Liten har blitt litt større.

Thea har egentlig sovet i egen seng fra den dagen hun ble født. Med unntak av de første 2-3 ukene da hun hadde gulsott i allefall. Da jeg sluttet å amme henne i romjulen (hun var vant med å bli ammet i søvn om kvleden) ble det til at jeg la meg sammen med henne i vår seng. Mye skrik og hyl noen dager, men et var en løsning som funket helt fint. For oss. Jeg stod selvfølgelig opp igjen når hun var sovnet. HUn derimot ble værende i sengen til hun våknet om morgenen.

Men nå begynner det å bli litt trangt. Litt fordi Thea syns det er på sin plass å ligge tvers over, mye fordi jeg begynner å ta mer plass. Og ikke minst er det litt vanskeligere for meg å snu meg rundt om natten. Særlig når jeg ikke skal hompe for mye for ikke å vekke alle andre.
Før vi begynte å ha henne i sengen vår, merket vi at hun slettes ikke ville ligge i sprinkelsengen sin. Tror kanskje hun følte seg litt innestengt. Så da vi nå begynte å tenke på å få henne tilbake i egen seng, måtte vi jo tenke litt alternativt.

Løsningen ble å gå fra dette:

barnerom2IMG_0854

Til dette:

IMG_2228

Sprinkelsengen ble med en skrutrekket og litt arbeid til en «storjente» seng. Den er jo så lav at det ikke er noe problem å komme seg inn og ut på egenhånd. Tenker jeg får legge en dyne eller noe på gulvet likevel, siden hun fint kan rulle ut av den, men hun slår seg iallefall ikke så mye.
Har ikke fått henne til å sove der enda, det ene forsøket i helgen førte til en hysterisk unge, som klamret seg til mammaen sin. Så vi får bruke litt tid på prosjektet. Første skrittet er å leke mye på rommet hennes, sånn at hun blir vant med «atmosfæren». Så får vi ta leggingen etterhvert.

Til sjuende og sist så tror jeg det blir vært for mammaen at hun flytter tilbake på rommet sitt. Jeg syns det er grådig koselig når jeg kommer og legger meg og hun ruller rundt og legger armen rundt halsen på meg. En aldri så liten snugglepus 🙂

8 thoughts on “Liten har blitt litt større.

  1. Mormor sier:

    Koselig med liten sengekamerat. Helt klart, men det en eller annen gang må hun sove «hos seg selv»
    Vi hadde også en liten «sovne sammen med» men det ordnet seg da vi kjøpte ny seng. Stor jenteseng.
    Kanskje hun vil trives med den «nye» sengen»
    Hilser til tre og en halv 🙂 klem 🙂

    • Tipper hun kommer til å trives bare hun innifnner seg med tanken. Skikkelig stor jente seng får hun når lillesøster kommer til verden. Trenger ikke to sprinkelsenger liksom. Hehe. Men når jeg tenker meg om så burde hun kanskje få stor-jente seng med en gang, for den tåler jo at jeg legger meg med henne der. Høm…. Tenke-tenke.

      Klemmer på med ønsker om en fin dag 🙂

  2. Det vil nok være greit om hun ligger i egen seng før du blir for stor og hvertfall før neste kommer. Jeg kan godt sjønne at det er koselig og greit å ha henne i storsenga da 😉
    Lykke til med tilvenningen 🙂

    • Må absolutt klare det før lillesøster kommer ja. Ingen tvil om det. Har heldigvis litt tid, men det er ingen grunn til å utsette det noe mer. Selv om det er aldri så kos 🙂

  3. Hei vennen :)Vi gikk fra sprinkel til stor seng. Vi kjøpte en slik seng man kan vokse i så ble ikke overgangen så stor med engang. De er vant til å ligge lunt og plutselig blir det mye plass rundt dem, så en slik utrekksseng var kjekt. Den hadde de til de var 10 år så var det ny, men da kjøpte vi rammemadrass-senger. De venner seg fort bare man ikke gir seg . Håper alt går bra??? 🙂

Legg igjen en kommentar

