To tette….

…. og en badehette heter det. Her hoppet vi tydeligvis over «badehetten».

Det var overhodet ikke planlagt, og kom nok som ett lite sjokk på oss begge to. Aller mest på mannen i huset tror jeg. Er litt usikker på om han tror meg enda. Hehe….

Uansett så har jeg iallefall vært på rutineultralyd på Drammen sykehus i dag. Lillesøster er ventet 11.06.2013. Alt står bra til også. Det viste vi jo forsåvidt, for denne gangen har vi vært på tidlig ultralyd. Syntes det var greit å vite når man får to så tette. Her er iallefall 10 fingre og 10 tær. Ett hjerte som banket, to armer og bein som sprellet, og en sjenert liten pike som gjorde det vanskelig å få tatt noen gode bilder av.

Her er lillesøster:IMG_2052

Hun ligner til og med på storesøster allerede 😉

Nå som sjokket har lagt seg, så gleder vi oss til å bli en enda større familie. Jeg har sagt at vi skal ha to, samboeren har nok vært mer innstilt på en. Men nå blir det to og de blir så tette, at vi blir «fort» ferdig med småbarns perioden. Ikke at det er noe å bli fort ferdig med i utgangspunktet, men man blir da ikke yngre med årene.

I tillegg skjer det flere spennende ting. Vi har kjøpt oss tomt der hvor jeg kommer fra (mer familie og nettverk), tegnet eget hus og fått godkjent byggelån i banken. Så når kommunene godtar byggesøknaden begynner vi å sette opp vårt eget hus også. Det står forhåpentligvis ferdig tidlig på høsten en gang. Kunne sikkert flyttet oppover før og fått huset ferdig tidligere, men jeg vil ikke ta Thea ut av bernehagen før «året» er omme, og jeg vil faktisk føde på Drammen sykehus denne gangen og. Veldig fornøyd med de sist, så ingen grunn til å stress med å bytte fødested i grunnen.

Alt i alt skjer det mange spennende ting om dagen. Mye å glede seg over!

19 thoughts on “To tette….

  1. Oj, oj, oj, gratulerer så masse! Med alt sammen! Mye på gang, men bare fine ting jo 🙂
    Om den nye jenta venter til en dag etter termin får hun bursdag på en veldig fin dag 😉

    • Det blir nok oppdateringer denne gangen også 🙂 Begynner bare litt senere, som en naturlig konsekvens av at man ikke visste alt like tidlig 😉
      Klemmer tilbake!

  2. Ååå.. Gratulerer så mye. Noe så supert.. jeg har alltid ønsket meg to tette, men det skipet har jo seilt for lenge siden, og siden mannen bare vil ha tre barn, så får jeg aldri mine to tette, så sant det ikke skjer en «ulykke» da 🙂 Masse lykke til videre med svangerskapet. Håper vi får lese litt om det iallfall 🙂

    • Mannen her ville bare ha en, selv om han hadde skjønt at han kanskje måtte godta to. Se hvordan det gikk… Hehe… Har ikke lurt ham altså 🙂
      Tenker at det er greit med to tette når vi begge er «godt» over 30 jeg 🙂

  3. Moro 😀 Gratulerer så mye til dere alle!! Tenker det er ei som hadde vært veldig spent på ei lillesøster, men er vel enda litt for liten til å forstå hva som skjer 🙂 klem

  4. Jeg gratulerer, både med barn i magen og husplaner. Det blir mye på kort tid. Skjønner godt at du vil føde på det sykehuset du er kjent. Det er sikkert lettere å etablere seg på nytt sted når en ikke er gravid.

    • Takk 🙂
      Blir mye på kort tid ja, men det går nok bra.
      Hadde jeg ikke vært så fornøyd med Drammen, hadde jeg kanskje vurdert anderledes.
      Vi flytter forøvrig hjem, og de fleste av mine skolevenner har flyttet tilbake/flyttet aldri ut, så det blir ikke så fremmed 🙂 Helsigvis 🙂

  5. Jeg er jo så treg, nå først fikk jeg med meg dette da 🙂 GRATULERER KJÆRE SKJØNNE DU 🙂 Kjempemorsomt. Her er 14 mndr imellom, det går så fint så 🙂

    • Tusen takk 🙂
      14 mnd ja, du rakk så vidt å få ut førstemann med andre ord. Her blir det vel omtrent 18 mnd mellom. Det er helt greit. Også blir det en jente så håper de får mye glede av hverandre 🙂

  6. Jepp. Vi fikk litt sjokk her også. Fra å ikke tro man kunne få barn til å få to i løpet av den korte tiden var jo helt vilt 🙂 men jeg var 33 når jeg fikk førstemann så det var i grunnen ingen vits å ha noe større mellomrom mellom dem, men det var helt greit. De har sjeldent eller aldri kranglet og Thomas var utrolig snill når Marte-Helen ble født. Heldigvis fordi hun syns ikke det var noe morsomt å sove, så det gadd hun ikke det første halve året 🙂 Men da var det å finne løsninger så da sov vi på skift når vi hadde mulighet. Sånn sett var jeg veldig glad jeg hadde en mann som jobbet turnus 🙂

    • Jeg ble 32 en mnd etter at Thea ble født og jeg tenker og sånn, at når vi nå er så «gamle» så er det greit å få de tett.
      Er spent på hvordan Thea kommer til å takle dette. Hun er ikke sjalu når andre unger sitter på fanget mitt, men spørs hvordan det blir med en som er der hele tiden. Satser på at det går helt fint. Har bestemt meg for å ha en egen Thea/mamma dag i uken, sånn at hun ikke føler seg glemt oppi alt 🙂

      • Her gikk i grunnen alt greit helt til Marte-Helen klarte å gjøre ting selv, gå, komme seg rundt, spise selv………….da var det noe som skjedde hos Thomas gitt 🙂 Det var liksom som om han følte at han ikke kunne hjelpe til og da ble han jo så lei seg 😦 Og han gav seg jo ikke å da ble jo hun sint da 🙂 men det varte ikke lenge. Han var veldig kosete og likte å vise henne frem, men alle var også veldig flinke til å hilse på Thomas først og lot han vise frem Marte-Helen. Jeg stresset ikke så mye med det egentlig, men lot han få lov å styre litt selv. Det går som regel veldig bra 🙂

Legg igjen en kommentar

