Så er vi her igjen.

I dag går jeg offisielt ut i permisjon.
Det er med andre ord 3 uker igjen til termin.

Det er litt rart altså. At vi er her igjen. Dette svangerskapet har jo flydd avgårdet som en virvelvind. Greit, nå har jeg jo hatt mer å henge fingrene i også da. Det er ikke bare meg selv å ta hensyn til lenger. Gubben klarer jo seg selv, men lille frøken fryd derimot krever jo både pass og oppmerksomhet 🙂

Fikk forresten erfare det på en ny måte på søndag. Vi var nemlig oppe hos naboen og grillet litt. De har ei jente som er 6 måneder eldre enn Thea, og nå har de blitt jevnstore nok til å leke sammen. Riktignok løper Sofia først og Thea stormer så fort hun kan etter, men det så ut som om de hadde det kjempemoro. Uansett, poenget mitt var dette med å passe på henne.
Hjemme har vi en balje formet som en båt, som vi bruker som basseng. Det hadde vi gjort tidligere på dagen. Akkurat samme greia har naboen. Mens vi sitter og skravler observerer vi Thea som sitter på huk utenfor «båten» og stikker hånden i vannet. Jeg gikk bort og trakk opp ermene hennes for at hun ikke skulle bli bløt, men ellers fikk hun holde på. Plutselig bryter naboen ut i ett latterbrøl. Når vi alle vender blikket i samme retning, er det dette som møter oss:

IMG_2707Her har altså lillensupp funnet ut at hun ikke var ferdig med badingen for dagen og i reneste «stealth-mode» sneket seg opp i vannet. Der satt hun blid og fornøyd, med sandaler, bleie og klær på. Superfornøyd med egen innsats 🙂
Nå er det sikkert noen som tenker at vi er dårlige foreldre og naboer som ikke passer på bedre. Men det er ingen grunn til å sende bekymringsmelding til barnevernet. Det hele foregikk ganske så udramatisk 🙂
Jenta storkoste seg og fikk løpe rundt i bare bleia resten av kvelden. Jadda, en ny og tørr en. Det var jo så varmt ute at det var liten grunn til å kle på før vi skulle hjem.

Men nå er jeg altså offisielt i permisjon. Igjen. Det er ikke like spennende som sist. Da hadde jeg tid til å vente på terminen. Tålmodigheten er slettes ikke like stor denne gangen. Flere vondter, sammenhengende sykemeldt siden rett før påske, og generellt mer sliten. Ser frem til å få det overstått og tar sikte på helgen allerede. Nå gikk jeg jo 12 dager over med Thea. Det har jeg ingen planer om å gjøre denne gangen. Som om jeg har noe jeg skulle ha sagt.
Håpet om at det skjer før ble iallefall styrket hos JM sist. Da hadde hodet festet seg nesten helt, og hun ligger så langt nede i bekkenet at JM ble litt overrasket. Så vi satser på at noen spaserturer, hvor gravitasjonen er med på å bidra, samt litt vindusvask osv gjør susen.

Termin er 11. juni. Noen som vil gjette på når hun kommer??
En liten påskjønnelse venter den som treffer riktig dato 😉

6 thoughts on “Så er vi her igjen.

  1. Linda sier:

    Hjelpes som tida har flydd denne gangen! Er jo ikke lenge siden jeg fikk bilde av en positiv test!!!

    Men åååååhhh som jeg gleder meg til å besøke dere med enda ei ny snuppe!!! Dog håper jeg vi rekker et besøk innen den tid også 🙂

    Jeg tipper hun kommer når jeg har spist ei kanelbolle! Bare ring og si ifra 😉

    • Hehe… da foreslår jeg at du tar deg en kanelbolle på lørdag, evnt søndag. Alt ettersom når vi reiser hjem fra Br.Dal 🙂 Skal opp å se på fremgangen på byggingen.

      Tiden har flydd ja. Har jo nesten ikke rukket å følge med på at magen har vokst. Håper vi rekker å sees før, men siden jeg håper å bli ferdig med dette «fort» garantere jeg intet 😀

      • Linda sier:

        Hehe!!! Men JEG vil jo at hun skal komme etter min disputas sånn at jeg er sikker på at jeg rekker se den fine magen en siste gang 🙂

        Forresten så var Thea helt uslåelig nydelig i «ekstra-badet» sitt!!!

  2. Badefrøken altså – søta 😀
    Jeg er ingen god tipper, men siden jeg har bursdag den 12. håper jeg hun kommer da selv om det er en dag på overtid. Det er sånn en fin dag 😉

Legg igjen en kommentar

