30 daychallenge: Dag 6

En ting jeg aldri kommer til å gjøre!
—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—*—

Det er sikkert mange ting jeg aldri kommer til å gjøre, men det er vel noe som er mer skrevet i stein enn andre ting.Forresten, man skal aldri si aldri, men sjansen er iallefall utrolig liten.

Jeg har høydeskrekk. Heldigvis har det blitt litt bedre med årene og jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal overføre min redsel til ungene. Feks har glassheis vært noe jeg ikke er særlig glad i. Desverre er dette ganske populært både på kjøpesenter og andre steder ser det ut til. Og med vogn har man ikke mange andre muligheter enn å ta heis. Må man, så må man. Men jeg dytter alltid vogna forran meg, sånn at jeg slipper å se så mye. Thea derimot syns det er helt greit med utsikten. Heldigvis 😀

Men, så tilbake til hva jeg aldri kommer til å gjøre. Og det er å hoppe i strikk. Jeg kan ikke se for meg noe værre enn å stå der, med avgrunnen under meg og bare en strikk festet til beina som skal holde meg i live. Sjannsen for at det skål gå galt er minimal. Jeg vet det. Og det er nok ikke så mye det jeg er redd for heller. Kjære vene, jeg får jo frysninger på ryggen av å se sånt på tv når jeg selv sitter trygt hjemme i sofaen.

Høydeskrekk, er som så mange andre fobier, uten fornuft. For all del, det er jo fornuftig nok å være redd for høyder. Når det faktisk er farlig. Men å se utover en foss bak ett gjerde, å ta glassheis, å kjøre Trollstigen osv er ytterst skjelden farlig. Men like fullt kjempeskremmende for meg. Alle de tingene kan jeg gjøre altså, men da med bankende hjerte og som passasjer ned Trollstigen.

2 thoughts on “30 daychallenge: Dag 6

Legg igjen en kommentar

