Lat morgen!

I går leverte vi småttet til besteforeldrene for litt etterlengtet alenetid for oss voksne. I tillegg var det et ett ledd i tilvenningen til langhelgen hun skal ha der når vi skal til Roma om 14. dager.
Egentlig skulle vi på kino og ut og spise, men endte opp med take-away fra Dynastiet Restaurant i Drammen og Madagaskar 3 i 3D hjemme i soffaen. Må innrømme at det var godt å kunne skru lyden på det vi ønsket uten fare for at småttet skulle våkne av det. Jada, jeg er ikke værre på det enn at jeg glatt innrømmer at jeg savnet henne fra vi leverte henne, men det var ikke værre enn at jeg helt fint klarte å nyte alenetiden vår her hjemme.

Det ble ikke akkurat noen sen kveld på oss heller. Rart med det, når man får muligheten til å sove en hel natt, så velger man å gjøre akkurat det. Jeg krabbet vel under dynen i halv elleve tiden, og sovnet før jeg traff puten omtrent. Har sovet som en stein, og det gjorde godt å få sove lenger enn til klokken 06.00 en søndag morgen.
Ok, så våknet jeg først 06.15, men klarte heldigvis å sovne igjen. Sånn ser det ut når jeg våkner kl. 09.00  istedet:

20130407-104025.jpg

20130407-104038.jpg

20130407-104052.jpg

Og når a mor endelig var oppe og hadde kjøkkenet uten småtråkk hengene i pysjbuksa, ble det jammen meg dette til frokost og:

IMG_2387Amerikanske pannekaker, med det jeg kunne finne at syltetøy og annet i kjøleskapet. Måtte jo benytte muligheten til noe annet enn kjedelige brødskiver når vi endelig kunne spise en frokost i fred og ro.
Mens jeg stod og stekte så tenkte jeg som så at jeg tror jeg skal gjøre det til fast søndagsfrokost med pannekaker osv. Men ikke før småttet blir litt større og vi kan nyte det sammen i større grad.Hyggelig med noen tradisjoner, er det ikke?

Ønsker alle sammen en strålende søndag. Vi skal i barnebursdag senere i dag, og får avlevert småttet der. Tenker det skal bli godt å få henne igjen jeg 😉

6 thoughts on “Lat morgen!

  1. Så lenge man vet at barnet har det bra der det er kan man nyte alenetiden fullt ut – deilig!
    God søndagsfrokost er en fin tradisjon 😛

  2. Mammahjerter lever sitt eget liv. Selv om man vet at alt er ok 🙂
    Nyt tiden du har uten smått og når hun kommer tilbake, så gjør det godt.
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

