Hjelp, hun biter.

Det er ikke mange problemene eller utfordringene vi har hatt med Thea. Men nå har det dukket opp ett som jeg ikke helt liker. Hun har nemlig begynt å bite. Jeg er fullstendig klar over at hun slettes ikke er den eneste ungen som biter, ikke kommer hun til å bli den siste heller. Men det hjelper ikke oss.

I det siste har bitingen eskalert såpass at jeg må finne en måte å få henne til å forstå at hun ikke kan fortsette sånn. Hun syns nemlig denne bitingen er skikkelig moro, for hver gang hun blir tatt, så ler hun den fineste latteren i hele verden. Noe som medfører at mammaen ikke har fullt så vondt lenger, ei heller er fullt så «sint».
Raringen ser ut til å elske å bite meg det hun kommer til. I leggen, armen, kinnet, ja selv håret biter hun. Og med 8 tenner kan jeg love at det ikke er særlig godt. I tillegg så slipper hun ikke opp, hun bare drar skinnet mitt ut av munnen med sammenbitte tenner. Jadda, det gjør satan så vondt. Prøver selvfølgelig å snakke strengt til henne, men det ser ikke ut til å synke inn. I kveld var hun en sånn skikkelig rakker da hun skulle legge seg, at jeg så meg nødt til å bite tilbake. Det endte jo selvfølgelig med at Thea gråt og mammaen gråt innvendig. Det var nok like vondt for begge Til dere som nå tenker at dette er barnemishandling, så bet jeg ikke mer enn at hun kjente at det ikke var godt.

Det ser ikke ut til at hun er særlig interessert i å bite andre, så jeg håper dette ikke kommer til å bli noe problem når vi kommer til barnehagen etterhvert. Har uansett litt til til å lære henne at dette ikke er lov. Jeg vet derimot ikke helt hva jeg skal gjøre for å få henne til å slutte.

Gode råd mottas med takk!!

11 thoughts on “Hjelp, hun biter.

  1. Hanne sier:

    Ja det er MANGE unger som biter og selvfølgelig er det morsomt når de får en reaksjon… Å bite tilbake er faktisk ingen dum ting, så det skal du ikke ha vont av (alt med måte selvfølgelig)
    Masse lykke til vennen å håper hun legger det av seg før hun begynner i barnehagen..

    Klems «fille» tante

  2. Den der var velkjent Nina Elisabeth. Jeg beit ja. Og jeg husker det! Derimot husker jeg ikke hvorfor jeg beit. Jeg har en vag følelse av at det var for å få oppmerksomheten rettet på kun meg og bare meg.
    Når jeg ble rundt 7-års alderen, så beit jeg av en annen grunn. Jeg beit meg selv på håndleddet og underarmen for å få ut sinne og raseri. Jeg fikk ikke lov til å smelle med dører, så da var venstrearmen nærmeste hjelpemiddel for sinne utblåsning. 😆

    Lille Thea har kanskje noe hun vil fortelle? 🙂 Uansett kommer hun helt sikkert til å slutte med det om en stund.
    Ønsker dere en fin uke. 😉

Legg igjen en kommentar

