Hormonbombe deluxe!

 

Bortsett fra trøtthet og litt plager med bekkenet er det ikke mange plagene jeg har hatt i dette svangerskapet heller. At jeg er litt mer sliten nå enn jeg var da er jo bare naturlig i grunn. Situasjonen er jo tross alt en helt annen. Sist trengte jeg bare tenke på meg selv (og mannen). Denne gangen er jo Thea her også.

gravid-hormonbombeJeg var heller ikke spesiellt preget av hormoner sist. Denne gangen derimot… Ohoi. Jeg er riktignok ikke sint, sånn som skiltet antyder, men tårene derimot. De triller jo for et godt ord. Eller for ingen ord. Eller for alt. Og ingenting.
Stakars gubben vet jo ikke helt hva han skal gjøre for noe. Tårene triller og triller. Også ler jeg. Fordi det er helt tåpelig. Ikke kan jeg kontrollere det heller. De bare kommer.

Det er igrunnen litt slitsomt. Jeg kan jo nesten ikke gå på butikken uten at jeg blir tårevåt og rød i øynene. Alt trigger om dagen. Jeg må nesten kaste fra meg Thea i barnehagen og løpe, for hvis hun begynner å gråte, kommer jeg til å gjøre det og da slutter ingen av oss. Slettes ikke noe jeg vil utsette tantene, de andre ungene eller Thea, for den saks skyld, for.

Så når gubben spør hva som er galt, og jeg svarer ingenting, så ler han bare og gir meg en klem. Det funker og ikke er det så mye annet han kan gjøre heller.

Noen av dere som har slitt med hormonelle tårer i svangerskapet? Eller som har slitt med hormonsvngninger i det store og hele?

6 thoughts on “Hormonbombe deluxe!

  1. Kjenner meg så igjen i det der! Når jeg gikk med Ingrid så var jeg alene, så hormonene ble liksom ikke like fremtredende. Men når jeg gikk med Cornelis så var jeg en tikkende bombe. Stakkars mannen sier jeg bare. Men han holdt ut da. Heldigvis!

    • Hehe… man vet jo at det går over, så man klarer vel å leve med det 🙂
      Er glad for at det bare er tårer og ikke skikkelige humørsvingninger iallefall. Tror ikke mannen ville taklet høyt og lavt særlig godt… :-O

  2. Hehehe, unnskyld at jeg ler, men jeg ser dere for meg i barnehagen med tårene rennende! Sjønner at det er slitsomt da, men du får trøste deg med at det ikke er så alt for lenge igjen nå 🙂 Og spør du meg tror jeg det hadde vært verre om du ble skikkelig sint for alt og ingenting…

    • For å si det sånn, jeg tror gubben også foretrekker tårene fremfor andre alternativer 😛
      Heldigvis har vi ikke hatt noen episoder i barnehagen enda, men det har vært nære på. Kassadama på butikken derimot har nok sett noen tårevåte øyne. Men det er bare ta en kikk på magen min, så tenker jo de fleste hormoner…. Hehe

Legg igjen en kommentar

