskusjon her og der! Garantert våkent hode.Samt så for du trim 🙂

Legg igjen en kommentar

