Ny hobby!

Da jeg gikk gravid med Thea lærte jeg meg å strikke. Det har blitt noen plagg siden da. Og ikke minst tepper. Men den siste tiden har jeg gått litt lei. Rart med det. Ting går vel kanksje i perioder. Ikke fant jeg noe jeg hadde lyst til å strikke heller, så da ble det lagt på is så lenge. Holder forsåvidt på med ett vognteppe til den kommende babyen, men det blir antageligvis sånn sykehusarbeid.

Men så kom jeg over en bok jeg hadde fått i gave. Nemlig Arne og Carlos sin bok «Håndarbeid fra hagen».

arne-og-carlos-handarbeid-fra-hagenHer er det mest hekleoppskrifter, men også strikk og brodering. Uansett, jeg har alltid hatt lyst på ett teppe med heklede bestemorruter, og da oppskriften dukket opp i boken, var det jo bare å sette i gang. Det fine med oppskriftene her, er jo at det meste handler om restegarn, så det er bare å ta for seg av de fargene man har. Heklenål hadde jeg jo også, så da var det greit.

Så med boken på fanget og instruksjonsvideoene fra dropsdesign på pc’n, satte jeg igang. Resultatet er foreløbig dette:

IMG_2657Siden dette er mine første to lapper, og jeg er selvlært, så syns jeg egentlig at jeg har vært ganske så flink. Har absolutt ikke teknikken inne, så jeg blir sliten i fingrene, men det kommer seg etterhvert. Skal få svigermor til å lære meg noen triks.

To lapper er altså i boks, ørten er igjen. Men det er moro. Og med en lapp om dagen (minst… hehe) så får vi se hvor lang tid det tar. Forøvrig så ser dere jo hva slags farger jeg pleier å strikke i. Det er faktisk en stor mulighet for at jeg klarer å få ett teppe i bare disse fargene 🙂

3 thoughts on “Ny hobby!

  1. Jeg har fulgt deg lenge og bloggen din er veldig hyggelig lesing. Jeg er selv en lappegal dame så håndarbeidene er vel det jeg beundrer deg mest for, men det er selvfølgelig hyggelig å lese alt det andre også. Jeg er ikke noe flink til å kommentere, men er innom og leser når nye innlegg kommer. Jeg ønsker deg lykke til med videre blogging og vil ønske deg en god helg. Layouten er helt ok. Mange har alt for mye fokus på andre ting på bloggene sine synes jeg. Det er som reklamen sier. Det enkle er ofte det beste. Klem fra Vestfold.

Legg igjen en kommentar

