Ut i solen.

Nå har det vært strålende solskinn i mange dager, men jeg er litt for dårlig til å komme meg ut. Henfaller lett til gjøremål inne, i stedet for å utsette det til en regnværsdag.
De siste dagene har minien våknet i halv syv tiden, og selv om hun får litt mat vil hun ikke sove mer. Det betyr jo at mor må opp og dagen får plutselig flere timer. Så i dag var jeg ferdig med husvasken før klokken var elleve og ute i solveggen var det steike varmt. Hadde det ikke vært for at man har litt vett i skolten, så hadde det nesten vært bikiniføre.

Minien er ikke noen mini lenger heller. På søndag blir hun hele 4 måneder og det er straks slutt på å bruke bærebagen i vogna. Ikke fordi hun er for gammel, men rett og slett fordi den snart er for liten. Begynner å bli litt trang til at hun kan veie rundt og kose seg. Så i dag var det dags for å sprette opp alle «hullene» i voksiposen sånn at den passer til selen i vogna. Så lenge hun har støtte i ryggen, sitter hun veldig fint av seg selv.

Med solbriller ble det også litt mer behagelig å sitte ute i solen for minien. Skjønt, hun satte i å hylre rett etter at bildet ble tatt. Tror det ble litt varmt med ulldress i solen. Kjenner at jeg er en uerfaren mor der. Hva og vor mye klær skal jeg ha på henne. Tenkte at siden hun satt uten noeover seg, så var det greit med dressen på, men tror nesten jeg heller skal putte henne i vogna med tynn ull og dyne/pledd. Iallefall midt i solsteiken.
Eller hva sier dere, erfarne mødre der ute?

 

8 thoughts on “Ut i solen.

  1. Nåååå, så nydelig<3
    En smule misunnelig på finværet dere har da… Her har det regnet i flere dager nå!
    Angående varmt/kaldt så pleide jeg å kjenne i nakken til sønnen når han var liten. Det skal indikere om ungen er varm eller ikke. Men det visste du kanskje om ?! 🙂

    • Joda, det trikset vet jeg om 🙂 Var mer type bekledning på en dag som dette. Nå har vi fått på vanlig bukse og hettejakke og med pledd over sovnet hun godt i vogna 🙂

      Her har solen vært strålende i mange dager. Håper det fortsetter sånn 🙂 Solen kommer til Trondheim og 🙂

  2. Så søøøt.. jeg syns det er kjempevanskelig å vite hvor mye klær mini skal ha på seg. Voksipose blir iallfal for varmt i dette været. men med ullundertøy, så bruker jeg bare vanlige klær over + et teppe. han har vært ute sammen med mammaen i hele dag, og har ikke klaga..

    • Hun sitter bare på posen. Må liksom ha noe mykt i bunnen av vogna. Har ikke fått kjøpt meg skinnfell enda nemlig 🙂
      Endte opp med ullundertøy og vanlige klær over etterpå, med ett teppe over beina. Det funket veldig fint 🙂

  3. Det kan være kjekt å skifte til sommerposen og regulere temperaturen med tepper. Temperaturen kan variere mye fra skygge til sol. Jeg synes også det er lurt å bruke sitteunderlag i bunnen av vognen, det sørger for at hun ikke får kald luft i ryggen.

    Utrolig fin dress hun har!

    • Den posen vi har er en sånn Voksi Active. Den er ikke så tykk som de andre. Bruker den som «sitteunderlag» inntil jeg får kjøpt saueskinnsfell 🙂

      Dressen er strikket av svigermor. Superflinke dama 🙂

Legg igjen en kommentar

