Sunn frokost!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har ett veldig stort fokus på å spise sunt. Altså, prøver å ha ett variert kosthold, men ikke så mye mer enn det.
Har aldri vært flink til å ha frukt i huset heller. Gjorde ett forsøk for noen år siden, men siden frukten endte opp med å «gå ut på dato» før jeg/vi fikk spist den, så sluttet jeg med å handle det inn.

Men etter ta småtråkket fattet interesse for frukt, så har jeg blitt flinkere til å hanlde det inn. Så nå er det alltid ett eller annet i huset. Og siden hun er så flink, så kan jo jeg prøve å være det også.
Dette har resultert i at frokosten min nå består av to skiver med pålegg, ett glass juice og en skål med fukt og litt vaniljekesam.

IMG_2439

Nommenommenom

Vi får se hvor lenge det varer, men så lenge småtråkket vil ha frukt og vi dermed har det i hus, så er det jo lov å håpe. HUn har forresten vært på overnattingsbesøk hos bestemor og bestefra i natt også, så kunne nyte frokosten i fred og ro. Det er litt deilig, selv om jeg savner «rotet» hennes 🙂

12 thoughts on “Sunn frokost!

  1. Yummi, det der er godt 🙂 Vi har stadig slik frokost her hos oss da vi er fruktelskere hele bunten. Vi bruker det mye til dessert og til kos på lørdagsbordet 🙂 Måtte dagen bli fin!!!

    • Ja, det er kjempegodt. Er noe jeg nettopp har begynt med, men håper jeg får det til å vare. Litt lettere nå når jeg er sykemldt, blir noe annet når jobben kaller igjen. Men da får man ta det i helgene 🙂
      En strålende dag til deg, vennen 🙂

  2. Det ser godt ut og jeg vet at det er godt 😛 Bare synd at jeg ikke kan spise slikt til frokost, men jeg kan ha det som lunch eller kvelds da!
    Kos deg og ha en finfin helg 🙂

    • Det funker det og. Eneste grunnen til at jeg kan ha det som frokost er jo fordi jeg er sykemeldt og dermed har tid til det. Hadde ikke klart det om jeg skulle rekke både å levere i barnehage og kommet meg på jobb.
      Men det går jo fint å ha det kvelds 🙂
      En strålende helg til deg og 🙂

  3. Frukt er kjempegodt. bedre enn sånn annet tull vi gjerne drar med oss hjem fra butikken.. Vi har stort sett alltid frukt i huset nå. lager mye fruktsalet, og ungene bare elsker det, så dette er absolutt en vinn vinn situasjon for oss.

Legg igjen en kommentar

