30 days challenge: Dag 15

Rommet mitt!
—*—*—*—*—*—*—*—

Vel, jeg har blitt stor jente og har vel strengt tatt ikke noe rom lenger. Soverommet er jo vårt. Gjesterommet er hans (datarom), minien har sitt eget rom og stua er jo fellesrom.

Ok, så er det vel ett rom som er litt mer mitt enn de andre sitt. To når jeg tenker meg om.
Det ene er vaskerommet. Der er det vel ingen andre enn jeg som setter mine bein tror jeg. Greit, Thea er unskyldt foreløbig, gubben er bare bortskjemt 😉
Det andre rommet er kjøkkenet. Det er nok mest mitt. Gubben kan fint lage mat, men det blir til at det er jeg som tilbringer mest tid der. Og jeg liker meg der. Har ikke alltid gjort det, men etterhvert som kunnskapen økte, økte også lysten til å være der. Nå bakes det og lages mat over en lav sko. Greit nok, det er ikke sånn at jeg disker opp med gourmet-mat, men det er hjemmelaget. Og det meste stort sett fra bunnen av.

IMG_2718Det er ganske lite, men det duger. Uansett, så er det ikke så mange måndene igjen til jeg får ett splitter nytt kjøkken å boltre meg på. Jeg har sagt at vi holder på å bygge hus ikke sant? Å som jeg gleder meg til det står ferdig.

Nå har vi åpen kjøkkenløsning, noe jeg syns er skikkelig hat. Gleder meg som en unge til å få skikkelig kjøkken. God plass til å kokkelere/bake, god spiseplass/lekseplass og ikke minst muligheten til å gjemme rotet fra matlagingen bak en dør når vi får gjester. Gledermeggledermeggledermeg 🙂

Legg igjen en kommentar

