Ny favoritt!

Vi har slitt litt med å finne flaske som Thea vil drikke av. Hun har ikke helt skjønt hvordan det skal gjøres. Avent-flaskene var bortkastet å kjøpe. Rundt pinsetider fant jeg en MAM-flaske som funket sånn passe. Ikke at hun drakk av den, men hun bet på tuppen, så da kom det drikke likevel. I pinsen var det jo så steike varmt at hun måtte få litt mer å drikke enn bare gjennom ammingen.
Etterhvert har vi godt over på suttekopp, og det har funket kjempefint. Med ett unntak, hun skjønner ikke at hun må løfte koppen for å få drikke. Hun er smart på mange områder, men logikk er ikke den sterkeste siden enda. (Håper hun blir bedre enn mammaen sin etterhvert;-))

Hun er blitt kjempeglad i å drikke vann, så jakten på flaske/kopp fortsatte. Greit å kunne drikke uten at vi må være der for å hjelpe henne. Skjønt, hun hadde jo fått det til etterhvert.
Løsningen kom iallefall da jeg lot henne få drikke av min Camelback flaske. Hadde jo lagt merke til at hun bare satt og sugde på suttekoppen (med det resultat at hun fikk i seg mye luft), og siden Camelback-flaske har ett sugerør system var det jo bare å la henne få prøve den. Det funket så det suste.

Jeg hadde sett på butikken at Avent faktisk hadde noen lignende flasker, så da freste avgårde og kjøpte en til henne.

20120901-073551.jpg

Nå kan hun drikke helt uten vår hjelp. Denne er sølesikker og man kan hjemme sugerørert ved å vri på lokket.
Riktignok står det 18mnd + på denne flasken, men jeg har gitt opp alle sånne aldershenvisninger. Alle unger er ulike, ferdig med det 🙂

(blogget fra iPhone)

8 thoughts on “Ny favoritt!

  1. Herlig bilde av dragelille.
    Du har så rett, ingen barn er like og aldershenvisninger?
    Betyr kanskje ikke så mye.
    Fantes ikke slike da mine var små, Men har jo sett det som mormor at ditt og datt skal brukes da og da.
    Ha en fin dag, koser på dragelille og sier hei til co 🙂

  2. Så nydelig<3
    Bra at du har funnet noe som funker! Og jeg er helt enig i at alle barn er forskjellige så aldershenvisningene er nå mer en ledetråd.

  3. De flaskene er helt geniale. Cornelis har elsket sin fra første stund. Han fikk den vel når han var rundt 6mnd tror jeg. Og den har fungert som bare fy fra dag en, så den 18 mnd greia hadde jeg tatt med en STOR klype salt!

Legg igjen en kommentar

