Under oppføring!

Vet ikke om jeg har sagt det før, men vi holder på å bygge hus. Der hvor jeg kommer fra. Det tok tid før prosjektet kom i gang, men nå har det plutselig skutt fart.
Det er en stund siden vi var på tomten nå. Nei, forresten, det er 14 dager siden når jeg tenker meg om. Ok, det er en stund siden, men siden det er 2 timers kjøretur så kan vi ikke poppe innom hver dag heller.

Vi (gubben) har tegnet huset selv, og selv om vi måtte gjøre det litt mindre enn ønskelig (reguleringsplaner osv) så blir det både stort nok og bra likevel.

IMG_2408

Ferdig sprengt, og forskaling på vei opp.

IMG_2409

Hmm… er det plass til noen rom her da?

IMG_2513

Platestøp in progress.

IMG_2731

Støttemur i bakkant på plass.

IMG_2732

Støttemur.

IMG_2883

Her begynner det å ligne på noe. Takstoler på plass.

IMG_2885

Oioi…. Ett hus.

 I motsetning til samboeren, som er snekker, klarer ikke jeg helt å få noe forhold til størrelsen før rommene er inndelt. På bildene hvor det bare er såla og støttemuren, syns jeg det ser så enormt lite ut. Første gang jeg så det, så lurte jeg litt på om vi ville få plass til alle rommene vi hadde tegnet inn. Hehe…. det er jo bare dumt, men det er ikke så lett å se synes jeg.
Nå som rommene er inndelt, iallefall i u-etasjen så er det mye lettere å se størrelsen. Og det skal være sagt, jeg får et svært vaskerom. Å som jeg gleder meg til akkurat det. Ikke at jeg er så glad i å vaske klær osv, men det skal bli helt nydelig å få ett stort nok rom til å kunne både vaske, tørke og brette på ett sted.

Vi skal oppover på torsdag for befaring med byggelederen. Gleder meg til å se hvor langt det har kommet da 🙂

6 thoughts on “Under oppføring!

  1. Helt enig – det ser pittelite ut før rommene er delt inn og man får sett det skikkelig. Litt rart det der..!
    Vaskerom høtes herlig ut, sånn med tanke på det praktiske ved det 😉

    • Jepp. Har vaskerom nå også, men det er så lite at det ikke finnes praktisk. Og det er kjedelig. Da er det nesten bedre å ikke ha vaskerom. Blir bare irritert over å ikke kunne bruke det som det skal 🙂

Legg igjen en kommentar

