«Love thy neighbor»

Jeg må vel innrømme at jeg er en liten tv-slave. Skjelden jeg ser ting når det går, er så fint med denne opptaksmuligheten i boksen, men det blir nå endel tv-titting likevel. Og spesielt på tunge regnværsdager nå som jeg går hjemme i permisjon.

I motsetning til veldig mange andre har jeg ikke sett noe særlig på Frustrerte fruer. Ble aldri sjarmert av den serien jeg. Så da det stod i en artikkel at GCB skulle være arvtageren til fruene så ble jeg litt skeptisk. Nå har det seg likevel sånn at jeg tenkte jeg skulle gi serien en sjanse etter å ha sett reklamen for den.

Velkommen til serien som måte bytte navn fordi religiøse grupper i USA ikke syntes to av tittelens ord gikk overens.
Serien jeg snakker om heter Good Christian Bitches, eller Good Christian Bells soom den ble omdøpt til «over there».

Handlingen foregår i Dallas hvor Amanda flytter tilbake etter at ektemannen dør. Hun flytter inn hos moren, sammen med sine to barn. Amanda som var en «mean girl» på skolen blir ikke ønsket varmt velkommen av sine tidligere venninner. Gutta derimot (som nå er ektemennene til disse damene) er litt mer åpne.

Etter å ha sett en episode, hvor jeg lo så jeg grein enkelte steder, må jeg si at jeg gleder meg til onsdag. Serien er spekket med tydelige henvisninger til kristen dobbeltmoral, og tanken om at «alt er stort i USA, men større i Texas slår meg gjennom hele episoden.

Jeg ser at kommentarer rundt omkring at de som liker Frustrerte fruer, ikke liker denne serien her. Samme det, denne her er iallefall morsom. Etter mitt syn. Men så liker ikke jeg fruene heller da 😉

Serien er iallefall vel verdt en kikk etter min mening 🙂
Enjoy!!

Oh yeah, fun fact! Dallas has more churches per capita than anywhere on earth and Dallas has more strip clubs than anywhere on earth. Two plus two equals a double standard.

4 thoughts on “«Love thy neighbor»

  1. Jeg har vurdert om jeg skulle se denne serien hver gang jeg ser reklame for den, men etter å ha lest dette innlegget har jeg bestemt meg – jeg skal gi den en sjangse 😀

  2. Hm … TV. Ser ikke mye på glanekassa og de frustrerte fruene fikk frustrere seg i fred for meg, så der har jeg ingen referanser, bortsett fra tittelen. (som jeg lånte i entall).
    Nja, tru’kke det, men kanskje 🙂
    Ha en flott dag. Koser på dragelille og sier hei til co.
    Søren, nå har du endret lay-out igjen. Fin denne også.

    • Gikk tilbake til gammel lay-out. Den grønne ble så smal syns jeg. Vurderer å finne en jeg liker for evig og alltid, men redd jeg kommer tilbake til denne her likevel… Hehe.

      Jeg er for glad i glanekassa, men prøver å skjerpe meg 🙂

      En fin dag til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

