Utfordring mottatt!

Jeg har fått en utfordring av Mormor, så da er det bare å hive seg over den med liv og lyst.
Elleve spørsmål skal besvares og elleve nye skal lages og sendes videre.

1. Hvilken dag setter du mest pris på?
Hver dag sin sjarm, men jeg tror faktisk jeg setter mest pris på fredag. Arbeidsuken bak seg og rent hus med fri forran seg. Liker 🙂

2. Hvilken matrett vil du IKKE bli servert?
Lungemos og blogpudding/-pølse.

3. Hvis du kunne bestemme i din by, eller på ditt sted en dag, hva ville du endret?
Nå har jo jeg en fin sjanse til å være med å påvirke endre allerede, siden jeg sitter i kommunestyret. Men dersom jeg alene fikk bestemme skulle jeg ha visket ut alle de elendige avgjørelsene som har blitt tatt tidligere. Jeg ville også har funnet en løsning for hvordan Eplefestivalen skulle blitt avvikklet også i år og i alle år som kommer.
Mye å ta tak i 🙂

4. Hvilket fremkomstmiddel liker du best?
Tog.
Å sitte å stirre ut vinduet på landskapet som farer forbi er utrolig avslappende.

5. Hvor vil du bo når du blir gammel?
Det har jeg ikke reflektert over enda.

6. Hva er favorittmenyen din?
Hvitløksgratinerte reker (forrett), indrefilet av okse med bernaise, mais og bakt potet (hovedrett) og creme brulee.

7. Hva kan du ikke klare deg uten?
Minien selvfølgelig.
Og mobilen desverre.

8. Hvordan vil du skille to menneskelige kamphaner?
Jeg er verdens dårligste diplomat, men jeg ville ha forsøkt å snakke de ut av problemene.
Eventuellt sparket de på leggen, men det er så jentete 😛

9. Hva vil du si, forruten navnet ditt, når du møter noen?
«Hyggellig å få treffe deg!» (Hvis det er noen jeg ikke har møtt før)

10. Hvem ser du opp til?
Da jeg var litt yngre ville jeg nok ha svart Gro. Mens jeg studerte ville jeg sikkert svart Dalai Lama eller noe annet intelektuellt. Akkurat nå må jeg nok erkjenne at jeg faktisk ikke klarer å tenke på noen jeg ser opp til.
Jeg har derimot stor respekt for autoritetsmennesker som evner å innrømme at de har gjort feil en gang eller to.

11. Hvordan har du det med slike spørsmål?
Syns egentlig det er fryktelig artig med sånne utfordringer. Kanskje spesiellt de hvor man må tenke bittelitt.

Så var det dette med å tenke ut 11 nye spørsmål og sende videre til andre bloggere.
Har gått i meg selv, og prøvd å finne noen «anderledes» spørsmål. Om jeg har lykktes gjenstår å se.

1. Hva er favorittboken din?
2. Hva gjør du når du skal slappe av/kobble ut?
3. Hva er drømmereisemålet ditt?
4. Hvorfor?
5. Hva gjør du når en totalt fremmed prøver å snakke med deg på bussen/toget/holdeplassen el.?
6. Hva er etter din mening typisk norsk?
7. Hva drømte du om å bli da du var liten?
8. Sett i lys av 22/7, hva tror du om Norges fremtid?
9. Har du en tv-serie du ikke kan gå glipp av?
10. Hvis Gordon Ramsay skulle kokkelert for deg og dine venner. Hva skulle stått på menyen?
11. Hvorfor begynte du å blogge?

Sender utfordringen til
Renate
Hild Frøya
Linda
og alle andre som måtte føle seg kallet 🙂

8 thoughts on “Utfordring mottatt!

  1. Jippi
    Mottatt
    Utført
    Sendt videre.
    Kan det bli bedre da?
    Takk for svarene og så kom noen små fragmenter til på plass 🙂
    Koser (veldig forsiktig, vil ikke vekke) på dragelille og sier hei til co. 🙂

Legg igjen en kommentar

