Setter tankene i sving hos en mamma med barnehagebarn om en liten måned. Viktige tanker dette innlegget kommer med.

villroser

«William er bestevennen min, mamma.» Sønnen min på tre har fortalt meg dette til alle døgnets tider det siste året. Om morgenen når vi drar i barnehagen, sier han med forventningsfull stemme;» i dag skal jeg leke med William, det er bestevennen min». Og på vei hjem, etter hjertelige omfavnelser mellom guttene før vi går fra barnehagen, forsikrer han meg igjen. «William er bestevennen min» og underbygger det med titalls setninger som starter med «William å æ  lekte… i da’». Om kvelden før han sovner, sovner han til den gode tryggheten og vissheten om at i morgen venter en ny dag med bestevennen sin. For Lillebror på tre så er det ikke den utfordring som ikke kan møtes så lenge William er en del av teamet. Da en vond episode hadde satt lillebror litt ut av balanse og verden var utrygg og han helst ikke ville slippe mor og far…

View original post 935 more words

6 thoughts on “

  1. Jeg måtte innom en gang til for å se på det bildet. Det er så nydelig, og det varmer så godt om hjertet når jeg ser på det. En pauseknapp i en vanskelig dag. 😀
    Ønsker deg en fin uke Nina Elisabeth. 😉

Legg igjen en kommentar

