Atter mandag.

Atter en gang er det mandag. Lillegull er avlevert barnehagen, smilende denne gang og jeg har slengt meg på sofaen med beina høyt. Her gjelder det å nyte de siste dagene hjemme før jeg skal begynne å jobbe igjen.

Vi har jo over den siste halvannen uken drevet tilvenning i barnehage. De første dagene gikk ikke så bra, men noe annet var jo ikke å forvente heller. Hun har vært altfor vant med å alltid ha mammaen sin i nærheten, så det hadde vært mye hyling og skriking. Ikke minst måtte jeg stålsette mammahjertet mitt og bare gå selv om jeg hadde mest lyst til å løpe tilbake og rive henne med meg hjem. Klapper meg selv på skulderen for at jeg klarte å bare gå. Det er jo slettes ingen god følelse å høre henne hyle som om hele verden hennes faller sammen.
Etter det gikk det gradvis mye bedre. Selv om hun ikke hadde fulle dager forrige uke, så var det ikke langt unna. Hun har ikke vært villig til å spise noe særlig i barnehagen, men både det og soving løste seg etterhvert som dagene gikk. Da torsdagen kom så vinket hun hadet, og det var ingen gråt å høre. Endelig kunne mamma gå derifta med ett litt lettere hjerte. Riktignok så nektet hun å gi slipp på meg da jeg kom for å hente henne, men hun var iallefall blid og fornøyd. Hadde kost seg masse gjennom dagen.

I dag strakk hun seg etter barnehagetanten og vinket fornøyd hadet. Og det etter to dager med helg. Jeg var nemlig redd for at vi måtte begynne helt på nytt igjen i dag. En god følelse å vite at hun nå er komfortabel med å være der. Det vil jo sikkert komme «dårlige» dager igjen, men det får vi ta som det kommer. Jeg er bare glad for at hun ser ut til å trives.

I helgen har vi forresten vært ute og handlet sko til lillegull. Selv om hun ikke går enda (tok riktignok sinte tre første skritt på fredag), så er det greit å ha arme gode sko i barnehagen.
De legger vekt på å være mest mulig ute, selv med de minste barna, så da er det jo bare å kle de opp. Jeg er ikke så opptatt av merker og at det skal være siste mote på klærne. Men når det kommer til uteklær og sko, så tenker jeg at «kun det beste er godt nok». Det viktigste er selvfølgelig at hun er både tørr og varm, noe mange billigmerker klarer like fint (hun har blant annet både regndress og vinterdress fra Lindex/H&M). Nå vet jeg at hun får en Reima dress til bursdagen sin og den kommer til å havne i barnehagen. Enn så lenge får H&M dressen duge.
Med sko derimot, så har jeg vært ute og tatt litt av.

20121022-095823.jpg

Lillegull sine første vintersko.

Personlig har jeg aldri hatt Ecco-sko, iallefall ikke som jeg har kjøpt meg selv. Men slo likegodt til med to par til Thea. Jeg har vært rundt på mange butikker og kikket, men har ikke funnet noen som virket stødige og gode nok. Nå som hun ligger ann til å gå om ikke lenge, så er det viktig med god støtte til de små beina. Og det fant jeg hos Ecco. Nå var det heldigvis 3 for 2 hos Eurosko ( tillegg til nedsatte priser), så da ble det ikke så ille til slutt likevel. I tillegg så fikk jeg meg ett par nye støvletter. Jippi. Endelig noe til meg og. Hehe.

Nå skal jeg sette meg ned og plukke ut bildene som skal i ett-års albumet til Thea. Må o snart få gjort det. Det er ikke lenge til hun har bursdag tross alt.

2 thoughts on “Atter mandag.

  1. Himmel, snart ett ør. Tiden raser avsted.
    Sko må på. og så håper jeg de sitter på 🙂 Ikke som her, hvor sko og sokker bare var tull og ikke noe å ha på bena sine i alle fall.
    Ha en fin dag sånn på slutten av permisjonen 🙂
    Klem til barnehagebarnet 🙂

Legg igjen en kommentar

