Red velvet cupcakes!

Siden jeg er sykemeldt, ikke kommer inn i bunaden og ikke har overskudd til å styre så mye, har tenkt til å invitere oss bort 17. mai. Da tenker jeg at jeg i det minste må stille med en kake. Jeg er ikke god på dekorering, så derfor må jeg gjøre det enkelt. Det jeg derimot begynner å bli god på er cupcakes, og det å få frostingen sånn noenlunde pent på.

Jeg glaner jo til stadighet på bakeprogrammer på tv’n og har lenge hatt lyst til å lage red velvet cupcakes. Eller bare en red velvet kake for den saks skyld. Så jeg googlet og kom opp med en oppskrift fra Passion4baking.
Kan jo ikke troppe opp 17. mai med en kake jeg aldri har bakt før, så måtte jo teste den. Tenkte forresten at en rød kake gjør jo pyntingen enkel. Med hvit frosting og blåe perler, så har vi «Norge i rødt, hvitt og blått».

Som sagt så gjort. Her er resultatet:

Grotesk røre?

Ser det ikke godt ut?

Ser brune ut på bildet, men er mørkerøde.

Taramtamta….. Ferdig produkt. Med hvite perler for anledningen, men er da ikke 17. mai enda.

Som sagt, pynting er ikke helt min greie. Men nå som jeg har funnet oppskrifter på frosting som ikke flyter ut går det bedre. Har selvfølgelig en laaaang vei å gå før de blir skikkelig snasne å se på. men så lenge de er supergode å spise så får det holde.
Disse smaker forresten svakt sjokolade, mens toppingen piffer det hele med en touch av vanilje.

Testet de forresten på naboen i går og de gikk ned på høykant 🙂

Yummy, yummy, yummy, I’ve got cupcake in my tummy!!

6 thoughts on “Red velvet cupcakes!

Legg igjen en kommentar

