Karnevalstid!

Februar er vel den store karnevalsmåneden. Personlig syns jeg det er å foretrekke fremfor halloween, men meg om det. Karneval er vel ikke akkurat noe norsk fenomen det heller, men det har i det minste eksistert så lenge jeg kan huske og før det og. Så kan jeg jo sitte der om 20 år og si til Thea at halloween har eksistert i Norge siden før hun ble født. Mao ikke ett veldig holdbart argument for hvorfor jeg liker karneval bedre enn halloween.

Men så til poenget. De skal jo ha karneval i barnehagen, og selv om jeg ikke har fått noe skriv om det enda, så regner jeg med at det er kostymer og greier. Jeg er av den oppfatning av at en ett-åring ikke trenger hverken dyre eller fancy kostymer, men noe må jeg jo finne på.

Skal hun kles ut som en løve, prinsesse eller feks en stormtrooper? Med sistnevnte vil jo faren bli i ekstase siden han elsker Star Wars, men det er kanskje litt slemt å gjøre mot ettåringen. Jeg heller IKKE mot prinsessekjole, så må finne på noe annet. Har fått katalogen fra BR Leker, så får se om jeg ikke finner inspirasjon der. Og nei, jeg kan ikke sy så det blir ikke noe hjemmelaget.

Noen forslag der ute fra dere som har erfaring på området?

20130122-171504.jpg

11 thoughts on “Karnevalstid!

  1. Jeg har ingen erfaring å skryte av så alt jeg kan bidra med er et lykke til! Håper du finner noe passende og at vi får se resultatet 😉

  2. Mormor sier:

    Tights med stripete strømper over, stripete genser (tvers), rødt skjerf rundt livet, øyelapp og tørkle på hodet. Sjørøver 🙂 med en gang. Pappsverd er å foretrekke 🙂
    Klemmer på barnej\hagestoresøster og sier hei til co 🙂

  3. Her har ungene vært alt fra sjørøvere til, punkere, til prinsesser, til jåledamer (det var veldig enkelt ) 🙂 til popstjerner, til rockere, til spøkelser, til hekser og troll. Noe kjøpt, noe tatt av hva vi hadde liggende. Men de var vel kanskje litt større enn Thea er nå. Engel eller sjørøverjente ville jeg kanskje valgt 🙂

    • Litt usikker på hvor mye en liten ettåring får ut av det uansett, men noe skal vi finne på. Nå har det ikke kommet noe informasjon fra barnehagen enda, så kanskje de ikke skal ha karneval med utkledning. Ville jo isåfall stå i stil med manglende lucia-feiring. Vi får se vi får se 🙂

Legg igjen en kommentar

