30 days challenge: Dag 4

Dag 4: Dine 3 yndlingssanger akkurat nå!
—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*

Oihoi…. Jeg har aldri vært særlig musikkinteressert, men jeg har noen all time favourites. De kan jeg spille om igjen, og om igjen, og om igjen. Nedturen er jo at de må spilles høyt, så da blir det heller skjelden til at jeg får hørt på de. Men men…. De taper seg aldri iallefall.

Min absolutte yndlingssang er denne:

Jeg hadde håpet på at de skulle spille den da jeg så de live i Oslo, men det var vel kanskje litt for mye forlangt.
Dette er helt sikkert bråk for mange, men for meg en det bare helt knall. Sang kan det kanskje ikke kalles forresten siden det ikke er en enste strofe der. Det får gå 🙂

Nummer to på liste er enda en «bråkesang». Neppe helt politisk korrekt, men det får gå.

Digger forøvrig å spille denne på Guitar Hero.

Håper jeg skal få med meg konserten deres neste gang de er i Oslo på besøk. Sist klaffet det litt dårlig siden Thea var nyankommet i denne verden. Men krysser fingrene for at de kommer tilbake om ikke lenge.
Var forresten en tidligere kollega av meg som fikk meg hektet på Muse. En godt voksen mann på nærmere 50. En av de herligste fyrene som finnes i denne verden.

Så var det nummer tre da. Den er litt værre. For jeg kan fint lage en mye lenger liste. Aller helst ville jeg ha tatt med alt av Nightwish, men når jeg tenker meg om, så er det alltid en låt som får meg i godt humør. Og det er denne:

Denne kom vel i 1986 eller noe, og er den første sangen jeg noensinne fattet interesse for. Husker vi hadde «10 på topp» i musikktimen på barneskolen og noen hadde satt opp denne. Jeg ble helfrelst. Så den første kasetten (og kanskje den eneste) jeg noensinne kjøpte meg, jada det var kasetter på den tiden, var altså Europe. Lenge leve puddelrockerne 😀

Ellers så er jeg veldig glad i klassisk altså. Når jeg tenker meg om så er jeg egentlig ganske altetene. Men disse tre her, er det lite eller ingenting som slår.

ROCK ON!!

2 thoughts on “30 days challenge: Dag 4

Legg igjen en kommentar

