Barnehagebarn!

Det er vel en rimelig kjent sak at tiden flyr, men nå syns jeg kanskje den har fløyet litt for fort.
Jeg syns ikke det er lenge siden jeg lå på Drammen sykehus og presset ut lille tulla vår. Nå har vi allerede barnehagebarn.

20121016-224531.jpg
(På vei til barnehagen dag 1)

Forrige uke begynte vi så smått med tilvenningen. En fordel med å betale for plassen før vi begynner for fullt er jo at da kan vi bruke lang tid på tilvenningen.
Så onsdag forrige uke troppet vi opp. Jeg var nok mye mer spent enn Thea. Naturlig nok, siden jeg strengt tatt ikke tror Thea ante hva hun skulle.
Første dagen skulle jeg være der med henne, og selv om jeg holdt meg litt i bakgrunnen hadde jeg jo god «kontroll» på henne. Det så i grunnen ut til at hun koste seg ganske godt. Torsdag og fredag var hun der alene i 3-4 timer og det gikk ifølge tantene veldig fint. Riktignok så gråt hun litt, men det at mest fordi hun begynte å bli trøtt, men ikke ville sove. I tillegg vil hun ikke spise i barnehagen, og det hjelper jo ikke på humøret etterhvert.
Denne uken har hun derimot sovet der, så det går jo tydeligvis fremover. Hvis hun finner roen til å spise og, så er vi snart der vi skal være. Forventer i grunnen ikke at alt skal løse seg med en gang heller. Hun er altfor vant til å være bare sammen med meg, og hun er bare 10,5 mnd. Tid er dermed en fin ting.

Forøvrig så tror jeg faktisk dette med tilvenning i barnehage er mer for mor enn for barnet. Ungene ser jo it til å ha det kjempebra, mens vi mødrene går en etter en ut av porten med tårer i øynene. Ok, nå er det bare meg, men tantene påstår at de andre også har gjort det.
Personlig tror jeg tårene mest handler om at vi innser at babyen ikke er baby lenger 😉

4 thoughts on “Barnehagebarn!

Legg igjen en kommentar

